annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoop en BTW

Hallo,

Ik wil mijn producten zowel binnen als buiten de EU verkopen. Ik ben een zakelijke verkoper en wil mijn producten voor kopers buiten de EU zonder BTW weergeven. Tevens wil ik de producten voor kopers binnen de EU inclusief BTW weergeven.

Hoe kan ik dit het beste realiseren?

Of moet ik voor ieder product twee aanbiedingen maken. 1 voor klanten buiten de EU en 1 voor klanten binnen de EU. Ik zie dit echter nergens.

Wie kan mij hiermee verder helpen.

Alvast bedankt!

Gr. DME

Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

Verkoop en BTW

Voor zover ik weet is dat binnen ebay niet mogelijk. Een object die je aanbiedt heeft een bepaalde prijs, een kooper in bijv de usa ziet dat bedrag omgerekend in $ en een koper in japan ziet het weer omgerekend in zijn yen. Maar dat blijft het (door ebay omgerekende bedrag) startbod of nu kopen bedrag.

Het is zelfs zo dat als je twee identieke aanbiedingen maakt ebay er daar weer 1 van verwijderd omdat je blijkbaar geen dubbele aanbiedingen mag hebben..

Bericht 2 van 6
laatste antwoord

Verkoop en BTW

Hmm.. Maar voor verkopen buiten de EU hoef je als bedrijf geen BTW in rekening te brengen. Door wel BTW in je object te verwerken, maak je het de concurrentie wel heel makkelijk.

Gezien de producten, gaat het hier niet om dubbeljtes...

Omgekeerd werkt het ook zo, je mag nou eenmaal niet zonder BTW verkopen binnen de EU.

Bericht 3 van 6
laatste antwoord

Verkoop en BTW

hoi, dat klopt allemaal, maar toch kan je bij ebay maar 1 prijs vermelden voor je product

Bericht 4 van 6
laatste antwoord

Verkoop en BTW

Je moet wel steeds de BTW rekenen, ook voor buiten Europa.

Tenzij de koper je een BTW nr kan opgeven, in dat geval kan je het boeken als uitvoer  ( vak 46 in de BTW aangifte ).

En checkt dat BTW nr dan maar eerst of het wel geldig is, want iedereen kan een nummer verzinnen.

Bericht 5 van 6
laatste antwoord

Verkoop en BTW

Verkopen buiten de EU mag zowel aan particulier als bedrijf met 0 procent BTW.

Binnen de EU is dat anders. En natuurlijk, een btwnummer altijd controleren.

Van de belastingdienst:

Goederen verkopen aan klanten buiten de EUAls u goederen verkoopt aan klanten die buiten de EU zijn gevestigd is sprake van ‘uitvoer’. U krijgt dan te maken met de Douane omdat u aangifte ten uitvoer moet doen. In dit hoofdstuk leest u wat het uitvoeren van goederen voor gevolgen heeft voor de btw.

6.1 Leveringen belast met 0% btw

Als u goederen verkoopt aan klanten buiten de EU is die levering met 0% btw belast. U brengt uw klant dus 0% btw in rekening. Om het 0%-tarief te mogen toepassen, moet u wel kunnen aantonen dat de goederen daadwerkelijk worden uitgevoerd (zie paragraaf 6.2). Of u de goederen aan een particulier of ondernemer levert, maakt niet uit. U geeft de levering aan op uw Aangifte omzetbelasting. Hoe doet u aangifte ten uitvoer bij de Douane? U kunt zelf aangifte ten uitvoer doen, maar u kunt de aangifte ook laten verzorgen door een douane-expediteur. Als de Douane de aangifte heeft afgehandeld, mogen de goederen worden uitgevoerd. U kunt ook aangifte ten uitvoer doen bij een douanekantoor aan de buitengrens van de EU. Bel voor meer informatie over uitvoer naar de BelastingTelefoon Douane: 0800 - 0143, of kijk op www.douane.nl.

6.2 Voorwaarde om het 0%-tarief toe te passen

Om het 0%-tarief te kunnen toepassen, moet u kunnen aantonen dat de goederen daadwerkelijk de EU hebben verlaten. Dit moet u doen aan de hand van uw administratie. Aan een enkel document hebt u in de regel niet voldoende. Belangrijk is het geheel van    BTW bij verkoop van goederen aan het buitenland123459documenten en de samenhang daartussen. Het gaat bijvoorbeeld om:– een aangifte ten uitvoer– vervoersbewijzen– facturen van vervoersondernemers– invoerbewijzen van het land waar de goederen naartoe gaan– correspondentie met buitenlandse klanten– transportverzekeringen– bewijzen van betalingen uit het buitenland– Als u de goederen door TNT Post laat vervoeren: een douaneverklaringDit formulier is verkrijgbaar bij TNT Post of bij het Postkantoor

Bericht 6 van 6
laatste antwoord