annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Waarom moet ik €116,22 extra invoerkosten betalen aan PostNL voor een pakket uit de VS?

Vandaag kwam een pakketbezorger van PostNL met een pakketje voor me uit de VS. Aangezien het gekochte product op eBay het enige was wat ik in Amerik besteld had, moest dat het wel zijn. Helaas bleek er een groot probleem te zijn. Ik moest nog €116,22 aanbetalen (waarschijnlijk voor invoerrechten). Dit bedragvond ik veel te hoog en kon ik niet direct betalen dus heb ik het pakket (tijdelijk) afgeslagen. 

 

Naast het product zelf heb ik $50 verzendkosten betaald, ervan uitgaande dat zo alles geregeld zou zijn. Er stond nergerns iets over bijkomende invoerkosten of iets dergelijks en zeker niet van een dergelijk hoog bedrag!

 

Moet ik deze kosten ook nog betalen als ik het product terug stuur, want ik weet niet of ik dit op het moment betalen kan.

Bericht 2 van 2
laatste antwoord
1 ANTWOORD 1

Waarom moet ik €116,22 extra invoerkosten betalen aan PostNL voor een pakket uit de VS?

Op alle invoer buiten de EU moet u 21% btw en eventueel nog invoerrechten betalen.

Volgens www.invoercalculator.nl zou u ingeveer 92 euro verschuldigd zijn voor de btw. Soms wijkt het bedrag wat af.

Als u de zending weigert wordt deze weer teruggestuurd en kunt u meteen gaan claimen voor niet ontvangen om uw geld weer terug te krijgen. De verkoper is uiteraard de pineut.

Bericht 1 van 2
laatste antwoord