annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

vat

Sinds dagen probeer ik mijn vat terug te krijgen.Fout Ebay.  Ik krijg alleen maar reacties om het dhl bewijs op te sturen. Ga ik vragen hoe stand van zaken is graag rustig aan den. Er is ook geen telefoonnummer om e a uit te leggen.

Bericht 4 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

vat

Lastig verhaal... ik lees al de topics zo terug en heb geprobeerd contact te krijgen met eBay hierover, maar ik kom er in dit geval niet helemaal uit.

Ik denk dat het beste te vragen valt aan medeverkopers op eBay.

 

Is er inmiddels vooruitgang geboekt betreft de regeling in marge verkoop op eBay? Of is het nog steeds zo dat eBay de btw hoe dan ook rekent, en dat het eigenlijk niet mogelijk is om marge producten te verkopen op eBay?

Bericht 1 van 4
laatste antwoord

vat

Niet alleen dat. Als je buiten de EU iets koopt van een verkoper die geen douaneservices aanbiedt, rekent Ebay BTW, maar moet je later de bezorger (Postnl) nogmaals BTW (en inklaringskosten) betalen. Je betaalt als consument dan tweemaal de BTW over hetzelfde artikel. Soms rekent Ebay ook 21% BTW, waar 9% het tarief hoort te zijn, zoals bij boeken. Let dus goed op.

 

Ebay ontvangt BTW waar ze geen recht op heeft, maar stelt wel allemaal onredelijke voorwaarden voor teruggave.

 

Ik ben er klaar mee en heb melding van BTW fraude gedaan bij de Fiod.

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

vat

Juist, schandalig. Ik betaal 1000€ per maand maar hulp is er niet bij bij ebay.nl

 

Ik verkoop 2de hands items. Ik betaal de VAT in UK direct. Over de EU verkopen kan ik de Marge regeling toepassen. Maar er is geen manier om de EU verkopen of de buiten de EU verkopen van elkaar te scheiden. Ebay.nl is echt waardeloos als het om hulp gaat. Geen telefoon nummer, geen chat. Emails worden beantwoord door buitenlandse ebay hulp services. Waardoor je nooit een adequaat antwoord krijgt. En nooit een snel antwoord krijgt. 

 

Ik ben zelfs een maand op vakantie gegaan omdat ik de frustratie niet meer aan kon. Ben weer terug. Nu maar op ebay.co.uk geprobeerd want daar heb ik een shop. Die kunnen mij niet bellen. Ik kan hun niet bellen. Dus maar eerst door een doolhof gewerkt van informatie die niet helpt, dan nog een chat robot, dan nog een paar agents die ook niet weten waar ze het over hebben. Wordt vaak gedisconnect, kun je weer opnieuw beginnen. Zit er aan te denken om een rechtzaak tegen ze te beginnen omdat ik zo veel betaal maar nooit fatsoenlijk wordt geholpen. Maanden frustraties om niks op te lossen steeds. 

 

Uiteindelijk was het antwoord: 

Nee we hebben geen optie om het uit elkaar te halen

Ik heb het doorgegeven maar ik weet niet OF er iets aan gedaan wordt, en als er al iets aan gedaan wordt, wanneer het dan gebeurt. En krijg ook geen follow up, dus tast volledig in het duister. En maar factureren...

Toen ik vroeg of het een acceptabel antwoord was dat ik niet aan de NL belasting wet kon voldoen en dat ik ook niet wist of dat ooit wel zou kunnen, werd ik uiteraard weer uit de chat gegooid. 

 

Om wanhopig van te worden...

 

Als iemand samen met mij een rechtzaak tegen ebay wil opstarten, contacteer me. Ik ben er helemaal klaar mee namelijk. Gaat al jaren zo. Heb een fortuin aan kosten gemaakt en van ebay kun je niks terug verwachten. Weet nog dat ze in de begin tijd reclame maakte met: Behandel anderen zoals je zelf behandelt wilt worden. Nou ebay, je leeft je eigen principes niet echt na. 

Bericht 3 van 4
laatste antwoord