annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Margeregeling buitenland handel drempelbedrag

Ik verkoop door heel de EU. Ik krijg een mail van eBay dat ik een Duits BTW nummer moet opgeven omdat ik mogelijk over de 10.000 euro omzet heb. Aangezien ik handel in marge producten en deze uitgezonderd zijn voor de calculatie van dit drempelbedrag zou mijn bedrag 0 euro moeten zijn. Ik heb volgens mij dus geen Duits BTW nummer nodig. Kan ik dit ergens aangeven zonder dat mijn Duitse verkopen binnenkort worden opgeschort?

 

 

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Margeregeling buitenland handel drempelbedrag

Ik heb precies dezelfde vraag. Ik verkoop enkel margeproducten.

Maar de mailtjes van het buitenlandse callcenter vertellen me allemaal dat ik mijn accountant moet raadplegen. 


Iemand die daar ondertussen antwoord op heeft?

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Margeregeling buitenland handel drempelbedrag

Ik heb inmiddels antwoord na heen en weer mailen in 4 maanden tijd.

Je bent ontgeacht het product verplicht BTW te betalen met een zakelijk account.

Omdat TS een zakelijke verkoper is in marge producten dient hij BTW af te dragen.

Ik hoop dat je dit al doet en alle bedragen die u aanbied al inclusief BTW zijn.

Als zakelijke verkoper ben je verplicht om een Duits BTW nummer aan te vragen als je in Duitsland verkoopt en de verkopen hoger dan 10.000 euro zijn.

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Margeregeling buitenland handel drempelbedrag

Ebay Duitsland is vanuit Nederland niet te bereiken. De Helpdesk telefoon laat alleen nummers uit Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk toe.

Als je handelt in Margegoederen, en je betaalt BTW  daarvoor in Nederland krijg je geen Duits BTW nummer van de fiscus in Duitsland, omdat je dan in Duitsland  geen  BTW aangifte gaat doen.  Ondanks dat je misschien wel 50.000 euro of meer aan Duitse klanten verkoopt.  Ebay Duitsland. kijkt alleen naar je totale verkopen, en niet of je handelt in Marge-artikelen.  Het zou op de website van Ebay Duitsland mogelijk moeten zijn om dat aan te geven. 

Maar het is nu niet eens mogelijk om Kontakt te maken met Ebay Duitsland laat staan om het probleem aan te kaarten.


Alle verkopers van Marge artikelen nu benadeeld.

Ik heb zelfs van de Nederlandse belastingdienst het formulier 'Bescheinigung der Mehrwehrsteuerplicht des/der Steuerplichtigen'  ten teken dat ik belasting betaal, maar ik kan dit dus ook nergens uploaden om te bewijzen dat ik aan alle BTW verplichtingen voldoe.

Bericht 4 van 4
laatste antwoord