annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Impost kosten vanuit de USA.

Ik heb zojuist een aantal items bij eenzelfde verkoper in Amerika gewonnen. Nu ik deze wil betalen zie ik dat ik behoorlijk veel import kosten moet betalen. Volgends de verkoper worden deze automatisch berekend doordat zij gebruikt maakt van 'the global shipping program' van EBAY. Kan ik de verkoper vragen de items opnieuw aan te bieden en een andere verzendmethode te gebruiken of kun je niet wijken van de keuze die je eerder als verkoper hebt gemaakt ?

 

Alvast vriendelijk bedankt,Vrouw Knipoog

 

patty19560

Bericht 5 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

Re: Importkosten vanuit de USA.

Dat Global Shipping Program is een grote oplichtersbende.

Een verkoper hoeft niet te vermelden, dat hij alleen via dit programma verzendt. Bovendien is voorafgaand aan het aangaan van de transactie niet duidelijk wat de verzendkosten zullen wordenDaar kom je allemaal pas achter als je de rekening krijgt.

Je moet de lokale verzendkosten betalen van de verkoper naar Pitney Bowes Inc. En ook de internationale verzendkosten van Pitney Bowes Inc. naar jouw adres. Die verzendkosten liggen vele malen hoger dan de verzendkosten rechtstreeks met bijv. USPS. Ik moest  voor een op een ansichtkaart gelijkend item $2.32 lokale verzendkosten betalen en $13.41 internationale verzendkosten. De verzendkosten met USPS First Class Mail International Letter 20 gr bedragen $1.15!!!!!!

Het item kostte $40. Er is een vrijstelling van invoerbelasting voor artikelen uit de VS tot een waarde van euro 45. Zelfs als ik de verzendkosten meereken en ik daarmee uitkom op $55.73 blijf ik nog steeds onder de euro 45. Toch laat Pitney Bowes $12.66 voor importbelasting betalen. Die steekt ze dan ook in eigen zak.

Het is onbegrijpelijk, dat eBay met deze ladelichters in zee gaat. Ik vraag nu bij elke voorgenomen koop van artikelen in de VS eerst welke verzendmethode wordt gebruikt. Als het alleen GSP is, haak ik onmiddellijk af. Als iedereen dat doet, zijn we snel van deze roverspraktijken verlost.

Bericht 1 van 5
laatste antwoord

Re: Importkosten vanuit de USA.

Het Global shipping systeem is voor mij reden geen dure aankopen meer te doen in de USA.

Totale kosten zijn aanzienlijk hoger dan de normale invoerechten en wanneer je aankoop een mankement vertoont kan het wel retour worden gestuurd maar worden de betaalde invoerkosten niet vergoed.

Jammer maar voor mij einde verhaal voor verkopers die gebruik maken van dit Global shipping systeem.

 

Zie voorbeeld

Aankoop USD 1465.-

Import Belasting en verzenden vooraf te betalen: USD 440.-

Meerkosten + 30%

 

http://www.ebay.com/itm/Ball-Mens-GM1032C-L2CJ-BK-Engineer-Ohio-GMT-Black-Dial-Brown-Leather-Strap-W...

 

Bericht 2 van 5
laatste antwoord

Re: Importkosten vanuit de USA.

ik vindt wel dat het global shipping systeem van Ebay behoorlijk de plank mis slaat

Ik koop al enkele jaren geregeld goederen uit de USA

Nu koscht ik een klein artikel (disney infinity power disc) van 19 euro

In principe geen enkel probleem, ook geen extra douane kosten

Ebay rekend met hun nieuwe systeem echter 25 USD verzendkosten en daarbovenop nog een 18 USD invoerkosten

Pardon, die hoef ik niet eens te betalen. Envelop met 1 psotzegel was genoeg geweest (weegt net 10 gram)

Dit maakt het aanschaffen van goederen via ebay extreem duur

Voor grotere pakketten zal het waarschijnlijk wel uit kunnen, maar goedkopere goederen die bvb in een envelop kunnen is dit gewoon afzetterij !

 

Bericht 3 van 5
laatste antwoord

Re: Importkosten vanuit de USA.

De verkoper doet nu eenmaal mee aan dit zogenaamde kostenbesparende programma. Dat kan dus niet.

 

Bij een normale verzend methode moet u deze kosten eveneens betalen maar dan aan de postbode van PostNL.

Bericht 4 van 5
laatste antwoord