annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wonderbaarlijke veilingen en -opbrengsten

Gaat het over het kopen of verkopen van postzegels van Nederland, dan worden er vaak percentages van de cataloguswaarde bijgesleept.

Vaak is een prijs van 50% voor de verkoper al heel wat en sommige kopers menen dat ze niet meer willen betalen dan 20% (met een collectie vol gaten als gevolg).

Soms gebeurt het dat bij een veiling van een apart item de catalogusprijs een paar keer over de kop gaat.
Het lijkt me leuk om dergelijke veilingen op dit draadje te verzamelen.

:-)
Bericht 1 van 1.461
laatste antwoord
1.460 ANTWOORDEN 1.460

Leuke 'FDC'

Why bid tomorrow, while you can bid today
Richard

Richard
Bericht 1061 van 1.461
laatste antwoord

Je zou toch met een postfris velletje naar het postkantoor gaan ... 😮

http://www.qoop.nl/showartikel.php?artikelID=6567856
Bericht 1062 van 1.461
laatste antwoord

http://cgi.ebay.nl/Nvph-35v-gebruikt-ongetand_W0QQitemZ250118516662QQihZ015QQcategoryZ22960QQrdZ1QQcmdZViewItem

Image hosted by Photobucket.com

Image hosted by Photobucket.com

Bericht 1063 van 1.461
laatste antwoord

Zal er nog tekst op de achterkant van dit stukje briefkaart staan

Richard

Richard
Bericht 1064 van 1.461
laatste antwoord

Knappe prijs voor een paar zegels die er niet uitzien en en een niet te definiëren stempel hebben.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=019&sspagename=STRK%3AMEWA%3APIC&viewitem=&item=290118760416&rd=1&rd=1
Bericht 1065 van 1.461
laatste antwoord

Hoezo, wat ziet er niet uit aan die zegels en stempels?
Bericht 1066 van 1.461
laatste antwoord

Tanding op de hoeken en vooral de rechterzijde van de 10 p
pf. Syempel moet een diodelijk leesbare datum laten zien. Dat is met heel wat duurdere zegels in de beginjaren vrijwel onmogelijk.
Bericht 1067 van 1.461
laatste antwoord

Tanding op de hoeken is niet relevant want deze zegels hebben lijntanding, geen kamtanding.

Je geeft zelf al aan dat er vrijwel geen zegels van zijn die aan jouw hoge verwachtingen voldoen.
Waarbij ik betwijfel of bij deze zegels de datum niet te lezen zou zijn (het grootste deel althans wel).

In de Michel-catalogus staat onder deze serie een bemerking dat de zegels doorgaans slecht getand zijn.

Deze serie lijkt me naar verhouding mooi getand, ook de hoeken, alleen hier en daar een half tandje.
De stempels lijken hoe dan ook van het type dat in die tijd werd gebruikt en ik denk dat op zijn minst een deel van de datum en de plaats van het stempel met wat moeite wel te reconstrueren zal zijn.
Bericht 1068 van 1.461
laatste antwoord

Ik ben het met je eens dat ik hoge eisen stel, maar daar hangt dan ook een prijskaartje aan. Bij de\e \wgwka goort ook de bemerking dat de CW alleen geldt voor (gestempeld) geprüfte stukken. Dan praat je gauw over een bedrag tussen de 60 en 75 Euro. Kwaliteit kost geld!
Frans
Bericht 1069 van 1.461
laatste antwoord

de prijs vergeet u, de kwaliteit blijft(aldus een gerenommeerd veilighuis dat deze kreet ooit als slogan had)
Bericht 1070 van 1.461
laatste antwoord