annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

schandalig dat ze bijna 20% aan kosten rekenen

We hebben al heel lang spullen voor de treinbaan op ebay staan. Moesten nu overstappen op ebay betalingen. Maar vindt dit echt schandalig. Ze houden gewoon bijna 20% aan kosten in. Mag dit zomaar. En wat mijn het meest schokt is dat ze gewoon mijn bank kunnen beheren. en er zomaar weer 5 euro cent kunnen afschrijven. Moet ik daar geen toestemming voor geven. Ben zeer geschokt

Bericht 1 van 13
laatste antwoord
12 ANTWOORDEN 12

schandalig dat ze bijna 20% aan kosten rekenen

Ik raad je aan e.a. via de consumentenbond uit te zoeken. Ga naar de website van klachtenkompas en dien daar een klacht in. Als iedereen dat gaat doen, komen we nog ergens als verkopers. Al jaren perst eBay verkopers meer en meer uit. Ze adverteren nu ook met prijzen/percentages excl BTW, dat mag wettelijk niet eens.

Bericht 2 van 13
laatste antwoord

schandalig dat ze bijna 20% aan kosten rekenen

 Door het overstappen op Ebay betalingen heb je ook toestemming gegeven tot automatische afschrijving helaas. Wat u kunt doen is deze afschrijving storneren daar zal Ebay niet blij mee zijn dus reken op een stevige discussie,die u Ebay kennende gaat verliezen.

Bericht 3 van 13
laatste antwoord

schandalig dat ze bijna 20% aan kosten rekenen

Mensen moeten zich heel goed realiseren dat door akkoord te gaan je Ebay machtigt afschrijvingen van je bankrekening te doen!!! Ik neem aan dat niemand zomaar een bedrijf waarvan ze geen enkel personeelslid persoonlijk kennen toestemming gaat geven om zomaar geld af te schrijven.

 

Met de nieuwe voorwaarden accepteert men dat Ebay de totale geldstroom gerelateerd aan kopen en verkopen onder controle heeft. Maar niet alleen dat! Doordat PayPal betalingen niet meer via Uzelf als persoon verlopen maar uit naam van Ebay worden afgehandeld vrvallen ook nog eens de beschermende claims. De calims komen dus bij Ebay terecht. Uzelf heeft geen enkele zeggenschap meer. Dus als er een claim is ten gunste van uzelf, die wellicht ook door Paypal wordt uitgekeerd, wil dat nog niet zeggen dat Ebay deze ook daadwerkelijk aan u uitkeert. En zo ontstaat er een nieuw verdienmodel...

 

Of het ook zo in de praktijk gebracht gaat worden? Geen idee! Maar het feit dat Ebay deze mogelijkheid inbouwt stemt tot serieus nadenken.

 

Kort te gaan, de kosten lopen dramatisch op, als verkoper heeft men steeds minder in de pap te brokkelen, verliest men controle over het EIGEN geld. Volgens mij begrijpt Enay niet helemaal dat het geld NIET van HUN is, was of zal worden....

 

Dus gewoon niet accepteren! Maarja MP doet het al, Catawikie, Etsy etc..etc..Dus mensen gaan er aan wennen en accepteren het maar . Fear of missing out!

 

Ik doe er niet aan mee, dan maar geen Ebay. Mijn geld en goederen blijven mijn geld en goederen!

Bericht 4 van 13
laatste antwoord

schandalig dat ze bijna 20% aan kosten rekenen

Wat is het verschil met paypal? Ik snap echt al die heisa niet. 

Bericht 5 van 13
laatste antwoord

schandalig dat ze bijna 20% aan kosten rekenen

Paypal, directe betaling - Ebay paar dagen tot een week wachten

Paypal een goed overzicht van de betalingen - Ebay verzamelbetaling op privé rekening dus een uitzoekerij.

Betere verkopers bescherming bij paypal. Open een dispuut bij Ebay en ze betalen gewoon terug. 

De kosten van paypal vallen weg daar staat tegen over hogere provisie van Ebay per saldo was ik meer kwijt in de nieuwe regeling.

