annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wonderbaarlijke veilingen en -opbrengsten

Gaat het over het kopen of verkopen van postzegels van Nederland, dan worden er vaak percentages van de cataloguswaarde bijgesleept.

Vaak is een prijs van 50% voor de verkoper al heel wat en sommige kopers menen dat ze niet meer willen betalen dan 20% (met een collectie vol gaten als gevolg).

Soms gebeurt het dat bij een veiling van een apart item de catalogusprijs een paar keer over de kop gaat.
Het lijkt me leuk om dergelijke veilingen op dit draadje te verzamelen.

:-)
Bericht 1 van 1.461
laatste antwoord
1.460 ANTWOORDEN 1.460

Weer een veiling die als een trein gaat.
Wat zou zo'n kaartje normaal gesproken opbrengen?

oranje~

oranje~

Bericht 341 van 1.461
laatste antwoord

Ik heb het niet kunnen vinden in de postwaardencatalogi, wel een gevonden op een veiling in Amerika maar die is met een getypt adres. Opbrengst kan wel kloppen voor een ongestempelde gezien de startprijs voor een gestempelde, hoewel er op de ongestempelde volgens mij een paar veegjes zitten. In Nederland worden fdc/postwaardestukken zonder adres hoger gewaardeerd (waarom is mij een raadsel) dan met adres, terwijl Amerikanen juist poststukken met adres verzamelen. http://www.cherrystoneauctions.com/%5Fauction/results.asp
Bericht 342 van 1.461
laatste antwoord

Geen postzegels. Maar wel wonderbaarlijk en zeker de opbrengst 😄
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=68191&item=4545301886&rd=1
Bericht 343 van 1.461
laatste antwoord

Leuk dat briefkaarten ongebruikt meer opbrengen dan met stempel: ik heb ze het liefst echt gebruikt.

oranje~

oranje~

Bericht 344 van 1.461
laatste antwoord

Winkeldochters à ongeveer 17 cent per serie. Wie moet er nu blij zijn met deze transactie, de verkoper of de koper, of allebei?

oranje~

oranje~

Bericht 345 van 1.461
laatste antwoord

Volgens mij is er voor de oude eigenaar meer interresse dan voor de oude zegeltjes.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=5579649318&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1
Bericht 346 van 1.461
laatste antwoord

Die Rutger Hauer! Als ze dat in Hollywood hadden geweten ... :-D

oranje~

oranje~

Bericht 347 van 1.461
laatste antwoord

Zo hebben de buren van mijn schoon ouders ooit eens een stukje worst meegenomen van de vader van Gerrie Kneteman voor onze kat.

Maar ik blijf daar heel bescheiden onder.
Bericht 348 van 1.461
laatste antwoord

zou ik toch een veiling van maken 😛
Bericht 349 van 1.461
laatste antwoord

Ongelooflijk! Deze enveloppen kochten we een jaar of vijf geleden voor een gulden per stuk op de vlooienmarkt; er lagen STAPELS van!

oranje~

oranje~

Bericht 350 van 1.461
laatste antwoord