annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Waarom de app zo promoten?

Ik zie dat hier al jaren niks is gebeurt...
Maar ga toch de vraag stellen:

Waarom de app zo promoten terwijl je via de standaard site veel meer kunt instellen?

En deze Community is niet te bereiken via de app.

En ik ben belazerd, maar wou niet de zoveelste zijn die maar gewoon een topic erover opend.
Maar goed dat ter zijde... geld weg, spullen weg.
De koper wist iets te goed hoe hij me kon naaiien.

Ik heb al een account sinds 2004, en enkele jaren ook actief gekocht en verkocht... ben nu weer aan het opstarten, huis opruimen en FB en MP.. ach je weet het wel.

Maar heb de Community slechts enkele malen bekeken door de jaren heen..

Dus wie is hier nog actief ?
En verkoop je nog op eBay ?
Gebruik je de app of standaardsite ?
En doe je dat via een mobiel apparaat of PC/Laptop ?

En wat vind je van (ver-)kopen via de app ??
Bericht 1 van 2
laatste antwoord
1 ANTWOORD 1

Waarom de app zo promoten?

Ben sinds December 2019 weer actief zijnde verkoper, maar de maand Januari 2020 is nog niet voorbij en ik heb er de balen al van.

Ik moet nog op een paar items feedback ontvangen... maar vrees het ergste...
Het jaar 2020 is met een vieze smaak begonnen.
Een spanjaard wint iets voor 6,50.. dikke prima, het boeit me niet en ik verstuur gewoon.
Ik accepteer geen retourzendingen, dat is dus al een uitnodiging voor kopers om je te naaiien.
Deze heeft een uitpakvideo gemaakt omdat het kapot is aangekomen. Of hij zelf het pakket 30x tegen de muur heeft gegooid is niet na te gaan... en ik moet betalen voor de retourkosten.
Al met al is dat te duur dus ik laat het erbij en betaal gewoon terug. Het ging de koper overigens om de onderdelen... maar dat is ondertussen ook weer van zijn FB verwijderd.

Maar goed, ik moet mezelf op allerlei manieren indekken en typ een giga verhaal over mijn Terms of Sale. Mijn omschrijving over een object is telkens 1 a 2 zinnen... alles weer om niet aansprakelijk gesteld te kunnen worden voor items die ik al zijnde 2dehands met gebreken aanbied.
En natuurlijk Returns accepteren die de koper zelf mag betalen.

Maar ja, er zijn nog items die ik voor dit alles heb verkocht... en nog geen feedback van heb gehad. Laat staan een bericht van de koper.
Het is dus afwachten wat er met mijn nu nog 100% gaat gebeuren.

Maar dan, ik heb weer wat verkocht, weer een spanjaard... nette prijs, voor ons beiden (18,99 + 15,- verzending). En dus verzenden naar Spanje... maar de postcode werkt niet. Dus ik het adres invoeren op Maps, die geeft Tenerife aan, ja dat is in theorie wel Spanje. Maar is eigenlijk Status Aparte.
Bij DHL wordt het gewoon zijnde Canarische Eilanden aangegeven.

De beoogde 15,- verzending is voor heel Europa, naar Duitsland is het 10,- naar Frankrijk 12,- en naar Spanje 14,-. Je kunt het niet anders instellen.
Maar dan Tenerife, met DHL Parcel kost het geen 14,- maar 52,50.

De koper zegt dat ebay achter hem staat, en geeft aan om het anders via PostNL te doen. Nou kan ik dit wel doen, maar PostNL geeft het aan de lokale post en het tracking-verhaal is een wassen neus (resultaten uit het verleden). Wil ik dit vermijden dan ga je dus voor extreem verzekerd... kosten ergens rond de 40,-.
Bijleggen dus van mijn kant, want de koper wil dit niet betalen.

Ik heb nu een probleem aangemeld via Transactie-Problemen... dat ik dit ga verliezen is zeker, maar dan kost het mij in ieder geval niet meer geld dan dat ik aan deze verkoop verdien.

Ik ga mijn Terms of Sale niet verder uitbreiden, ik zie vele Top-Verkopers die niet zo'n lap tekst hebben.. En daar gaat het wel goed...???

Al mijn verdere items heb ik alweer verwijderd... ik wacht even alle facturen af, en alle afhandelingen en dan is het klaar. En met klaar bedoel ik verkopen op eBay met Paypal.

Of ik niks meer op eBay zet weet ik niet, maar als ik telkens dit soort gezeik kan verwachten dan zeker weten niet.
Bericht 2 van 2
laatste antwoord