annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

BALCON/TUINEN - draadje nr 2.

Helaas is een van de leukste draadjes verdwenen. Allemaal gezellig over tuin en balcon, zonder narigheid en ruzie. Laten we dit hooghouden.

Lizz

Lizz

... but I'm not one of them, oh no...

Bericht 1 van 3.109
laatste antwoord
3.108 ANTWOORDEN 3.108

Die had ik al, niet dat ze 3 meter hoog waren, maar wel heel hoog. :-D

Lizz

Lizz

Bericht 1971 van 3.109
laatste antwoord

Lizz, jammer van je hortensia's. Ik meen me te herinneren dat het blauwe waren. Ik hoop dat je nog lang kunt genieten van je tuin en zelfstandigheid.

Ik hoop wel, dat je de vrijgekomen ruimte weer opvult.
Ik heb een beeld voor ogen van jullie tuin, waarschijnlijk van een foto, die je ooit geplaatst hebt.

Langzaamgroeiende struiken zijn misschien een optie. Juniperes en japanse varianten van groenblijvers.

Ik weet niet hoe jullie tuin op de zon ligt.
Maar misschien is een Amerikaanse Sering ook een optie?
Bloeit uitbundig blauw, tweemaal per jaar, na zo'n 10 jaar is de struik 'op' en dan makkelijk te verwijderen.
Bericht 1972 van 3.109
laatste antwoord

Oja Ing, die zal ik even zoeken, wel gemaakt hoor.

Jacquelien, die blauwe sering is inderdaad mooi, goed idee.
De vrijgekomen ruimte wordt wel opgevuld, maar niet helemaal met groen, er komt een ietsje steen bij. Het wordt wel leuk, als het klaar is foto's.
Nu ff die blauwe platycodon zoeken.

Photobucket

Dit was een van de witte, toen nog wel een normaal formaat.

Photobucket

En de playcodons, maar wel een slechte foto. Wat een kleintje (is Photobucket veranderd???)

Lizz

Lizz

Bericht 1973 van 3.109
laatste antwoord

t is wel veranderd onder de upload knop staat
"more options" wat je kan aanklikken dan krijg je een lijst met formaten, denk dat die van jou op small staat.
voor t formaat zoals de hortensia moet je
15" screen ( 800 x 600 ) kiezen

Photobucket in beeld

geen externe link meer :p
Bericht 1974 van 3.109
laatste antwoord

Ik wist niet dat je met de bucket ook zo kon snoeien.

Jammer van je hortensia's Lizz. Dan hoor 'm bij elke knip bijna 'auw' zeggen...? 😉 Maar wat mot, dat mot.

Hier is 't eindelijk gelukt om een vaste vlinderstruikgast te kieken. Ik weet alleen niet wat het is. Een kleine of grauwe vliegenvanger? Of een jonkie van een goudhaantje?
Met google kom ik het dichtst bij de laatste terecht, maar ik weet het niet zeker.
Het is een erg klein beestje en razendsnel haalt ie allerlei capriolen uit in en rond de struik.

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Bericht 1975 van 3.109
laatste antwoord

Wat een snoepje Dineke, prachtige foto! Dank je Ing, ik zal hem nog eens uploaden in het juiste formaat.

Maar foto's als Dineke komen er bij mij niet uit, met dat hele ouwe cameraatje van mij :-D

Lizz

Lizz

Bericht 1976 van 3.109
laatste antwoord

Lizz, Ceanothus is een pronkje in iedere tuin. Veel mensen durven het niet aan, maar het is een echt uitbundige bloeier met een heel mooi blauwe kleur. Leuk, dat je de struik kent.

Dineke: het is zeker geen grauwe vliegenvanger. Die heeft niet die geel of groene streep op de slagpen en duidelijk meer spikkels op zijn borst. Een goudhaantje lijkt mij meer aannemelijk (ook gezien de ring rondom het oog), maar ik mis de duidelijke tekening op de kop. Jonkies hebben dat nog niet.

Op basis van je foto kies ik toch voor het goudhaantje, maar het zou ook zomaar een kleine vliegenvanger kunnen zijn. Die zijn ook klein en druk, maar komen zelden voor in Nederland.

Hoe dan ook: het snaveltje laat duidelijk zien in welke groep je moet zoeken.

Rest me nog de vraag of je het vogeltje wel eens hebt horen zingen. Dat kan ook helpen om te bepalen.

Enne: wat een mooie foto.
Bericht 1977 van 3.109
laatste antwoord

Bedankt Jacquelien, ook voor 't meedenken. Ik heb 'm nog niet horen fluiten. De foto is vanachter het keukenraam gemaakt. Als ik naar buiten ga is ie foetsie. Ik hoor wel af en toe het fluitje van een vliegenvanger, maar die zit hier óók vaak, dat maakt het zo lastig.
Photobucket
Photobucket
Bericht 1978 van 3.109
laatste antwoord

FF een Bumpje

Klaas

Bericht 1979 van 3.109
laatste antwoord

Voor de 'fans' B-) ..... maar hij is toch echt erg mooi!

Photobucket

Een tijgerspin of wespspin. Afgelopen zondag gezien, ergens niet zo ver van onze achtertuin.
Photobucket
Photobucket
Bericht 1980 van 3.109
laatste antwoord