annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

aanschafprijs vs verzendkosten.

Ik was op zoek naar een gpu kaart en vond er eentje die in aangeboden werd ver onder de gangbare prijs.
Artikel stond aangeboden per opbod, dus uiteraard, ik begrijp dat dat de reden was voor de lage prijs, om juist bieders te trekken.

In eerste instantie er niet echt opgelet, wat de verzendkosten waren, maar opvallend was dat er maar 1 andere persoon ook een bod uitbracht.

Er ging ineens een lampje branden bij mij en ineens zag ik dus de verzendkosten.
Nu waren die kosten $ 550,00 omgerekend ongeveer dan 523 euro.
Mijn bod staat nu op $ 305 dollar, omgerekend zo`n 291 euro, dus de totaal prijs is dan nog een voordeel voor mij.
Nadeel is, mocht het mis gaan, dan is dus alleen mijn aanschafprijs gedekt, niet mijn verzendkosten.
Ik heb hierover de verkoper gemaild die met een voor mij vreemd verhaal kwam.

Thank you my friend for your message I know that the shipping is very high because I am a new merchant in ebay  There is level at the beginning of each new vendor I'm new and my level in the drawers is only $200   Because of this, I have increased the shipping price
Please, if you have any questions, ask will, it will be my pleasure

Ik weet niet of deze uitleg klopt.
Voordeel als ik de koop laat doorgaan is dat ik indien de douane zich meld, ik alleen btw afdraag over de aanschafprijs, ( navraag al gedaan bij de douane en ik niks hoef af te dragen over de verzendkosten ).

Mijn gevoel zegt me om toch af te zien van deze koop, deze verkoper is inderdaad sinds januari dit jaar op eBay, maar ik wil niet beweren dat dit een malafide verkoper is.

Misschien iemand soortgelijke ervaring meegemaakt  ?

Bericht 3 van 3
laatste antwoord
2 ANTWOORDEN 2

aanschafprijs vs verzendkosten.

Nou, ik heb zelf contact opgenomen met Ebay en de situatie uitgelegd en ik moet zeggen dat de klantenservice uitstekend was.

Nuchter genomen, ik had een bod uitgebracht en die is gewoon geldig, dat zijn de spelregels, dus ik wilde dit netjes oplossen zonder dat zijn of mijn account daar problemen mee zou krijgen.

Het advies van Ebay was gewoon de verkoper vragen of hij mijn bod zou verwijderen, met als reden mijn twijfels. 

Ebay gaf inmiddels ook al aan dat het bij hun ook vraagtekens opriep wat betrof de hoogte van de verzendkosten.

De verkoper weigerde dus zijn medewerking te verlenen en heb ik vervolgens zelf mijn bod ingetrokken na aanleiding van de overige mails die de verkoper mij stuurde.
Deze klopte van geen kant en ik wist inmiddels dat Ebay deze malwisselingen ook mee las.

Hierop mocht ik gewoon mijn bod intrekken, zonder gevolgen voor mijn account en wat ik nu weet is dat deze verkoper door werd getuurd naar hun afdeling fraude.

Voor mensen die misschien in zo`n soortgelijke situatie beland, onbedoeld door onachtzaamheid, neem contact op met de verkoper, maar ook gewoon met Ebay.

Ja, ze wijzen je gewoon op de regels, begrijpelijk, maar geven je ook gewoon goed advies en de nodige oplossingen voor zo`n probleem, zonder gevolgen voor je account.

 

Bericht 1 van 3
laatste antwoord

aanschafprijs vs verzendkosten.

Geen idee wat een gpu kaart is,maar het moet iets heel zwaars zijn.

550dollar aan verzendkosten ? Een verlate 1 april grap.

Hoeveel positieve  feedback heeft deze verkoper?

Ik zou er nog even over nadenken.

Bericht 2 van 3
laatste antwoord