- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
op 24-10-2013 09:57
Hallo,
Ik heb van een Amerikaanse verkoper iets gekocht via de Duitse eBay. Nu was het artikel beschadigd en heb ik een case geopend en gevraagd om een gedeeltelijke refund. De verkoper wilde eerst het complete bedrag refunden maar dat heb ik niet geaccepteerd omdat ik dan verzendkosten en invoer belasting weg gooi. Nu heb ik met de verkoper een deal gemaakt dta hij me een deel ($40) zal refunden. Tot zover prima...
Maar nu wil de verkoper dat ik dit aanbod accepteer via eBay. Dat wil ik natuurlijk wel maar ik kan via eBay niet een officiele acceptatie van zijn voorstel doen door b.v. een speciale link of knop in te drukken in het resolution centre. Ik kan hem alleen en bericht sturen of de case sluiten. Dat laatste wil ik pertinent niet voordat ik het geld ontvangen heb omdat je naderhand een case niet meer kunt heropenen.
Ik heb de verkoper aangeboden om direct via Paypal de $40 over te maken zodat ik darana de case kan sluiten maar hij blijft er maar op hameren dat ik het via eBay moet accepteren. Dat heb ik in messages al 10 keer gedaan maar we zitten nu een beetje vast. Over een paar dagen zou ik de case kunnen escaleren naar eBay maar ik hoop dat ik DIE link dan wel tot mijn beschikking krijg.
Ik heb wel vaker een gedeeltelijke refund gevraagd en die kreeg ik ook altijd zonder problemen. Ik heb een beetje het gevoel dat deze persoon me om de tuin wil leiden. Nou, dan kent ie me nog niet 😉 Ik geef mooi niet op!
Iemand een goede tip voor me?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Geaccepteerde oplossingen
Voorstel deels geld terug accepteren op Duitse eBay
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 24-10-2013 14:20
Gewoon uitzitten. Een volgende keer liever de claim voor niet-ontvangen starten, deze werkt simpeler.
Als u uiteindelijk niet tevreden bent kunt u ook een beroep doen op uw creditcard of de bankincasso laten terugboeken.
Daarna is de kans groot dat u PayPal niet meer kan gebruiken.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 24-10-2013 14:20
Gewoon uitzitten. Een volgende keer liever de claim voor niet-ontvangen starten, deze werkt simpeler.
Als u uiteindelijk niet tevreden bent kunt u ook een beroep doen op uw creditcard of de bankincasso laten terugboeken.
Daarna is de kans groot dat u PayPal niet meer kan gebruiken.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 27-10-2013 09:45
In de eerste plaats maakt het volgens mij geeen verschil of je nu via de Duitse Ebay iets koopt of via EBay.nl
Het lijkt er hier eerder op, dat de verkoper niet weet hoe het precies werkt.
Volgens mij is onderstaand voorbeeld vergelijkbaar met jouw probleem.
Ik heb laatst een buitenlandse (binnen EU) koper een bedrag via PayPal teruggestort, omdat hij een BTW-nummer heeft en ik hem dus zonder BTW mag leveren. Als verkoper kan ik op de PayPal betaling gaan staan en kan (gedeeltelijk) terugbetalen. In de lijst EBAY verkochte artikelen, wordt het €-teken gedeeltelijk onzichtbaar en komt het artikel onder de "niet-betaalde" te staan. Op Ebay is het verkoop-bedrag ook aangepast, maar eerlijk gezegd heb ik niet gecontroleerd of een gedeelte van de verkoopprovisie is teruggestort, want misschien gaat het jouw verkoper daarom. Dit lijkt me toch een afhandeling via EBAY, waarop jou verkoper hamert, of zie ik dat verkeerd?
Overigens heb ik de koper op de vrijstelling-BTW gewezen, maar in de toekomst doe ik dat niet meer, omdat het een heel gedoe is. Klein voordeel is, dat ik geen PayPal kosten betaal over ontvangen BTW, die ik weer moet afdragen.
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 01-11-2013 08:41
Dank voor jullie antwoorden. Ik heb de 10 dagen uitgezeten en toen de case overgedragen aan eBay. Die heeft vervolgensn binnen ene dag in mijn voordeel besloten en het geld teruggegeven. Dat was dus prima!
Enige minpuntje dat bij mij is blijven hangen is dat de verkoper het blijkbaar voor elkaar heeft gekregen om mijn negatieve feedback te laten wissen. Raar verhaal. Ik vond een negatieve feedback wel op zijn plaats omdat de verkoper zelf het probleem niet voor me heeft opgelost en dat hij daarnaast ook geen enkele actie heeft ondernomen om het op te lossen. Maar blijkbaar vind eBay dat er geen negatieve feedback kan zijn als het de case volgens afspraak gesloten is. Maar ik heb er ten aanzien van deze verkoper wel een slecht gevoel aan overgehouden dus daar ben ik het eigenlijk niet mee eens. Nou ja... ik laat het maar rusten. Wel een goede wake-up call dat feedback ook niet altijd even betrouwbaar of compleet is.