annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe kan ik zien dat een pakket ook werkelijk is ingeklaard

Ik heb een pakket uit de USA ontvangen via DHL Express. Ik moet DHL betalen voor inklaringskosten en door de douane geheven BTW. Er zit bij het pakket echter alleen een kwitantie met een specificatie van de bedragen, maar geen douaneformulier of een ander bewijs dat DHL de douanekosten ook werkelijk aan de douane heeft afgedragen.

Dit is mij nu al enkele malen overkomen. Ook bij andere koeriersdiensten.

 

In de goede oude tijd kreeg ik bij internationale pakketten van de PTT altijd wel een douaneformulier erbij. Nu dus kennelijk niet meer.

Ik wil best belasting betalen, maar dan moet ik wel zeker zijn dat het ook bij de belastingdienst terecht komt.

Er zitten wel twee stickers op (zie bijlage) die de indruk wekken dat ze van de douane zijn, maar dat zegt nog steeds niets over de financiele afhandeling.

Bericht 5 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

Hoe kan ik zien dat een pakket ook werkelijk is ingeklaard

Je lijkt wel een helpdesk met dit open-deur antwoord en niet to the point.

 

Bezwaar maken bij de belastingdienst kan alleen als je bewijs kan overleggen in de vorm van het douaneformulier . En dat zit er juist niet bij.

Bezwaar maken bij de DHL heeft geen zin. Ze sturen je van het kastje naar de muur en vervolgens komt er nooit meer een antwoord.

 

Natuurlijk is het wel mijn zorg dat het geld op de juiste plaats komt. Als er geen bewijs wordt overhandigd, ligt er fraude op de loer.

Ik ga wel een brief schrijven aan de belastingdienst.

 

Bericht 1 van 5
laatste antwoord

Hoe kan ik zien dat een pakket ook werkelijk is ingeklaard

Inderdaad soms is het morgen zelfs beter. Maar over die inklaring, als u aan de bezorger betaalt wat er gevraagd wordt kunt u het pakket ontvangen. Daarna kunt u bezwaar maken tegen de hoogte van de aanslag vanwege onjuistheid. Soms werkt dat wel.

Of er wel of niet wordt afgedragen is niet uw zorg.

Bericht 2 van 5
laatste antwoord

Hoe kan ik zien dat een pakket ook werkelijk is ingeklaard

Niet alles was vroeger beter en daarvoor al helemaal niet 😉

 

Maar heb je ook een serieus antwoord op mijn vraag?

Bericht 3 van 5
laatste antwoord

Hoe kan ik zien dat een pakket ook werkelijk is ingeklaard

Vroeger was alles beter en daarvoor nog beter maar dat was voor uw tijd.

Bericht 4 van 5
laatste antwoord