annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

*** BREAKING NEWS ***

HET draadje met al het belangrijke nieuws.

het Nederlandse vingertje

Bericht 1 van 1.448
laatste antwoord
1.447 ANTWOORDEN 1.447

*** BREAKING NEWS ***

Een prikongeluk is namelijk voor de patient niet gevaarlijk. ????

ja zo'n beetje hepatitis B en C en hiv is allemaal geen probleem. Hoofdzaak je wordt gezond als je op de goden in het wit vertrouwd.

Photobucket

Photobucket

Bericht 361 van 1.448
laatste antwoord

*** BREAKING NEWS ***

Misschien moet je je even inlezen. ......
koevje
Photobucket
......
koevje
Photobucket
Bericht 362 van 1.448
laatste antwoord

*** BREAKING NEWS ***

Ik lees heel goed koefje , hier heb je er nog een :

Duizenden besmet door prikongeluk
DEN HAAG - Jaarlijks is een op de tien medewerkers in de gezondheidszorg het slachtoffer van een prikongeval. Tienduizend van hen, ofwel zo'n tienduizend mensen, worden door een ongelukkige prik met een injectienaald besmet met ziektes als hepatitis-B, -C, of het hiv-virus.De schade door ziekteverzuim, medische behandeling en arbeidsongeschiktheid loopt in de miljoenen euro's. Dat stelt het Platform Prikaccidenten op basis van onderzoek in Nederland en in het buitenland.

In de organisatie zitten beroepsverenigingen voor onder meer verpleegkundigen, anesthesisten en laboratoriummedewerkers uit de zorg. Het platform constateert dat werkgevers te weinig doen om prik- en snijongevallen bij artsen, verpleegkundigen en ander personeel te voorkomen. Het geschatte totaal van 100.000 prikongelukken is voor een belangrijk deel gebaseerd op gegevens uit het buitenland, aldus Roelf van Run van het platform. In Nederland worden er van elke drie prikongelukken naar schatting slechts een of twee gemeld. "We hebben door gebrekkige rapportage helaas te weinig cijfers", zegt Van Run. Dat geldt al helemaal voor snijaccidenten.

Het percentage van tien procent van het medisch personeel dat na een prikongeval daadwerkelijk een ziekte oploopt, komt ook naar voren uit onderzoek van het Academisch Medisch Centrum [AMC] in Amsterdam. Dat analyseerde 170 recente prikongevallen. Het onderzoek wordt donderdag in Den Haag gepresenteerd op een symposium.

Slimme spuiten
De kans op hepatitis-B is bij een prikongeluk het grootst: een op drie. De kans op hepatitis-C is tien keer kleiner en de kans op hiv honderd keer kleiner: één op driehonderd. Maar daarbovenop komt nog eens het risico dat een besmette medewerker in de zorg de ziekte overdraagt op partner of familie, door seks-, bloed- of speekselcontact. Het platform dringt aan op betere voorlichting en beveiliging van personeel. Dat wordt wel vaak ingeënt tegen hepatitis-B, maar dat is niet mogelijk bij hepatitis-C of hiv.

Het platform pleit voor gebruik van "slimme spuiten". Daarbij trekt de naald zich na de injectie terug in een huls en kan de zorgverlener zich er niet per ongeluk mee prikken. "In België is becijferd dat het aantal prikongevallen daardoor met zestig tot zeventig procent afneemt", zegt Van Run. "Berekeningen in België tonen dat de duurdere spuiten uiteindelijk een miljoenenbesparing opleverden door vermindering van het aantal besmettingen."

Bron: Nederlands Dagblad

Photobucket

Photobucket

Bericht 363 van 1.448
laatste antwoord

*** BREAKING NEWS ***

typische Telegraaflezer

mening al klaar terwijl ze alleen een paar sjokoladeletters hebben gelezen en geen idee hebben waar het over gaat

wat mij opvalt is dat prikpunt.nl blijkbaar ook gewoon een bedrijf is dat betaald moet worden :O

Bericht 364 van 1.448
laatste antwoord

*** BREAKING NEWS ***

Jantje zie jij geen verschil tussen een zorgmedewerker en een patiënt?

(15000 prikaccidenten op meer dan een miljoen medewerkers die daar dagelijks een risico op lopen, is dat veel?)

Bericht 365 van 1.448
laatste antwoord

*** BREAKING NEWS ***

zie jij geen verschil tussen een zorgmedewerker en een patiënt?

zijn volgens mij ook mensen. Het risiko door besmette zorgmedewerkers te worden behandeld vind ik ook niet zo lekker.

Het risiko bij de mex prik lag trouwens een op een miljoen en daar wordt heel wat meer heibel over gemaakt.

Photobucket

Photobucket

Bericht 366 van 1.448
laatste antwoord

*** BREAKING NEWS ***

wat mij opvalt is dat prikpunt.nl blijkbaar ook gewoon een bedrijf is dat betaald moet worden

zal wel van de chinezen zijn

Photobucket

Photobucket

Bericht 367 van 1.448
laatste antwoord

*** BREAKING NEWS ***

neh de ............aliens 😉

bij the weg
ik ga maandag gewoon die "enge" Mex-griepprik halen

Monique

Houdt de wet van drie in ere,
Wat ge stuurt zal driemaal wederkeren.