annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

BALCON/TUINEN - draadje nr 2.

Helaas is een van de leukste draadjes verdwenen. Allemaal gezellig over tuin en balcon, zonder narigheid en ruzie. Laten we dit hooghouden.

Lizz

Lizz

... but I'm not one of them, oh no...

Bericht 1 van 3.109
laatste antwoord
3.108 ANTWOORDEN 3.108

Duizenden waren het,de sneeuwklokjes, dit is maar een klein plekje 🙂 hoor! die "slechte" foto, ze stonden overal en bewust neergezet in het begin, daarna doen ze zelf hun werk, het kost wat tijd, dat wel.
Verschillende soorten heb je ook nog, maar vraag mij niet de naam nu 😛 (ik had ze ook van texel? weer anderen waren dat, maar ja, even vergeten die namen).

Je begint gewoon met wat bolletjes, of een "polletje"(dat moet je dan krijgen eventueel ;-), beetje scheuren en uitplanten, heb je ruimte genoeg dan doet de natuur zijn werk wel.
Het leuke van deze plant vond ik altijd, iedereen mekkert over het weer 🙂 Dec.? maar begin jan. zag je dan al voorzichtig het groen boven komen. Vorst? sneeuw? geen probleem voor de sneeuwklokjes. Onoverwinnelijk doorgaan en komen met die mooie bloemen(tjes). Ik plukte ze als kind bij de Amstel(wild was dat toen).

Tipje: (scheuren en uitplanten kan gewoon na de bloei 🙂

(heb je een kleine tuin, dan wel onthouden waar ze staan, dat doorlopend in de grond wroeten en alles weghalen, ja, dat is dus dodelijk, ook voor het sneeuwklokje en de rest van de bollen en plantjes dan ;-).

Alleen hier staan ze nog in volle pracht, dus even wachten. (je hebt er zolang plezier van van deze lieve klokjes). 😛
met alle liefs van change
changethename
Bericht 261 van 3.109
laatste antwoord

Change,wat adembenemend mooi, die sneeuwklokjes...

Photobucket
Bericht 262 van 3.109
laatste antwoord

slechte foto 🙂

maar mijn favoriet,rode rozen ook nog,en meer en meer favorieten denk ik.
misschien wel veel waar ik dol op ben 🙂 een van mijn kinderen kreeg altijd "bleek rode, witte, rozen" op zijn verjaardag (eind december)die groeiden tegen de muur(beetje warme plek).

dank je Alice.
changethename
changethename
Bericht 263 van 3.109
laatste antwoord

maar goed. sneeuwklokjes zijn er al lang. crocussen ook en dicht bij kou (gelijk hebben ze) narcissen komen boven de grond. kijk je om je heen dan zie je nog wel meer wat uitkomt. gaat het nog vriezen dan wat later, so what 🙂
't was een prachtige zonnige dag vandaag hier (die ik niet buiten bekeek, maar wel binnen). vanavond viel het dus een beetje tegen. welterusten en morgen weer zon, of wat sneeuw? regen? geen idee, de groeten van:
changethename
changethename
Bericht 264 van 3.109
laatste antwoord

bij mij piepen de hyacinthen ook al boven de grond uit 🙂
en de tulpen op een zonnige beschutte plek bij de muur zijn al zo'n 10 cm hoog
de judaspenning begint op te vallen door het frisse groen
het wordt wel lente 😉
en morgen weer een zonnige dag!

Photobucket
Bericht 265 van 3.109
laatste antwoord

Maar wel koud, de rozen lopen ook al uit, aan de voorkant zelfs een vers piepklein knopje. Toch maar wachten met snoeien tot eind van de maand. En eind april de bolacacia's, zou het het gaan gebeuren?

Lizz

Lizz

Bericht 266 van 3.109
laatste antwoord

Lizz mijn blauwe druifjes in mijn pot zijn bijna uitgebloeid.
Wat moet ik er mee doen?weggooien?

Image Hosted by ImageShack.us

handtekening
Bericht 267 van 3.109
laatste antwoord

hoi maneschijntje
ik haal de bloeistengels eruit en laat het loof eerst doorgroeien, dan afsterven en dan haal ik de bolletjes eruit om ze volgende herfst weer op te potten.
misschien doet Lizz het anders?

Photobucket
Bericht 268 van 3.109
laatste antwoord

Ja zeker, ik plant ze nu al en laat het groen afsterven in de volle grond. Wil, bij jou kunnen ze in de pot bij de hortensia, volgend jaar weer blauwe druifjes, gegarandeerd. Als ik de bolletjes bewaar, raken ze zoek, dus hup meteen de grond in.

Lizz

Lizz

Bericht 269 van 3.109
laatste antwoord

Wel de bloemen eruit halen, anders maken ze zaad.

Lizz

Lizz

Bericht 270 van 3.109
laatste antwoord