annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wonderbaarlijke veilingen en -opbrengsten

Gaat het over het kopen of verkopen van postzegels van Nederland, dan worden er vaak percentages van de cataloguswaarde bijgesleept.

Vaak is een prijs van 50% voor de verkoper al heel wat en sommige kopers menen dat ze niet meer willen betalen dan 20% (met een collectie vol gaten als gevolg).

Soms gebeurt het dat bij een veiling van een apart item de catalogusprijs een paar keer over de kop gaat.
Het lijkt me leuk om dergelijke veilingen op dit draadje te verzamelen.

:-)
Bericht 1 van 1.461
laatste antwoord
1.460 ANTWOORDEN 1.460

Kan wel zien dat het crisis is, zoveel geld voor een muntje ...

het Nederlandse vingertje

het Nederlandse vingertje

Bericht 1431 van 1.461
laatste antwoord

http://cgi.ebay.nl/Centen-verzameling-van-haantjes-en-vissen-compleet_W0QQitemZ280437169645QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_146?hash=item414b5b9ded

12 centen tussen 1948 en 1980 NU KOPEN voor maar euro 3000 :^O de echte koopjes zijn heus nog wel te vinden op ebay.
Bericht 1432 van 1.461
laatste antwoord

zie net dat het er zelfs maar 10 zijn.
Bericht 1433 van 1.461
laatste antwoord

Herstel, het zijn er 5! Van al deze kostbare centen is zowel de voor- als achterkant gescand. Er zit wel een Willemientje bij, wow! 🙂
Ook leuk: alleen af te halen! Echt de moeite waard om deze centen op je brommertje vanuit Zeeland of Limburg af te komen halen.
Blijft trouwens een raadsel waarom dit een "complete collectie" heet...
Bericht 1434 van 1.461
laatste antwoord

Even een bumpje.
Wonderbaarlijke veilingen en -opbrengsten zullen er altijd blijven.
Penny
Photobucket

Penny
Photobucket
Hoop doet leven,leven geeft hoop!!!!
Bericht 1435 van 1.461
laatste antwoord

"1445 "

ja bij ebay zijn kennelijk geen wonderbaarlijke
opbrengsten meer.

trouwens ben jij de KOPER van dit kavel? wat
natuurlijk ook bitter weinig opgebracht heeft
ja de opbrengstprijzen van Nederlands materiaal
zijn bedroevend slecht.

En wist je dat er op die site ook prikborden
zijn waarom plaats je het daar niet.

Of wil je een signaal afgeven dat je tegenwoordig
bij die site aktief bent. Nu dan ben je beslist
niet de enige.

groeten Niek
Bericht 1437 van 1.461
laatste antwoord

1445

Een hele leuke brief voor een op het eerste gezicht wel erg lage prijs.

Wat ik mij in deze wel afvraag is of de koper van deze brief zich niet erg rijk zal rekenen. Er zijn namelijk wel wat op- en aanmerkingen te plaatsen bij dit stuk.

De kwaliteit is niet geweldig. Je kan erom heen draaien maar de roest komt je tegemoet. Dit valt onder het kopje: gebruikssporen.

Daarnaast zou je vermoeden dat de koper hier een FDC 1 heeft gekocht maar dat is zeker niet zo. Bij deze brief ontbreekt het officiele eerste dag stempel. De brief heeft gewoon gelopen en niet op de uitgiftedag van 2 mei. Bijna alle stempels zijn onleesbaar maar uit het onderste stempel kun je een datum 3 dan wel 8 mei afleiden.

Dit alles beschouwend ben ik de mening toegedaan dat het koopjesgehalte wel beperkt is.

Een brief als deze zou normaal misschien 50 euro opbrengen maar dan houdt het ook zeker op. Dan is 9 euro niet duur betaald.

Wat ik wel altijd hoop is dat de koper het niet als een normale nr 1 zal aanbieden. Dat heb ik helaas al vaker gezien op ebay dat brieven met normale afstempelingen als officiele FDC's worden aangeboden. Vooral bij de duurdere exemplaren komt dit wel eens voor. Als dit vermeld wordt is er niets mis mee maar dit gebeurt lang niet altijd.

En laten we eerlijk zijn. Dat is toch jammer want dat is nimmer van positieve invloed op de betrouwbaarheid. En om betrouwbaarheid is het toch waar het bij handel via internet allemaal om draait.
Bericht 1438 van 1.461
laatste antwoord

Zal mevr de Wit uit eindhoven blij mee zijn dta de envelop zo ver gekomen is en dat voor 1,40 gulden;-)
Bericht 1440 van 1.461
laatste antwoord