annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

De Belevenissen van:

Regen, Werk. Den Haag, Herfst.
Volkoren kaakje, banaan. Koffie.
Er is geboden op de poolse cd, door een engelsman. Die cd komt nog eens ergens. Trein vertraging deze ochtend, zeker bladeren op de rails. Tussen de middag naar de Blokker, er is een nieuwe video uit van bob de bouwer: Winter-editie. Ik zal wel weer voor niets gaan, de blokker heeft vaak dingen in de folder staan, die niet in de winkel blijken te liggen. Niet uitverkocht, maar gewoon niet geleverd aan de shop. Op ebay staat hij nog niet. en de kinders willen de hollandstalige verzie. Moet werken tot half vijf. Dan naar Rotterdam, eten onder weg en weer werken bij de omroep. Elf uur bus naar huis.
Morgen weer om 5 uur op. Gelukkig heb ik nog een extra pak volkoren kaakjes in de la. Biedingen op mijn veilingen zijn welkom.
Bericht 1 van 1.216
laatste antwoord
1.215 ANTWOORDEN 1.215

De Belevenissen van:

er zit een stekker aan het tv-snoer dat is aangesloten op het electriciteitsnet.
Bericht 1161 van 1.216
laatste antwoord

De Belevenissen van:

niet waar
Bericht 1162 van 1.216
laatste antwoord

De Belevenissen van:

Ik dacht dat jouw kinderen de spongebob leeftijd allang voorbij waren Boortman?
handtekening

handtekening
Bericht 1163 van 1.216
laatste antwoord

De Belevenissen van:

Z'n kids wel :8}

Myrthe

Photobucket
Bericht 1164 van 1.216
laatste antwoord

De Belevenissen van:

:^O
handtekening

handtekening
Bericht 1165 van 1.216
laatste antwoord

De Belevenissen van:

Lees eens een boek.
Sinds ik in Den Haag werk en dus weer met de trein reis, heb ik tijd om te lezen. Ben ruim 4 jaar achter met de Perry Rhodan SF Serie die ik altijd in de trein las/lees. Maar met de kerst op komt, werd mij gevraagd wat ik onder de boom wilde. Tja, in de lift op het winkel centrum had ik een poster gezien over het boek "Het Verloren Symbool" van Dan Brown. Even later stond ik in de AKO het boek door te bladeren. Het leek me wel wat. Van de zelfde schrijver is de DaVinci Code dat ik niet gelezen heb, maar een best seller zou moeten zijn. Mijn keuze voor onder de boom was gemaakt en de Kersman zorgde er voor dat ik een net pakje met daar in boek "Het Verloren Symbool" aantrof. Wat een verrassing! Na de vakantie het boek mee in de rugzak de trein in en iedere dag een half uurtje lezen.

Robert Langdon wordt onder valse voorwendselen naar Washington gelokt: het epicentrum van de wereldmacht en de stad met de grootste verborgen geheimen uit de geschiedenis. Na aankomst in het Capitool krijgt hij een telefoontje. Peter Solomon, vooraanstaand lid van de vrijmetselarij, filantroop en goede vriend van Langdon, is ontvoerd en verkeert in levensgevaar. Solomons kidnapper wil maar één ding: dat Langdon de codes van het mysterieuze genootschap ontcijfert en de legendarische macht die daardoor vrijkomt aan de kidnapper overdraagt.Langdon kan niet anders dan het spel meespelen. Hij krijgt hulp van Katherine, Solomons zus, een vooraanstaand wetenschapper die de kracht van het menselijk denken bestudeert. Lukt het hen om op hun duizelingwekkende tocht de geheimen van Washington te ontraadselen? Want wat hadden de idealen van de geestelijke vaders van de Verenigde Staten gemeen met de denkbeelden van de vrijmetselarij? En kan die kennis het leven van Solomon en het lot van de wereld redden? Het verloren symbool is verrassend, spannend en onthullend als De DaVinci Code.

Het is goed geschreven, lekker vast houdende tekst. Vele malen sloeg ik het boek met tegen zin dicht als ik mijn uitstap station naderde. Op een gegeven moment was ik zo in de ban, dat ik de laatste 20 paginas thuis op de bank heb zitten lezen.
Op internet zag ik wat minder lovende recenties over dit boek, te veel van het zelfde als de DaVinci Code, tja dat boek heb ik niet gelezen, dus voor mij was het wel allemaal nieuw.... al hoewel, zonder al te veel van de plot te verklappen, ik zag zat over een komsten met "the Secret" van Rhonda Byrne, een boek dat ik voor mijn verjaardag had gekregen, maar waar ik maar niet door heen gelezen raak. Het lijkt wel of ik steeds de zelfde pagina lees, maar dan in andere woorden. Dan heeft Dan Brown soort gelijk gedachtegoed toch heel wat beter leesbaar gemaakt.

Vandaag ging M naar de boekenbeurs in Ahoy. Op het verlang lijstje zette ik boeken van Dan Brown. Ze heeft er twee voor me mee gebracht: De DaVinci Code en Het Berini Mysterie. Dat houdt dus wel in dat de Perry Rhodan serie even moet wachten, want ik ga nu eerst deze Dan Brown boeken lezen.
Bericht 1166 van 1.216
laatste antwoord

De Belevenissen van:

Raymond Khoury - De laatste tempelier

Alweer een boek uit, met veel plezier gelezen in de trein. Op weg naar/van werk heb ik daar mooi de tijd voor. Deze maal viel mijn keuze op "De laatste tempelier" geschreven door Raymond Khoury.

