op 14-01-2011 17:23
Heeft Ebay een limiet ingesteld aan het aantal antwoorden dat je mag geven over een bepaald onderwerp! ik kan bij een bepaald onderwerp namelijk niet meer antwoorden want krijg er steeds een foutmelding te zien en dat ik het onderwerp niet mag bekijken! erg vreemd allemaal.
Ik begrijp je aarzeling om die feedback te geven, het gaat tegen het gevoel in, immers feedback is de beoordeling na afloop.
Aan de andere kant neemt deze verkoper een groot risico door een PayPal betaling te accepteren van een buitenlandse koper met slechts een feedback van 1.
Objectief gezien lijkt dit een goede deal met een grote kans van slagen gezien het profiel van de verkoper.
Wat nu te doen.
Ik zou in dit geval om obligate redenen de feedback geven. Er is immers geen risico mee gemoeid. Have a nice day.
Als je beslist geen feedback wil geven maar toch het item wil hebben meld dat dan en zeg dat je gewoon wacht totdat de 21 dagen zijn afgelopen en je daarna het item kan ontvangen.
Houdt er wel rekening mee dat je niet later dan 44 dagen na betaling een claim bij PayPal moet indienen als je niets mocht ontvangen.
Het tijdschema is dan wel krap want de nederlandse douane kan een pakket nogal eens ophouden om de juiste invoerrechten en btw te bepalen.
De afhandeling van een dergelijke claim duurt overigens ook wel weer een poos en in de tussentijd kan je het item alsnog hebben ontvangen en de claim intrekken of zelfs eventueel later alsnog betalen als je tevreden bent.
Heb je het item met een creditcard betaald dan is er ook na de 45 dagen nog tijd voor een beroep op de aankoopverzekering.
Wil je de transactie liever cancellen, vraag dan de verkoper om een refund. PayPal biedt voor elke transactie daartoe een mogelijkheid zonder kosten.
Gaat de verkoper daar niet op in doe dan zelf de claim (voor niets ontvangen).
Succes met de blekberrie.