annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

kopersbescherming ????

www_opc-power_nl
Community-lid

Hallo mensen


 


ik heb een vraag.. tijd terug heb ik iets verkocht en koper heeft daarna een claim gestart welke ik weer heb overgedragen aan ebay nu heeft ebay een beslissing genomen in mijn nadeel en de koper via paypal het geld terug gegeven...


Maar ik heb mijn verkochte object nog niet terug ontvangen en koper heeft nu zijn geld terug ik ben mijn object en verzendkosten kwijt.... mag dit zomaar???? wie draaid er hier nu voor op??Ik??


 


Hier door heb ik geen zin meer om iets te verkopen via ebay.. zit er aan te denken om nu mijn laatste ebay kosten maar niet te betalen omdat in mijn ogen ebay hier niet goed handeld...


probeer via de site bezwaar tegen de uitspraak in te dienen en vervolgens het kopje (object niet terug ontvangen) aan te vinken.. maar als ik op verzenden druk gebeurt er niks... kan geen klacht indienen..


Jullie misschien nog ideeen om dit op te lossen ..

Bericht 1 van 10
laatste antwoord
9 ANTWOORDEN 9

kopersbescherming ????

stephanthecollector
Community-lid

ebay beslist niet of het geld wel of niet terug gaat naar de koper dit doet PP, nu zijn beide wel twee handen op een buik dus qua verschil zal het niet veel uitmaken!



Dit gezegd hebbende weet ik dat op de Duitse site ebay wel geld vasthoudt dus als de verkoop gegaan is via die site dan kan het wel kloppen!




Bericht 2 van 10
laatste antwoord

kopersbescherming ????

www_opc-power_nl
Community-lid

klopt verkocht via ebay.at aan een persoon in duitsland... maar geld was tijdelijk vastgezet vanwege de claim... en na beslissing terug geboekt aan de koper...nu heb ik paypal ook gemaild maar die verwijzen mij nu naar ebay... heb nu maar weer een mail gestuurd en even afwachten op mijn vorige mail heb ik ooknog geen antwoord ... het gaat maar om 65 euro... maar toch.. ik wacht nu nog even af tot mijn afrekening komt met ebay kosten... betaal alles boven dit bedrag en de rest niet... sluit mijn account en kijken hoe snel ze dan mailen...

Bericht 3 van 10
laatste antwoord

kopersbescherming ????

jobnederland
Community-lid

Zelfde probleem hier. Koper heeft ärtikel" terug gestuurd en op het moment dat hij een trackingnummer doorgeeft aan ebay storten hun het geld terug. Dat (zoals in mijn geval) de koper iets heeft gestuurd naar de andere kant van duitsland Misschien naar haar oma of wat dan ook, en dus NIET naar mij) maakt voor ebay geen verschil. Kopersberscherming op zijn best en de verkoper is weer 115 euro lichter. En ebay??? ebay hoor je niks van. kastje naar de muur en zo verder! En het enige wat je kan doen is mails sturen. Of heeft iemand een telefoonnummer?

Bericht 4 van 10
laatste antwoord

kopersbescherming ????

ronaldo_18
Community-lid

hallo carburateur verkocht in bijna nieuwstaat dus niet voor nieuw  aangeboden.


koper klaagde carburateur stinkt naar benzine en 4 tapeintjes (kosten 1 euro) waren niet aanwezig. meestal plak ik die in een hoekje met breed plakband. dit wist ik niet meer zeker heb ik ook aangegeven. wou ze na sturen dit wilde de koper niet.


pay pal heeft het bedrag ±250 euro terug geboekt naar de koper.


ik kon 1x reageren dat was het. verder niks meer mogelijk.


of de koper dan het pakje terug stuurt inereseert ebay niet.


dus als je pech hebt pakje weg en je 250 euro


die 250 euro halen ze dan ongevraagt van je pay pal rekening


gr ron


 


 

Bericht 5 van 10
laatste antwoord

kopersbescherming ????

het_regent
Community-lid

Het is niet de bedoeling hier een beetje te gaan klagen over kopersbescherming. Als de koper beschermd wordt dan kan de verkoper tegelijkertijd toch niet ook beschermd worden. Het is hier niet van de bedeling of uitdeling maar alleen van het ontvangen.

Bericht 6 van 10
laatste antwoord

kopersbescherming ????

Enige oplossing is GEEN Paypal accepteren als betalingsmethode.

Doe je dat wel, dan ben je aan de grillen van ebay/paypal en de eerlijkheid van de koper overgeleverd.

Als een koper met Paypal betaalt ben je als verkoper altijd het haasje in geval van een conflict. Ook al heb je nog zoveel verzendbewijzen, als de koper zegt(liegt) niets te hebben ontvangen of zending zou niet aan de omschrijving voldoen, dan ben jij als verkoper je goederen kwijt. eBay (Paypal) schrijft de eerder door jou ontvangen betaling in alle gevallen terug naar de koper en jij staat met lege handen. Voor kopers is Paypal helaas een groot fraude paradijs. Voor eBay is paypal een enorme melkkoe. Op jouw kosten verkopen ze hun kopersbescherming. Geen enkel voordeel voor jou als verkoper.

Mijn advies: stop met Paypal!!

 

Bericht 7 van 10
laatste antwoord

kopersbescherming ????

pay pal kun je bellen. Als je naar de site gaat, staat daarop hun telefoonnummer.

Prima contact en in het Nederlands dus geen problemen met uitleg e.d.

Wel wat denigrerend en onderwijzend (had u dat beter moeten lezen, etc) ipv een logische verklaring te volgen, maar het werkt wel.

Succes!

Bericht 8 van 10
laatste antwoord

kopersbescherming ????

en in antwoord op ons "kopersparadijs" van paypal. Gelukkig zijn er ook veel eerlijke kopers en helaas zijn er ook foute verkopers. Heb zelf 2 items bij silvernyc_123 besteld en zij hebben er maar 1 verstuurd. via ebay en later via paypal casus geopend. Foute casus geopend (ik had aangegeven dat ik 1 item niet had ontvangen, had moeten zijn verkeerd item ontvangen), koper reageert helemaal niet op geopende casus en ebay beslist in het voordeel van de verkoper!!! Uiteindelijk heeft paypal in mijn voordeel beslist (onder aftrek van de verzendkosten van ruim $ 20,--!!) omdat ik hen gebeld heb en het probleem telefonisch heb kunnen toelichten. Overigens ook ebay in amerika gebeld (kosten ruim EUR 20,--!! ) alleen daar kwam niets uit, omdat de verkoper niet reageerde/handelde.

 

Dus het werk helaas 2 kanten op. "foute spelers" zijn er helaas altijd.

 

in dit geval op het tweede item van de verkoper (dat is teruggestuurd aan de verkoper) negatieve feedback achtergelaten. Tja als koper moet je ook wat....... Heb er ruim 50,-- aan besteed en sta met lege handen.

Bericht 9 van 10
laatste antwoord

kopersbescherming ????

Is toch niet nieuw het is algemeen bekend dat Ebay de verkopers in de strondt laat zakken Ik ben nog een van de laatste hier op Ebay.nl wil daarom de laatste het licht uit doen als ook hij deze criminele organisatie vaarwel zegt ???
Bericht 10 van 10
laatste antwoord