op 08-02-2011 10:20
heh bah veel te rustig hier. even een discussie op gang brengen:
Kopersbescherming (ik heb het niet over een persoon hier op de forums): wat zijn de goede en slechte kanten voor kopers en verkopers? Hou het netjes en beschaafd en wie weet implementeert eBay jullie ideeen.
op 10-02-2011 08:51
op 10-02-2011 08:52
op 10-02-2011 09:20
Hoi,
als er hier iets weggehaald wordt zoals een link, wordt dat altijd doorgestuurd naar het bevoegde departement en grondig onderzocht. Voor privacy redenen kunnen we helaas niet zeggen wat we precies ondernomen hebben.
op 10-02-2011 09:45
Dat is flink beledigend en daar word dus niks aan gedaan door ebay.
op 10-02-2011 10:04
op 10-02-2011 10:19
Hoi,
als er hier iets weggehaald wordt zoals een link, wordt dat altijd doorgestuurd naar het bevoegde departement en grondig onderzocht. Voor privacy redenen kunnen we helaas niet zeggen wat we precies ondernomen hebben.
eBay heeft het snel "opgepakt & aangepakt" veilingen zijn verwijderd..."ze" is daar zo pissig over geworden, dat daar allerlei vreemde mailtjes uit voorkomen..maar deze negeer ik verder! 😉
Zulke verkopers zijn een blamage voor eBay, vandaar mijn geplaatste links betreffende deze verkoper, normaal bemoei me niet zo snel met andere verkopers maar deze vloog echt uit de bocht!
Martijn.... voor de toekomst om dit soort verkooppraktijken tegen te gaan, is het misschien handig om dezelfde verzend criteria te hanteren als bv eBay.com.. waar bij mijn weten een marge is afgesteld, waar acceptabele handlings kosten bij een bepaalde rubriek horen..
op 10-02-2011 11:04
ok, ik ga mijn vraag verduidelijken: wat zijn de goede en slechte kanten van kopersbescherming
Hoi Martijn 😉
Kom ik toch terug op mijn vraag die ik eerder stelde mbt het Paypal gebeuren, welke wel degelijk met jouw vraag te maken heeft..kopersbescherming is PP aanbieden!
Dus vind ik het geen goede zaak, dat veel verkopers deze mogelijkheid wel aanbieden maar vervolgens geen PP betalingen accepteren! Wel de voordelen, van een groter bereik maar niet de nadelen..
Dus verwarrend voor de klant!
"Deze ziet bij verkoper de mogelijkheid PP staan, koopt... wil dus afrekenen via PP en wordt vervolgens niet geaccepteerd...
De koper wordt daarna verteld: "U moet wel lezen!!"
In mijn zoekopdrachten, selecteer ik vaak alleen PP aanbiedingen en dan krijg je dus een verkeerde selectie!
Legio voorbeelden te vinden (maar ik zet geen linken meer neer) :^O
op 10-02-2011 11:05
op 10-02-2011 11:15
op 22-02-2011 20:53
Even een opmerking van mijn kant:
kopersbescherming is echt geweldig.