annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Valuta omrekenen ebay

roeloffscp
Community-lid

Heb vandaag voor het eerst wat gekocht via ebay, maar iets moest meer betalen dan bij de advertentie stond.


 


Bij de advertentie stond een prijs van € 1.11 per item, als je de advertentie aanklikte stond er $1.48 


Dit klopt volgens de huidige koers aardig ( € 1 = $ 1.33)


 


Ik koop 2 van de items, en moet dan opeens € 2.30 afrekenen, ipv €2.23.


Later zie ik op mijn paypal betaling dat er een andere wisselkoers word gebruikt, namelijk  €1 = $1.28695


 


Waar komt dit verschil vandaan, ebay zelf gaf namelijk wel de juiste koers aan.


Vermoed zelf dat paypal een hogere koers gebruikt, maar waar kan ik deze dan zien?


 


Het gaat maar over 7 cent, lig ik niet echt wakker van, maar wil graag weten waar het verschil vandaan komt, zodat ik er bij volgende aankopen rekening mee kan houden.


 


mvg Cor


 

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Valuta omrekenen ebay

het_regent
Community-lid

PayPal is de grootverdiener voor eBay, vandaar.


 


De koers die u ziet staan bij het item is gebaseerd op de geldende wisselkoers en is slechts een indicatie.


Als u PayPal via een bankrekening gebruikt hebt u geen andere keus dan PayPal te laten omrekenen, ze gebruiken een ongeveer 2% voor u onvoordeligere koers.


Als u PayPal via een creditcard gebruikt hebt u de keus de betaling in de oorspronkelijke valuta te doen, de creditcard rekent dan om en dat levert een 2% voor u lager te betalen bedrag op.


Wel moet dit dan bij elke betaling weer opnieuw worden veranderd omdat PayPal natuurlijk liever de andere optie gebruikt.


 


Enkele recente voorbeelden.


Te betalen $15.62  PayPal rekent 12,37 maar creditcard slechts 12,11 euro


Te betalen $35.30  PayPal rekent 27,76 maar creditcard slechts 27,31 euro


 


Dit kunt u verder nergens terugvinden.

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Valuta omrekenen ebay

Hoi hoi! Hoe kun je via je creditcard in oorspronkelijke valuta betalen? 🙂
Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Valuta omrekenen ebay

Kiezen voor andere wisselkoers optie. Staat onder de prijs in euro's.
Bericht 4 van 4
laatste antwoord