annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Moet een koper gevolgschade als verzenkosten betalen door een aantoonbare verkopersfout ? Waarom?

LS,

 

Ik heb nu problemen gehad,  inmiddels alweer eentje in de maak,  met een leverancier die aantoonbaar iets anders levert dan in de omschrijving staat. Is dit mijn risico bij problemen of dat van de leverancier, die dit probleem veroorzaakt?

Waarom moet ik dan extra kosten betalen en extra moeite doen ter correctie van een alleen door de leverancier veroorzaakt probleem? Hij kan toch ook gelijk het goede leveren of communiceren?

(wat overigens best wel vaak gebeurt en tegelijk succesvol een probleem oplost!)

Juridisch gezien valt dit extra kostenprobleem onder kopersbeschermingswetgeving (w.o. garantiestelling, colportagewetgeving) en onder impliciete leveranciersverplichting.

Waarom dan niet in mijn geval in Nederland, als Nederlands staatsburger, kopend op Ebay via Paypal?

Wie is hier boven of onder de wet bezig?

Wie hierbij schuldloos de klos is, is natuurlijk volkomen duidelijk!!

 

Zowel Ebay als Paypal lappen overduidelijk mijn rechten op dit gebied als Nederlandse koper volledig aan hun laars d.m.v. gelegenheidsbieders. Als gelegenheidsbieders op NL grondgebied en NL jurisdictie dienen zij daar op toe te zien, dat wetgeving is gerespecteerd. N.B.: Medeplichtigheid aan een onwettige en gekende situatie is juridisch gezien ook strafbaar in Nederland (zonder uitsluiting).

(Het staat natuurlijk Ebay en Paypal vrij om hun activiteiten in Nederland te staken, om niet aan Nederlands recht te hoeven voldoen?)

Gezien daarbij ook mijn eerder gevoerde berichtenverkeer met beide organisaties, zowel Ebay als Paypal, welke overduidelijk slechts gericht zijn vanuit de kant van resp. Ebay en Paypal, op het afschuiven van verantwoordelijkheden gezien Nederlands recht uitsluitend naar koperszijde bij voorkomende problematieken.

 

Hoe zit dat nou?

Graag opheldering!

Documentatie op aanvraag.

 

mvg Strijkstra

 

 

 

Bericht 1 van 3
laatste antwoord
2 ANTWOORDEN 2

Moet een koper gevolgschade als verzenkosten betalen door een aantoonbare verkopersfout ? Waarom?

eBay is er voor eBay en eBay heeft altijd gelijk (op eBay).

Wilt u nog meer horen.

Bericht 2 van 3
laatste antwoord

Moet een koper gevolgschade als verzenkosten betalen door een aantoonbare verkopersfout ? Waarom?

Begin een proefproces.

Bericht 3 van 3
laatste antwoord