Vrijdag:
De tank is vol, de kofferbak ook. Zwemspullen, zonnebrand, extra boven en onder kleding, kleur en puzzelboeken, walkmans en diverse cd’s, Tja je moet onze kids wel wat te doen geven op de achter bank, anders kom je niet ver. We vertrekken lekker vroeg, de hond hebben we de avond er voor al bij mijn schoonouders gebracht waar hij mag logeren. Hup Hup de snelweg op. De kids hebben hun koptelefoons op en luisteren naar liedjes van K3. Zelf draaien we Bad Boys Blue. Miranda achter het stuur en ik speel Ron-Ron, dat wil zeggen, ik lees voor over hoeveel kilometer we iets anders moeten doen dan recht voor uit. Raakten we een aantal jaren geleden nog hopeloos verdwaald bij Jabbeke, dit jaar reden we in 1 keer goed. We passeren de Belgische grens en volgen de borden Liefekens-Tunnel. Daar besteden we onze eerste 5 euro op Belgisch grond gebied, want dat kost het om gebruikte mogen maken van deze tunnel. Het is stil in de tunnel, geen kip. Nog even vragen we ons af of we verkeert zijn gereden, maar nee, we zitten goed. R2 heet de weg die we volgen. Het wordt hoogtijd om even te stoppen en de beentjes te strekken. Het is amper 9 uur. Miranda gaat even plassen, intussen loop ik om de auto en maak een foto van onze binken met hun stoere zonnebrillen op de achter bank. Zij willen niet uitstappen. Daarom gaan we weer snel verder en rijden nu op de E17 richting Gent. Na een half uurtje, dringt tot me door, dat ik niet ben wezen plassen, en dat ik toch graag een foto wil van een Belgische pisbak voor mijn pisbakken site. Daarom stoppen we bij een Total Station, tot mijn schrik staat er een Bob de Bouwer auto binnen, de kids springen er op en beginnen het gele ding heen en weer te wiebelen. Als dat maar heel blijft. Gauw een foto en dan de WC op. Ik moet lang wachten tot iedereen weg is, dan kan ik mijn foto maken. Er is ook een supermarkt en koffie automaten in het pand. Dus we gaan even zitten en eten een ijsje, ik drink een capoChino, en dan gaan we weer verder over de N8. Tegen half 12 komen we bij de afslag naar De Panne, daar staat ook een bord van Plopsaland. Een krap half uurtje laten parkeren we de auto achter de duinen en lopen richting het strand. Zwembroeken aan, handdoeken op het zand en dan etenstijd. Heerlijk de meegebrachte broodjes op eten en de pakkenijsthee leeg drinken. De tijd gaat rustig voorbij. Er wordt gezwommen door de kids, Op een gegeven moment wil Reinier een foto van mij maken. Vooruit dan maar.