annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

koper wil van de koop afzien

Ik heb een object verkocht aan een bepaalde koper. Heb een aantal weken daarvoor al eens wat voor hem gecancelled. Nu heeft hij weer een object gewonnen waarna ik direct een mail krijg om het weer te cancelen. Nu heb ik hem meerdere malen gemailed met de vraag wat de reden is dat het gecancelled moet worden en krijg ik geen reactie. Dus na 2 weken wachten heb ik een geschil geopend wegens niet betaald object. Nu krijg ik leuk een mailtje dat wanneer ik dat geschil niet intrek ik een negatieve feedback krijg. Wat heeft het dan voor zin om uberhaubt een geschil te openen? Kan ik voorkomen dat ik een negatieve feedback krijg?

Bericht 1 van 13
laatste antwoord
12 ANTWOORDEN 12

Maakt u zich niet druk, het is een loze bedreiging.

De koper kan u zolang het geschil open is inderdaad een negatieve feedback geven. Echter, als u na 4 dagen het geschil zonder betaling sluit dan zal alle negatieve of neutrale feedback van deze koper betreffende deze transactie automatisch worden verwijderd en tevens verliest de koper het recht om alsnog feedback te geven als die dat nog niet had gedaan.

Dus, lekker laten dreigen, na 4 dagen geschil sluiten zonder betaling en het probleem is opgelost.

Vergeet vooral niet om de koper op uw blokkering lijst te zetten. ( zoek in de hulppagina's even op ''kopers beheren'')

Succes!

Bericht 2 van 13
laatste antwoord

Bedankt voor de reactie. Ik zal het even afwachten. Maar is het geschil dan weg of afgesloten? Dit soort dingen zijn er om kopers te beschermen. Als deze persoon het in korte tijd al twee keer bij mij heeft geprobeerd, dan neem ik aan dat hij dit vaker doet bij andere mensen? Oftewel blijft het wel staan als een waarschuwing voor de persoon?

Bericht 3 van 13
laatste antwoord

De koper krijgt van eBay een aantekening voor niet-betalen. Bij teveel aantekeningen kan deze niet meer bieden. Maar dat is niet te zien. Neem daarom zelf maatregelen: http://pages.ebay.nl/help/sell/manage_bidders_ov.html#block

Bericht 4 van 13
laatste antwoord

U moet wel zelf het geschil sluiten.

Doe dit 4 dagen nadat u het geschil heeft geopend en klik de optie GESCHIL SLUITEN ZONDER BETALING.

De koper krijgt een aantekening, een eventuele slechte feedback zal worden verwijderd. Blokkeer de koper vervolgens om problemen in de toekomst te vermijden.

Bericht 5 van 13
laatste antwoord

Ok bedankt! Mijn vraag is beantwoord 🙂

Bericht 6 van 13
laatste antwoord

De koper heeft nu dus bij zijn oude aankoop die hij zelf wilde cancelen dus ook negatieve feedback achter gelaten. Hoe krijg ik deze weg? En bij het item dat hij het laatst heeft gekocht staat ook een negatieve feedback. Vind het niet eerlijk op deze manier. Voel me behoorlijk genaaid als verkoper. Die laatste negatieve feedback gaat weg zodra ik het geschil sluit? Ik snap denk ik nog steeds niet helemaal hoe het werkt.

Bericht 7 van 13
laatste antwoord

Bij eBay werkt het als volgt, de verkoper is er voor het betalen van de rekening en voor het ongelijk krijgen. De koper is er voor het gelijk krijgen en voor het geld terug krijgen.

Bericht 8 van 13
laatste antwoord

De laatste gaat inderdaad automatisch weg zodra u het geschil sluit met de optie zonder betaling ontvangen. Let op, niet eerder als 4 dagen!

U kunt altijd de koper melden maar of dat zin heeft...

Zoals al gezegd is eBay er niet om eerlijk te zijn. Persoonlijk ben ik diep teleurgesteld in de opstelling van eBay. Kopers kunnen ongestoord afpersen, vals claimen, valse feedback geven etc etc, eBay doet hier niets aan. Het enige waar u goed voor bent is om de rekening te betalen na de verkoop. eBay weigert structureel haar eigen beleid na te leven. eBay schreeuwt aan alle kanten dat ze de site eerlijk willen houden etc, het is een lachertje.

Ik heb mij lang gefrustreerd over de opstelling van eBay en het misdadige gedrag van sommige kopers die eBay klaarblijkelijk goedkeurt. Ik kreeg laatst een tip van een mede gebruiker: Koper blokkeren, eBay niets vragen en doorgaan. U gaat de het toch niet winnen en uw gelijk krijgt u al helemaal niet.

Gezien uw nog redelijk lage feedback score loont het wellicht de moeite om opnieuw te beginnen. Ik heb geen verstand van uw items en weet dus niet of dat haalbaar is, dat weet u zelf het beste.

Welkom op eBay, voor de volhouder!

Bericht 9 van 13
laatste antwoord

Voor de toekomst, aanvullend aan de al gegeven links:

- gebruik de blokkeerlijst

- gebruik de uitsluitctiteria voor kopers

- kijk bij elke bieder even in zijn profiel na de "Bodintrekkingen (afgelopen 12 maanden)", is rechts boven onder het kopje "beoordeling als koper" te vinden en zet de naam op je blokkeerlijst.

Indien je Paypal wilt aanbieden als betaalwijze, alleen met tracking versturen en bij verzending in bepaalde landen mag dat alleen met UPS en/of Fedex. Ik biedt geen Paypal aan, het is te duur als verkoper en alleen een uitnodiging voor kopers om gratis te winkelen. Overschrijving, met of zonder tracking na keuze koper (kosten voor koper) of ophalen werkt bestwel goed.

Bericht 10 van 13
laatste antwoord