annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Paypal houdt geld 21 dagen vast op mijn "tweede Pp rekening"

Ik heb een item verkocht voor 279,- GBP. het bedrag werd echter overgemaakt naar een niet bestaand (want opgeheven maar nog wel gekoppeld aan mijn ebay) Pp account. Mijn fout. Maar dit is verholpen doordat ik weer dat oude email adres heb gebruikt en opnieuw een Pp acocunt heb aangemaakt,



Het geval wil nu dat Pp het hele bedrag van 279gbp vasthoudt op dat nieuwe account voor 21 dagen mbt veiligheid. wat ik wel snap maar ik heb het geld voor verzending wel moeten voorschieten a 35 euro. En hierdoor raak in de problemen daar ik nog 3 weken van moet leven.



Nu is mij vraag. als ik de betaling laat terugboeken naar de koper. worden de ontvangstkosten die paypal in rekening bracht ook teruggedraaid?



En als ik de koper het geld naar mijn vaste Pp account laat overmaken. Een account waar ik al veel transacties mee heb gemaakt via ebay, enkelt voor betalen van items trouwens, niet het ontvangen van geld. Zou Pp die 21 dagen beleid wellicht niet toepassen?



Paypal is niet bereikbaar, ik hoop dat iemand mij adveis kan geven wat ik het beste kan doen. (otem is al verstuurd trouwens incl trracking)


Bericht 1 van 8
laatste antwoord
7 ANTWOORDEN 7

Paypal houdt geld 21 dagen vast op mijn "tweede Pp rekening"

kopersbescherming
Community-lid

En alweer een tevreden PayPal gebruiker.



Als u de betaling teniet doet met behulp van de knop "bedrag terugbetalen" worden de kosten van PayPal ook teruggedraaid.



Als de koper een PayPal rekening in een andere valuta heeft als de betaling krijgt die door de koersopslag van PayPal wel minder terug dan oorspronkelijk is betaald. Is het dezelfde valuta dan krijgt die het oorspronkelijke bedrag weer terug.



Betalen via een andere vaker gebruikte PayPal rekening heeft waarschijnlijk geen invloed op de 21 dagen vasthouden (voor uw eigen bescherming). Het criterium is uw eBay score en die is nog niet hoog genoeg (100+).



Als u het item al verstuurd heeft zou ik zeker niet de PayPal betaling terugstorten, het is dan maar zeer de vraag of u nog betaald krijgt.



Die 21 dagen vasthouden is één van de meest ergerlijke van de vervelende eigenschappen van het PayPal gebeuren. Een andere is het gemak waarmee een koper beroep kan doen op de kopersbescherming en een derde de totale afwezigheid van enige werkelijke verkopersbescherming.



Succes met het verkopen op eBay.


En met PayPal natuurlijk.



Bericht 2 van 8
laatste antwoord

Paypal houdt geld 21 dagen vast op mijn "tweede Pp rekening"

kopersbescherming
Community-lid

Ik heb er nog twee voor u (vervelende PayPal eigenschappen) en dan is het lijstje compleet.



Op vier staat de hoge kosten van PayPal. Voor uw 279 GBP gaat u 11.08 GBP aan PayPal afdragen.


ALs u vervolgens dat geld er wil afhalen (na 21 dagen) krijgt u te maken met 2% valutakoers opslag, ongeveer 5 GBP.



Op vijf staat de ondoorzichtigheid en onberekenbaarheid van PayPal. Er zijn altijd weer nieuwe verrassingen en die zijn bijna altijd niet zo leuk.



Verder is het wel handig.


Succes ermee.


