annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

schandalig dat ze bijna 20% aan kosten rekenen

We hebben al heel lang spullen voor de treinbaan op ebay staan. Moesten nu overstappen op ebay betalingen. Maar vindt dit echt schandalig. Ze houden gewoon bijna 20% aan kosten in. Mag dit zomaar. En wat mijn het meest schokt is dat ze gewoon mijn bank kunnen beheren. en er zomaar weer 5 euro cent kunnen afschrijven. Moet ik daar geen toestemming voor geven. Ben zeer geschokt

Bericht 1 van 13
laatste antwoord
12 ANTWOORDEN 12

Re: schandalig dat ze bijna 20% aan kosten rekenen

Halverwege 2021 ontvingen gebruikers zo een mooie mail

 

"Registreer je voor de Betaaldiensten van eBay"

 

met daarin de tekst:
"Je uitbetalingen worden dan naar je bankrekening overgemaakt, in plaats van naar je PayPal-rekening."

Men gebruikte toen als extra argument om gebruikers over te halen dat eBay daardoor goedkoper zou worden omdat men niet meer gebonden was aan de PayPal-kosten (35ct + 3,4% van het totaalbedrag). Op dat moment was de eBay commissie nog 8,4% en betaalde je geen BTW als je aanbiedingen op ebay.nl stonden.

 

Nu, nog geen half jaar later (https://www.ebay.nl/pages/help/sell/fees2.html😞

"De variabele verkoopcommissie is 11% over het totale verkoopbedrag tot EUR 1990 en 2% over het gedeelte boven EUR 1990. De vaste kosten per bestelling bedragen EUR 0,05 indien het totaalbedrag van de bestelling minder dan EUR 10,00 bedraagt, anders bedraagt het EUR 0,35."


Ofwel, dat zogenaamde voordeel waarmee ze gebruikers lokten hebben ze inmiddels ook naar zichzelf toe getrokken.

 

Ik ben echt klaar met eVilBay!

Bericht 11 van 13
laatste antwoord

Re: schandalig dat ze bijna 20% aan kosten rekenen

Graag dan dat telefoonnummer kan ik nergens vinden

Bericht 12 van 13
laatste antwoord

Re: schandalig dat ze bijna 20% aan kosten rekenen

Wat is het alternatief? Andere platforms met een vergelijkbaar bereik zijn er niet. Je kunt natuurlijk zelf een webshop op (laten) zetten. Maar dat is ook bepaald niet gratis. Wellicht betaal je dan hetzelfde of meer. En dan is nog maar zeer de vraag of je de potentiële klanten bereikt op de schaal, zoals dat nu via eBay het geval is. Zeker als het om internationale klanten gaat. Bedenk hoeveel je aan Google Ads moet betalen om op de eerste pagina te komen in de zoekresultaten.

Kortom: Is het (te) duur? Ja. Is er een goed alternatief? Nee.

Bericht 13 van 13
laatste antwoord