Idd was ,want ook ik heb de verkoop via Ebay gestaakt en niet alleen vanwege het Ebay betalings systeem. 

Bericht 6 van 13
laatste antwoord

schandalig dat ze bijna 20% aan kosten rekenen

Paypal, directe betaling - Ebay paar dagen tot een week wachten

 onzin, ebay betaalt elke dag uit. omzet hebben we een dag later op de bankrekening. Idem overigens bij Paypal die ook elke dag uitbetaald.

 

Paypal een goed overzicht van de betalingen - Ebay verzamelbetaling op privé rekening dus een uitzoekerij.

Ebay transactieoverzicht staat exact je omzet in per betalingsbatch. Zeer overzichtelijk en identiek aan hoe amazon dit al jaren doet. Dat je op een privé rekening laat uitbetalen is je eigen keuze. 

 

Betere verkopers bescherming bij paypal. Open een dispuut bij Ebay en ze betalen gewoon terug. 

Onzin. Sterker nog; bij paypal kun je tegenwoordig zowat alleen nog tegen een chatbot praten en bellen ze misschien een week later een keer terug. Bij Ebay is het de telefoon pakken, bellen, situatie bespreken en 9 van de 10 keer krijg je gewoon je (rechtmatige) gelijk.

 

De kosten van paypal vallen weg daar staat tegen over hogere provisie van Ebay per saldo was ik meer kwijt in de nieuwe regeling.

Dan verwerk je dat in je prijzen. Of zorg je er sowieso al voor dat je marges dermate zijn dat die paar procent niet moet uitmaken. Kijk naar de nieuwe OSS regeling. Ga je voor elk land andere verkoopprijzen hanteren? Zal lekker in de papieren lopen dan. 

 

Dunnere spoeling van verkopers is goed voor de zaken, dus ik kan het alleen maar toejuichen 😉

Bericht 7 van 13
laatste antwoord

schandalig dat ze bijna 20% aan kosten rekenen

"Bij Ebay is het de telefoon pakken, bellen, situatie bespreken en 9 van de 10 keer krijg je gewoon je (rechtmatige) gelijk."

 

Ben ik heel benieuwd hoe u contact opneemt. Ik ben al jaren grootverbruiker op eBay (30.000 transacties per jaar), maar het is e tot op heden niet gelukt om direct met eBay in contact te komen. Enkel via die verrotte helpdesk in India...

 

 

Bericht 8 van 13
laatste antwoord

schandalig dat ze bijna 20% aan kosten rekenen

ebay bellen in het land waar je adverteert. In ons geval UK of DE. Beide goede ondersteuning. In Nederland schijnen ze nu ook je te willen ondersteunen. vooralsnog enkel op afroep / via de mail, maar in de toekomst ook via tel. Heb daar tot op heden helaas geen positieve ervaringen mee. 

Bericht 9 van 13
laatste antwoord

schandalig dat ze bijna 20% aan kosten rekenen

Het is bizar dat je verplicht wordt het dure betaalsysteem van eBay te gebruiken, terwijl eBay zich presenteert als onafhankelijk platform om kopers en verkopers bij elkaar te brengen. Dit is dure koppelverkoop, waar Apple onlangs ook al voor op de vingers is getikt. Voorheen betaalden klanten per IBAN. Binnen enkele seconden het bedrag kosteloos op je eigen rekening. Vervolgens stuur je de bestelling vrijwel direct op. Nooit fout gegaan. Klant niet tevreden (kwam zo goed als nooit voor), geld weer zo teruggestort. Nu betaal je per verkocht item 11% aan kosten + Euro 0,35 vaste kosten. Dat was voorheen 10% zonder vaste kosten. Ook als je verkopen combineert, betaal je nu doodleuk de Euro 0,35 per item. Leuk als je diverse items van hooguit enkele euro's verkoopt. Ze vertellen je dan simpelweg dat de veilingen andere aflooptijden (seconden verschillend) hebben en niet kunnen worden gecombineerd.

Jammer.

 

Bericht 10 van 13
laatste antwoord