annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

garantie een wassen neus

Hallo

ja bij een verkoper meerdere Camera setjes gekocht en naar 3 maand komt ik achter een software fout
ik kan gebruikers toe voegen maar niet verwijderen .
dit direct gemeld aan de chinees ( via Duitsland gekocht ) en ja tal van beloftes en dat tot nu 28-06-2021 toe
dus geef de man tijd om het op te lossen zelfs nieuwe software geinstaleerd

maar eerst krijg je mail van pietje dan van gerit dan van ja weer een andere met het gevolg dat je maanden verder bent

en ik wil dus aanspraak maken op garatie want er staat 3 jaar fabrieks garantie

maar nee zegt meneer dat kan wel maar dan moet ik het opsturen en zelf betalen en moet betalen voor het magazijn dus de opslag en betalen voor reparatie

ik kan wel een nieuwe kopen met korting

ja dit ook aan ebay gemeld maar die helpen je niet die hebben ja al proviesie dus maakt hun niet uit

 

nu waar het omgaat is dit er staat dus 3 jaar garantie maar dat is fantasie dus word je bedrogen

en vreemd dat ebay dat toelaat

 

dus hoe los je dit op ?

Bericht 3 van 3
laatste antwoord
2 ANTWOORDEN 2

Re: garantie een wassen neus

Hallo

 

ja wat er dan niet duidelijk is aan het verhaal begrijp ik niet maar zal het nog even proberen uit te leggen 

1. ik koop van een chinees camera`s . 

2 . ik kom er direct achter dat er een fout in zit namelijk je kunt gebruikers toevoegen maar niet verwijderen 

3 . geeft dit direct door aan de verkoper . die zegt geen zorgen komt in orde 

4 . de beste man reageert  en zegt steeds komt goed 

5 . ik geloof die verkoper maar na maanden geloof ik het niet meer . en dus ook geen oplossing

6 . ja had van de verkoper nieuwe software gehad maar ook daar mee geen verbetering  

7 . toen aangeboden om via teamviewer even in mijn computer te gaan en zo het probleem op telossen . dacht het toch niet om in mijn router en computer te kijken 

8 . artikel is nieuw met 3 jaar garantie staat er allemaal bij 

9 . ik zeg tegen de verkoper u verzend uit Duitsland dus ik stuur U de ontvanger naar U op 

komt er van hem bericht nee dat kan niet want dan moet ik de verzend kosten betalen en het lig geld dat het daar dan in het magazijn ligt . en als het dan word gerepareerd  is dat allemaal op mijn kosten 

7 . o ja paypal ? ja hoor via paypal betaalt maar je raad het al de 180 dagen zijn verlopen 

8 . dus daarom ? hoe garantie ? dus daarom 

hoop dat u het nu iets beter begrijpt 

 

Bericht 1 van 3
laatste antwoord

Re: garantie een wassen neus

Hallo,

 

Ik snap je probleem, ik snap de frustratie, maar het bericht is ook niet helemaal duidelijk.

 

Je bericht is best hier en daar verwarrend. Het lijkt bijna met een vertaalprogramma gedaan...

maar de basis van het probleem lijkt me wel duidelijk.

 

Wat je kunt doen en waar je recht op hebt, hangt af van een paar dingen.

1: als iets niet goed werkt en je hebt via Paypal betaald, kun  je ook via paypal je geld terugkrijgen. Ook na 3 maanden.

   via ebay pay kan het ook. Via de bank: dan gaat het niet lukken, geen bank werkt mee om geld terug te     

  halen.

2:waar je recht op hebt, hangt van een paar dingen af:

   * de omschrijving van het item: heb je iets gekocht als nieuw omschreven, dan mag je van het toestel verwachten dat het ook zo werkt.

Als in de omschrijving staat dat het nieuw in de doos is, maar oude voorraad waarbij niet duidelijk is hoe het werkt (dat kan immers pas na ingebruikname) dan zijn je claim rechten al minder

Als je iets gekocht hebt met de omschrijving "nieuw overig" of iets dergelijks, moet je eerst de kleine letters lezen, want niet alles is gedekt.

 

Dan heb je nog het punt dat het apparaat wel werkt , maar de software niet.

Dat maakt het alweer moeilijk, je krijgt ook niet zomaar een nieuwe laptop, telefoon of tv  van welke winkel dan ook, als de software niet helemaal lekker werkt. Software kan namelijk vernieuwd worden en het is de vraag of het echt als defect geldt, juridisch gezien is dat toch wat lastig.

Net als een platenspeler,  nieuw uit de doos, met een naald die niet goed is.... dat wil niet zeggen dat alles retour moet, op kosten van een verkoper.

 

Al deze nuances bepalen waar je recht op hebt. Retourzending op eigen kosten, dat gebeurt wel vaker en staat normaal gesproken ook wel ergens omschreven, inde voorwaarden. Die leest vrijwel niemand en op dit soort momenten merk je dus dat dat toch wel handig kan zijn)

 

Voor fabrieksgarantie kun je niet altijd bij de verkoper terecht. Ik verkoop ook wel eens spullen die nog in de verpakking zijn, vintage tapes, maar de garantie is wel beperkt en fabrieksgarantie bestaat dan niet.

Fabrieksgarantie claimen bij een verkoper, kan alleen als je dealt met een bedrijf dat ook echt een wederverkoper is van dat product.

Iedereen kan ergens spullen opkopen, maar dat maakt je nog niet als verkoper verantwoordelijk voor fabrieksgarantie. En zeker geen 3 jaar.

 

Ik vraag me af of je wel een "case "hebt geopend. Dat kun je doen via de lijst van aankopen. Ergens kom je een button tegen met "een probleem oplossen". Dan kom je in een deel van ebay waar alle klachtafhandeling automatisch wordt geregeld. Je klacht moet binnen die formats passen. Anders lukt het niet, bewijs kan gevraagd worden, aangezien dat eigenlijk bij software nauwelijks vast te stellen is, zal de uitkomst waarschijnlijk zijn "terugsturen op eigen kosten". daarna volgt een check bij de verkoper, als die het probleem ook merkt, kun je alsnog je geld terugkrijgen. Soms zelfs je retourkosten.

 

Bellen, schrijven, mailen naar ebay heeft allemaal geen zin. Alle klachten worden via een automatisch proces afgehandeld. dat kun  je alleen maar zelf in gang zetten, maar ja, mss kan het in jouw geval wel via Paypal.

 

3. Nog ff iets anders: ik wordt ook wel eens heel moe van al die mensen die bij ieder probleem zich opgelicht voelen. Ik kan geen reden bedenken waarom verkopers er op uit zijn om je via ebay op te lichten. De kans op serieuze problemen is namelijk groot, voor verkopers en zeker bij internationale handel.

Mensen roepen veel te makkelijk frustie dat iets oplichting is. 

 

Wat nog eren tip is: probeer eens contact te leggen met een groothandel, importeur of producent, om vervangende software te krijgen.

Of laat het apparaat een softwarecheck doen, terwijl het ding aan een laptop hangt, bijv.

 

Groeten, succes,

Rita

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

Bericht 2 van 3
laatste antwoord