annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

@ Ebay!

stephanthecollector
Community-lid

Heeft Ebay een limiet ingesteld aan het aantal antwoorden dat je mag geven over een bepaald onderwerp! ik kan bij een bepaald onderwerp namelijk niet meer antwoorden want krijg er steeds een foutmelding te zien en dat ik het onderwerp niet mag bekijken! erg vreemd allemaal.

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (11)

Antwoorden (11)

marina.smeets
Community-lid

Oke dat kan ook.

Ik begrijp nu in ieder geval hoe het hele betalingssysteem werkt.

Natuurlijk kan ik ook begrijpen dat de verkoper enige zekerheid wil hebben wat betreft het wel/niet ontvangen van de betaling.

Bij mijn verkoper is er echter weinig begrip naar mij als koper toe. Hij dwingt me om hem positieve feedback te geven, anders weigert hij het item te verschepen.

Ik vind het nogal risicovol om buiten de regels van Ebay te handelen, ook al zegt KB dat dit geen invloed heeft. Eerlijk gezegd vind ik dat je dan als verkoper geen internationale aankopen moet toestaan.

Ik probeer het nu met de verkoper op te lossen, maar hij houdt stellig vol aan zijn voorwaarde.

Kan ik hem nu vragen het geld terug te storten of hoe werkt dat? Ik wil hem wel tegemoet komen en niet meteen een geschil starten, maar zie geen andere optie als hij blijft weigeren.

kopersbescherming
Community-lid

U kunt hier ook reageren, dan gaan we hier verder.

Wat wilt u zeggen?

 

marina.smeets
Community-lid

Een beetje vreemd inderdaad.

Ik wil namelijk wel nog graag even reageren, hopelijk doet hij het later weer.

stephanthecollector
Community-lid

dan zal er inderdaad een limiet zijn!

 

hoewel ik net zie dat een ander wel kan antwoorden! hoe kan het dat de een wel mag antwoorden en de ander niet, zelfs nota bene diegene die het topic heeft geopend!

 

graag een verklaring van ebay!!! als het zo is dat sommigen onbeperkt mogen antwoorden op een vraag en een ander niet, dan pas ik!

-- Bewerkt door metrijst op 14 Jan 2011 18:39 CET
marina.smeets
Community-lid

Na veel heen en weer mailen heeft de verkoper toch besloten om het item op te sturen.

Nu alleen nog hopen dat het veilig in Nederland aankomt 🙂

Ik wil jullie in ieder geval alvast heel erg bedanken voor al jullie reacties. Ik begon toch wel lichtelijk in paniek te raken hier, maar dankzij jullie heb ik nu een veel beter beeld hoe een transactie op Ebay werkt.

Bedankt!

kopersbescherming
Community-lid

Sinds dat eBay het feedback systeem eenzijdig positief voor de koper heeft gemaakt heeft het feedback systeem zijn objectieve waarde verloren.

 

Natuurlijk geeft het nog steeds een inzicht in het profiel van de verkoper.

 

Maar hier is slechts van belang of het invloed heeft op de afhandeling van een PayPal claim en dat is dus niet het geval.

 

Kopers onderschatten de risico's van een PayPal betaling voor een verkoper. En verkopers zijn zich dit ook lang niet altijd helemaal bewust.

 

Uit het profiel van deze verkoper kan je aflezen dat die er wel ervaring mee heeft maar toch graag de zekerheid heeft van het ontvangen van die betaling.

 

Het geven van feedback is niet verplicht.

Daaruit kan ook afgeleid worden dat eBay zelf er weinig waarde aan toe kent.

 

Wat eBay wel graag ziet is dat een transactie helemaal afgemaakt wordt inclusief de opbrengst van een succesvolle PayPal betaling.

 

stephanthecollector
Community-lid

Ik ben toch wel benieuwd wat Ebay zelf hier over te zeggen heeft, als Ebay de gang van zaken prima vind dan is inderdaad het hele FB systeem een wassen neus en moet dat zo snel mogelijk worden afgeschaft.

kopersbescherming
Community-lid

Ik begrijp je aarzeling om die feedback te geven, het gaat tegen het gevoel in, immers feedback is de beoordeling na afloop.

 

Aan de andere kant neemt deze verkoper een groot risico door een PayPal betaling te accepteren van een buitenlandse koper met slechts een feedback van 1.

 

Objectief gezien lijkt dit een goede deal met een grote kans van slagen gezien het profiel van de verkoper.

 

Wat nu te doen.

Ik zou in dit geval om obligate redenen de feedback geven. Er is immers geen risico mee gemoeid. Have a nice day.

 

Als je beslist geen feedback wil geven maar toch het item wil hebben meld dat dan en zeg dat je gewoon wacht totdat de 21 dagen zijn afgelopen en je daarna het item kan ontvangen.

 

Houdt er wel rekening mee dat je niet later dan 44 dagen na betaling een claim bij PayPal moet indienen als je niets mocht ontvangen.

Het tijdschema is dan wel krap want de nederlandse douane kan een pakket nogal eens ophouden om de juiste invoerrechten en btw te bepalen.

 

De afhandeling van een dergelijke claim duurt overigens ook wel weer een poos en in de tussentijd kan je het item alsnog hebben ontvangen en de claim  intrekken of zelfs eventueel later alsnog betalen als je tevreden bent.

 

Heb je het item met een creditcard betaald dan is er ook na de 45 dagen nog tijd voor een beroep op de aankoopverzekering.

 

Wil je de transactie liever cancellen, vraag dan de verkoper om een refund. PayPal biedt voor elke transactie daartoe een mogelijkheid zonder kosten.

Gaat de verkoper daar niet op in doe dan zelf de claim (voor niets ontvangen).

 

Succes met de blekberrie.

 

 

Ik mag ook niks meer zeggen over dat onderwerp. Merkwaardig.

marina.smeets
Community-lid

Ja dat krijg ik inderdaad ook.
Ik had de topic gestart en wilde graag reageren, maar dat kan dus niet meer.

stephanthecollector
Community-lid

Fout: Je mag het aangevraagde forum of de aangevraagde rubriek niet bekijken.

 

dit krijg ik te zien in het onderwerp: positieve feedback geven voor verzending!

-- Bewerkt door metrijst op 14 Jan 2011 17:28 CET
Een vraag stellen