annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wat eten we vandaag?

Een leuk draadje was dat, helaas ook van het prikbord gevallen...

Vandaag hadden wij;
Aardappelblokjes met kruiden en spekjes.
Vers gesmoorde sperzieboontjes.
Kogelbiefstukje met lente-ui knoflooksaus.

Was weer lekker! :)

Bericht 1 van 8.070
laatste antwoord
8.069 ANTWOORDEN 8.069

Wat eten we vandaag?

ja het is hier groot feest op de ziekenboeg]:) maar ja ben al blij dat er wat in blijft nu! we hebben de kerstmaaltijd voor twee dagen nog in de koelkast/vriezer, kerststol en alle andere lekkernij niet aangeraakt dus wij vieren volgend weekend kerst:^O

Bericht 7781 van 8.070
laatste antwoord

Wat eten we vandaag?

Heerlijke pan met bonesoep

met

extra

prei/uien en siepels

http://aandachts.punt.nl/upload/images/soep.jpg

Bericht 7782 van 8.070
laatste antwoord

Wat eten we vandaag?

varkenhaasje met champignons,spruitjes,krieltjes

appel met vla en kaneel

kerstkaarten 

zie weerdraad?:|
-- Bewerkt door 035anja035 op 26 Dec 2011 20:17 CET
Bericht 7783 van 8.070
laatste antwoord

Wat eten we vandaag?

Heerlijke pan met bonesoep

met

extra

prei/uien en siepels

http://aandachts.punt.nl/upload/images/soep.jpg

Lekker Klaas.

Wat is het verschil tussen uien en siepels ?:|

handtekening
Bericht 7784 van 8.070
laatste antwoord

Wat eten we vandaag?

Uien zijn Siepels

Siepels zijn uien

Hier zeggen we vaak van siepels 😉

Als ze te scherp zijn krijg je van allebeide trientjes in je ogen. 😛

Bericht 7785 van 8.070
laatste antwoord

Wat eten we vandaag?

Weten we dat ook weer 😉

handtekening
Bericht 7786 van 8.070
laatste antwoord

Wat eten we vandaag?

Is me nog steeds het verschil tussen uien en siepels niet duidelijk, immers; siepels zijn ook uien, en van alle uien krijg je tranen in je ogen,behalve als ze nat zijn..

Als je trouwens sipels googled, vind je daar ook,dat het West Fries is voor uien.

Hier in Zeeland zeggen we juun (van ajuin)

Bericht 7787 van 8.070
laatste antwoord

Wat eten we vandaag?

Verschil tussen een

Ui  en een Sjalot

De vraagsteller koos dit antwoord als beste:

amc (18811) Gouden medaille

De sjalot is een manusje van alles in onze keuken.Ze zijn in veel gerechten terug te vinden; rauw gesnipperd in de salade, dressing of bij visgerechten. Gefruit of meegekookt in wokgerechten, in sauzen, in garnituren, in compotes,etc. Ook ingemaakt met inmaakkruiden zijn ze heerlijk.Ze passen in zoveel gerechten, in vrijwel alle wildgerechten, kip/gevogelte, vis- en vleesgerechten.

Als een sjalot gefruit of gekookt wordt is de smaak zoeter dan van een ui. Gekonfijte sjalotten gelden als een delicatesse. Doordat ze een hoger gehalte aan flavonoïden
( scherptestoffen) hebben dan gewone ui, is een sjalot rauw scherper dan een ui. Op het moment dat je een sjalot fruit, karamelliseren de suikers. Hierdoor is een sjalot dan weer zoeter dan een ui.
Een sjalot bevat 2 keer zoveel Vit.C dan een ui.
Vervang eens een ui door een sjalot, dan merk je het verschil in smaak goed, een stuk pittiger en zoeter.
Toch krijg je bij het snipperen van zo`n klein sjalotje net zoveel tranen als bij een ui, hij bevat dan ook dezelfde stoffen als een ui die het gas veroorzaken dat vrijkomt bij het beschadigen van de cellen. Pel ze daarom onder de kraan en op een natte plank leggen bij het snijden. Je kunt een sjalotje nl. moeilijk met het snijvlak naar beneden op de plank houden en zodoende tranen vermijden. Daarvoor is hij te klein. Het helpt ook zeker om de sjalot voor het snipperen even in de vriezer of koelkast te leggen en gebruik een scherp mesje! Dankzij die scherpte van het mes tranen je ogen minder en blijven de smaak en waardevolle vitamines behouden.
Sjalotten houden van een koele plek die niet te licht is bij het bewaren. Bewaar ze ook nooit in een plastic zak. Ze moeten droog blijven. Luchtcirculatie is erg belangrijk. Leg ze dus in de schuur, bijkeuken, kelder of de groentela van je koelkast, dan blijven ze weken lang goed.

Bericht 7788 van 8.070
laatste antwoord

Wat eten we vandaag?

Dus een siepel is een sjalot. Juist,weten we dat ook weer.

Overigens had ik wel gelijkdoor te zeggen,dat ,wanneer ze nat zijn, je geen tranende ogen krijgt.

Daarom gaan ze in een uienfabriek over een lopende band,en krijgen gelijk een douche.

mop:

komen twee uien in de uienfabriek over de lopende band,en krijgen gelijk een douche.

Zegt die ene ui tegen de andere; a;s ik geweten had, dat ik hier een bui regen op mijn hoofd zou krijgen,had ik mijn paraplu meegenomen!

Bericht 7789 van 8.070
laatste antwoord

Wat eten we vandaag?

Je mot wel lezen:O

Heb ik gezegd van dat een siepel een sjalot is.

Dit staat er boven

Verschil tussen een

Ui  en een Sjalot

Bericht 7790 van 8.070
laatste antwoord