Bericht 3 van 8
laatste antwoord

Paypal houdt geld 21 dagen vast op mijn "tweede Pp rekening"

Hallo Kopersbescherming. Bedankt voor de uitgebreide uitleg en rechtdoorzee advies, dat is wel handig 🙂



Over de niet zo doorzichtige opmaak van Paypal rekeningen. Ben ik zojuist ook achtergekomen. Paypal profiteert niet alleen van de valuta-omslag die de koper in een ander land betaald (om de betaling te voldoen aan de koper in een ander land). Paypal gaat ook weer aan de haal met het bedrag bij de ontvanger van de betaling. Namelijk mij 😐



Vraagje, Ik heb bij het accepteren van de betaling het bedrag in ander valuta direkt laten omzetten in Euros in Paypal. Dat werd mij gevraagd zonder verdere uitleg of advies. Als ik na die 21 dagen dit saldo wil overschrijven naar mijn bankrekening, krijg ik dan ook te maken met die 2% valutakoers opslag waar je het zonet over had?



Dankjewel!



/groentje

-- Bewerkt door **cyborg-butterfly20.. op 24 Dec 2010 19:00 CET
Bericht 4 van 8
laatste antwoord

Paypal houdt geld 21 dagen vast op mijn "tweede Pp rekening"

kopersbescherming
Community-lid

Als je PayPal rekening in euro's staat krijg je inderdaad het volledige bedrag zonder verdere kosten op je bankrekening.



Houd er rekening mee dat 21 dagen ook wat langer kan zijn, het is wel zo dat de overboeking daarna nog een paar dagen extra kost.



PayPal is de goudmijn van eBay.






Bericht 5 van 8
laatste antwoord

Paypal houdt geld 21 dagen vast op mijn "tweede Pp rekening"

Paypal houdt je geld 21 of meer dagen vast omdat het daar rijker van wordt.


Reken maar een uit wat als die miljoenen wereldwijd aan intresten opbrengen.


ALs Paypal een bank was zou dit ronduit verboden zijn.


 


Ze zijn echter geen bank  maar houden wel iemands geld op een onwettige manier vast.


Ik vind het erg vreemd dat Paypal zomaar haar gangetjes mag en kan gaan van onze heren politici.(en dit is nu nog maar 1 van de dubieuze Paypal regeltjes).


Wereldwijd lopen er zeer veel processen tegen dit Amerikaanse bedrijf, en dit  heeft uiteraard zijn redenen he.


 


Zolang we met z'n alleen niks ondernemen tegen deze semi-criminele organisatie zal er niks veranderen.


 

Bericht 6 van 8
laatste antwoord

Paypal houdt geld 21 dagen vast op mijn "tweede Pp rekening"

Inderdaad omdat ze daar rijker van worden.

 

Ik ben die paypal regeltjes echt meer dan zat het is altijd wat vers om de verkopers het bloed van onder de nagels te halen.

 

Ik vraag me inderdaad ook af of dit wel wettig is, gezien wij niet kiezen om per paypal betaald te worden. We worden er toe gedwongen zeker nieuw verkopers met weinig activiteit, en uiteindelijk die andere ook. Want hoe simpel is het niet om als koper bij de minste pruts je centjes gewoon terug op je rekening te krijgen.

 

Dus ja nu weer dit, alles bekeken in 1 richting die van de koper, de verkoper is bij elke discutie de domste.

 

Eerst plaatsingskosten, dan veilingskosten, dan paypal kosten, en dan U centen pas een maand later na de verzenddatum op de bankrekening. Crazy is het, ik heb hun al 2 maal aangeschreven per mail met de vraag vanwaar ze deze onzin weer vandaan halen. Uiteraard geen reactie.

 

Voorlopig kunnen ze inderdaad gewoon hun gangetje gaan, maar wees gerust dat de tijd van glorie eens zal keren.

Bericht 7 van 8
laatste antwoord

Paypal houdt geld 21 dagen vast op mijn "tweede Pp rekening"

 Ik moet nu 25 transacties vooruit betalen

 

 

)Pas na 21 dagen krijg ik het

 

Ik kan wel voor 8000 $ verkopen per maand

 

Heb niks verder

 

mijn juweliers site op etsy kan zo weer dicht op zo'n manier

 

crazy en ondermijnend

Bericht 8 van 8
laatste antwoord