Beschrijving:
Acre, 1291. Als de stad brandt onder de hevige aanval van de mannen van de sultan, hijst de Falcon Temple de zeilen, een groepje ridders met zich meevoerend en een geheimzinnige kist die hun door de Grootmeester van de Orde is toevertrouwd. Maar het schip verdwijnt zonder een spoor achter te laten.

New York, heden. Vier als tempeliers uitgedoste ruiters bestormen het openingsgala van een tentoonstelling gewijd aan de Schatten van het Vaticaan, en stelen tijdens een bloedige overval een middeleeuwse decoder. Voor FBI-agent Sean Reilly en archeologe Tess Chaykin is dit nog maar het begin van een dodelijk kat-en-muisspel met meedogenloze moordenaars, waarbij ze binnen de kortste tijd drie continenten aandoen, op zoek naar de laatste rustplaats van de Falcon Temple en de sleutel tot een eeuwenoud mysterie'

Wordt op de cover vergeleken met Dan Browns De Da Vinci Code. Het thema en de raadselachtige zoektocht is zeker vergelijkbaar, maar "het geheim" van de tempeliers is echt anders. Op sommige momenten vondt ik de redenaties wat te veel gebaseerd op algemeenheden. En net toen ik dacht dat het me te voorspelbaar werd, liep het anders af......
Bericht 1167 van 1.216
laatste antwoord

De Belevenissen van:

Zondag de grote kast op de overloop leeg gehaald, want maandag zou er een monteur komen voor de jaarlijkse onderhoudsbeurt van onze ketel. Gelijk besloten tot een herindeling, hoogtijd die oude vhs video banden eens flink uit te dunnen. ( in de container er mee )
Hier uiteindelijk de hele maandag avond mee bezig geweest. Weg met de teletubbies, Bob de Bouwer en een hele stapel van de tv opgenomen speelfilms. Van de zes verhuisdozen bleven er 3 over. Voornamelijk met 80er jaren muziek programmas van tv, en originele koopvideos van Beer in het Blauwe Huis en de gehele Voyager Startrek serie.
Op de vloer stond nog een bananen doos met boeken uit het huis van mijn vader en in de slaapkamer trof ik nog een doos met pockets uit mijn jeugd aan. Dit verdeelt over de twee leeg gekomen verhuisdozen. En daarna doos 6 gevuld met allerhande bewaarspul. De kast is heringedeeld en er is weer wat ruimte op de gang en in de slaapkamer. Maar er moet nog veel meer weg. Een mooi uitzoek klusje voor de komende dagen.

Een paar boeken die ik in de dozen aantrof zijn het verkopen nog wel waard. Die komen binnenkort op de veiling. Al de oude pockets kunnen gebruikt worden voor het bookcrossen, een tweede keer lezen doe ik ze toch niet. Hieraan denkende deze ochtend het boek "de verwoesting van Leeuwarden" mee genomen om los te laten in de trein. Eigenlijk zou je die los moeten laten in de trein van/naar Leeuwarden, maar daar zit ik niet zo vaak in. Daarom het boek vanochtend maar los-gelaten in de eerste klas van de stoptrein die om 8.45 vertrok van Rijswijk naar Den Haag CS. Wellicht dat de vinder het na lezing alsnog in de buurt van Leeuwarden kan los laten.

Tijdens de tussen de middag wandeling had ik Maandag gezien dat er een boekenwinkel op de wandel route gaat sluiten en alles met flinke korting weg doet. Mijn doel voor de Dinsdag-tussen-de-middag-wandeling was dan ook snel bepaald
Vandaag Aangeschaft
Rudolf Dekker - Holland lacht 100 moppen uit de Gouden Eeuw
Greg Taylor - De geheimen van Dan Brown
Theo Fisher - De Kunst van het Nietsdoen
De drie boekjes waren bij elkaar 6.97

De moppen zijn voor mijn zoon.
De geheimen van Dan Brown zijn voor mijzelf, want ik heb verschillende boeken van Dan Brown gelezen en ben wel benieuwd naar de achtergrond van deze schrijver.
De Kunst van het Nietsdoen ging volgens de achterzijde tekst, “iedereen heeft het wel eens meegemaakt; het moment waarop na een crisis alles weer ten goede keert, komt altijd wanneer je de strijd hebt opgegeven. Dat ophouden met strijden, leven in het nu, dat is de kunst van het nietsdoen – de kunst om op het juiste moment te doen wat juist is.” Maar nu ik het heb open gemaakt gaat het over de leer van Tao. Niet wat ik er van verwacht had.
Bericht 1168 van 1.216
laatste antwoord

De Belevenissen van:

Bump....:-D

Even voor de nieuwkomers, kunnen ze zich alvast inlezen als Richard weer wat te vertellen heeft...;-)

Bericht 1169 van 1.216
laatste antwoord

De Belevenissen van:

:^O

Myrthe

Photobucket
Bericht 1170 van 1.216
laatste antwoord