annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Gedetailleerde feedback....

Zucht... Wat een systeem is dat...

 

Ik ben onlangs vol goede moed begonnen met een Ebay winkel. Alles loopt an sich goed, maar bij sommige produkten was de omschrijving niet helemaal perfect en daar ben ik ook op te pakken genomen zeg..

 

Voor het verkopersprogramma in Duitsland heb ik  6 van de 450 beoordelingen laag gescoord. BAM ondermaats niveau met 1,33% (de andere 4 staan op 0%, 0% en 0,22%!!). Komop, 1,33%!!!

 

Dag omzet.

 

Ok, dat systeem kan ik dan nog wel begrijpen, maar zo kan een beginnende ebayer gewoon meteen weer inpakken als hij in de eerste weken een paar chagrijnige kopers heeft gehad die je gaan controleren op je punctualiteit (ja echt!). Ik heb ebay ook gemaild en gevraagd hoe ik uit dat "dal" kan kruipen want van 20 bestellingen per dag naar 1 bestelling per dag gaat mij echt niet de komende maanden uit die status halen. Hoeft er maar weer eentje tussen te zitten die ff in een pestbui is en BAM ik kan helemaal inpakken.....

 

 

Zo.... ff mijn frustratie eruit. Kopersbescherming ja leuk, maar die verkopersbescherming heb ik nog maar bar weinig van kunnen vinden.

Bericht 1 van 7
laatste antwoord
6 ANTWOORDEN 6

Gedetailleerde feedback....

Ook leuk, de percentageberekening van de feedback van het wereldwijde, en duitse programma worden ook lekker onpartijdig berekend...

 

Wereldwijd: 6 van de 506 beoordelingen zijn laag

Duitsland: 6 van de 450 beoordelingen zijn laag

 

Waar de slechte beoordelingen zijn geschreven maakt kennelijk niet uit, maar het totale aantal beoordelingen wordt dan weer wel gesplitst... Fijn.

Bericht 2 van 7
laatste antwoord

Gedetailleerde feedback....

Het gaat vooral om uw totaal score.

 

Op dit moment door uw 4 negatieve is deze te laag. De gedetailleerde is hierin minder doorslaggevend. Geef toe, als u kunt kiezen tussen een verkoper met 99.5-100% feedback of een verkoper met 98%, dan kiest u voor de eerste.

 

Zeurpieten zijn er altijd. Het is verstandig om niet in discussie te gaan met deze mensen. Als ze niet tevreden zijn altijd aanbieden om het object op uw kosten te retourneren en ze terug te betalen. Hiermee laat u zien dat u begaan bent en 99.9% van de gevallen eindigt met een positieve feedback. U bent dit natuurlijk niet verplicht echter is het een erg doeltreffend middel om een transactie voor de koper positief te beëindigen.

 

 

Bericht 3 van 7
laatste antwoord

Gedetailleerde feedback....

Inderdaad, er gelden maar twee regels op eBay.

 

- de koper heeft altijd gelijk

- verkopersbescherming bestaat niet

Bericht 4 van 7
laatste antwoord

Gedetailleerde feedback....


@a.d.a-trading schreef:

Het gaat vooral om uw totaal score.

 

Op dit moment door uw 4 negatieve is deze te laag. De gedetailleerde is hierin minder doorslaggevend. Geef toe, als u kunt kiezen tussen een verkoper met 99.5-100% feedback of een verkoper met 98%, dan kiest u voor de eerste.

 

Zeurpieten zijn er altijd. Het is verstandig om niet in discussie te gaan met deze mensen. Als ze niet tevreden zijn altijd aanbieden om het object op uw kosten te retourneren en ze terug te betalen. Hiermee laat u zien dat u begaan bent en 99.9% van de gevallen eindigt met een positieve feedback. U bent dit natuurlijk niet verplicht echter is het een erg doeltreffend middel om een transactie voor de koper positief te beëindigen.

 

 


Ja, doen we ook, kostenloos retourneren. Maar er zitten echt zwartgallige mensen tussen hoor, die maar al te goed weten wat hun positie en jouw positie in dit "spel" is. En daar wordt echt en masse misbruik van gemaakt. Ik ben letterlijk aan de goden overgeleverd bij een gehumeurde koper.

 

Gisteren nog een slechte omschrijving feedback ontvangen. Koopt iemand een W219 CLS AMG uitlaat eindstuk. Er staat bij dat deze specifiek is voor de CLS, maar dat een vakman/werkplaats deze ook passend kan maken op andere modellen.

 

Produkt goed, kwaliteit goed, service goed, maar item past niet op zijn auto, dus slechte omschrijving..... Snap jij 'm?

Bericht 5 van 7
laatste antwoord

Gedetailleerde feedback....

Als de negatieve/neutrale feedback niet overeen komt met de beschrijving dan kunt u ebay vragen deze te verwijderen.

De feedback moet volgens het beleid betrekking hebben op het object en/of de verkoper. U zegt, het is duidelijk vermeld waar het object voor is. Dit klopt dus niet met de gegeven feedback. Echter, toon maar eens aan welke auto uw koper heeft.... Dit is ondoenlijk. Als de koper in de feedback had vermeld; het past niet op mijn BMW, dan had u een punt.

 

De eerste slechte feedbacks zijn altijd moeilijk te verwerken. Alles is voor niets kan je al snel denken. Mijn ervaring is dat het wel weer in orde komt zolang u goed werk blijft leveren. En inderdaad, sommige kopers zijn nooit tevreden. De slechte feedbacks die ik heb ontvangen betreffende de kwaliteit zijn gegeven door kopers die 80% van hun aankopen negatief of neutraal beoordelen. Deze zijn dus nooit tevreden. Ik krijg nog steeds lage sterren voor verzendkosten terwijl ze ruim 50% korting krijgen. U kunt zich hier druk om maken maar dat heeft geen enkele zin. Azijn pissers zullen er altijd zijn.

Bericht 6 van 7
laatste antwoord

Gedetailleerde feedback....

Je hebt ook gelijk. Ik heb het spek op de botten nog niet (aantal bewertungen) en elke negatieve komt dus dubbelhard aan. Dat stoort me dus aan het systeem... Ik laat het ook gewoon voorbijvaren, merk ook op dat de omzet niet zo gekelderd is als gedacht (ivm plaatsing in zoekresultaten bij een "ondermaats" niveau) 🙂

Bericht 7 van 7
laatste antwoord