annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Product gekocht, betaald en niet meer terug te vinden

jipc013
Community-lid

Hoi,

ik heb gisteren een horloge gekocht via de Buy It Now knop op ebay.com. Zoals altijd heb ik direct er na betaald, via Paypal. Nou keek ik net op mijn Ebay en kan het horloge nergens meer vinden. Het staat niet meer bij de producten die ik gewonnen/gekocht heb.
Als ik op Paypal kijk staat er dat de betaling voltooid is.
Heb (nog) geen mailtje van ebay gekregen waarin de situatie wordt uitgelegd.
De link naar het horloge in de bevestingsmail dat ik het product gekocht heb werkt ook niet meer.
Heb al een mailtje naar de verkoper gestuurd, maar deze heeft nog niet gereageerd.

Wat kan ik het best doen, even wachten of meteen een zaak openen bij de Buyers Protection?

Mvg,

Jip

Bericht 9 van 9
laatste antwoord
8 ANTWOORDEN 8

Re: Product gekocht, betaald en niet meer terug te vinden

Hoi Ellen,



In mijn geval heb ik contact geprobeerd te zoeken via Ebay and Paypal met de verkoper. Deze reageerde niet. Vervolgens heb ik een geschil geopend op Paypal. Dit heeft ongeveer een maand geduurd en er werd geoordeeld dat ik mijn geld terug kreeg.



In de tussentijd is de verkoper nog even zichtbaar geweest op Ebay. Maar nooit zelfstandig van Ebay een bericht gehad dat er iets aan de hand was met mijn aankoop of deze verkoper. Dat vind ik dus ook een vreemde zaak. Zeker als je aankoop en de verkoper helemaal verdwijnt van Ebay.



Ik heb wel reactie gehad op een email rechtstreeks aan Ebay waarin stond dat ze om privacy technische redenen geen verdere uitspraken konden doen. Verder het advies om contact met de verkoper op te nemen en als ik er niet uitkwam een geschil bij paypal te openen.



Je zou paypal kunnen mailen om een idee te krijgen of je terecht een geschil geopend heb. In iedergeval succes met jou probleem.


Bericht 1 van 9
laatste antwoord

Re: Product gekocht, betaald en niet meer terug te vinden

utapia0
Community-lid

Ik ben bang dat het mij ook is overkomen bij een aankoop van 24 nov 2011.


Vanmorgen vond ik een vaag mailtje vanaf een hotmail account met de inhoud:


 


Dear Friends
    As my EBAY account is being reviewed, resulting in the product ahead of the shelf, but do not worry, I have to send the goods to you, and add product tracking number to your payment information inside, you can see, about 15-20 days you can receive the hope that our cooperation a pleasant, I wish you a Merry Christmas in advance, thanks.


Ik begreep eerst niet van wie het was en dacht aan spam, maar toen ik mijn aankopen in Ebay controleerde, zag ik dus eveneens dat alle info van betreffend item verdwenen was.


 


Ik vertrouw het niet en heb dus vandaag, volgens een van jullie adviezen, een geschil geopend in PayPal.


 


Het is mij een raasdel hoe zulke dingen kunnen (blijven) gebeuren op Ebay.


Jouw voorval Jip is al enige maanden geleden en kennelijk niet uniek.


Inmiddels zouden er toch ernistige waarschuwingen vanuit Ebay moeten zijn gestuurd naar gebruikers.


 


 


Groeten


van


Ellen


 


 


 

Bericht 2 van 9
laatste antwoord

Re: Product gekocht, betaald en niet meer terug te vinden

abeldoorn
Community-lid

als het nummer niet meer bestaat betekend dat dat ebay het object verwijderd heeft (ook al is het al verkocht). En het is verwijderd omdat het of vervals is, of de verkoper oneerlijk is en geschorst is. IN IEDER GEVAL IS DE KANS 99% DAT JE DIT NIET GAAT ONTVANGEN, dus direct bij pay-pal een claim indienen en heeeel misschien krijg je nog je geld terug.

Bericht 3 van 9
laatste antwoord

Re: Product gekocht, betaald en niet meer terug te vinden

Ik heb precies hetzelfde probleem. Wel bevestiging gehad van ebay via de mail en de betaling staat ook in paypal. Maar verkoper en object is niet meer terug te vinden in Ebay. Een mail sturen naar ebay gaat ook niet omdat het objectnummer en de verkoper niet meer bestaat.

Bericht 4 van 9
laatste antwoord

Re: Product gekocht, betaald en niet meer terug te vinden

ebygumt
Community-lid

Allen dienen direct te claimen bij PayPal.


Bericht 5 van 9
laatste antwoord

Re: Product gekocht, betaald en niet meer terug te vinden

Je zou via paypal om een verzendbewijs kunnen vragen. Mocht hij hier niet op reageren, dan een geschil/claim wegens niet ontvangen goederen.

Bericht 6 van 9
laatste antwoord

Re: Product gekocht, betaald en niet meer terug te vinden

greenlemonfish
Community-lid

Hallo Jip,



Ik heb denk ik vandaag hetzelfde lot ondervonden. Item gekocht en via paypal direct betaald. Ik heb van eBay geen aankoopbevestiging ontvangen, maar van paypal wel via de mail een betaalbevestiging ontvangen met eBay objectnr e.d. Na een aantal uren toch even eBay gecontroleerd of er inmiddels al iets nieuws bekend was. Advertentie was inmiddels verwijderd en ik kan bij mijn recente aankopen niets meer terugvinden. Gelijk maar een geschil geopend bij Paypal. Ik ben erg benieuwd wat zij concluderen.



Wat is er uiteindelijk bij jou (of anderen die dit lezen en hetzelfde hebben meegemaakt) uitgekomen? Is het inmiddels opgelost?

Bericht 7 van 9
laatste antwoord

Re: Product gekocht, betaald en niet meer terug te vinden

dtptje0031
Community-lid

Hallo Jip,


Welk horloge betrof dat?


Ik heb namelijk ook een horloge gekocht en hoewel het allemaal goed lijkt te gaan heb ik het nog steeds niets binnen.


MvG, Jan

Bericht 8 van 9
laatste antwoord