Gaat het over het kopen of verkopen van postzegels van Nederland, dan worden er vaak percentages van de cataloguswaarde bijgesleept.
Vaak is een prijs van 50% voor de verkoper al heel wat en sommige kopers menen dat ze niet meer willen betalen dan 20% (met een collectie vol gaten als gevolg).
Soms gebeurt het dat bij een veiling van een apart item de catalogusprijs een paar keer over de kop gaat.
Het lijkt me leuk om dergelijke veilingen op dit draadje te verzamelen.
Het stempeltype is wel grappig, laat gebruik namelijk, jammer dat de plaatsnaam niet goed te lezen is.
Belabberde afbeelding trouwens van zo'n 'duur' object.
Naar ik me kan herinneren werd op donderdag 1 mei op postkantoren op verzoek afgestempeld met de datum woensdag 30 april. Op sommige kantoren werd vaak een oud- of een niet altijd gebruikt stempel gebruikt zodat niet altijd het normale loketstempel teruggedraaid hoefde te worden.
Enkele kantoren waren volgens mij op Koninginnedag wel open, geen idee meer welke.
Op dezelfe 1 mei van dat jaar 1980 verscheen ook de Jupostex-zegel, die is ook bekend met het stempel 30 april 1980....
Dacht dat Hens alleen onder de grote rivieren voorkwam, vooral in Limburg. Dan is deze naam-woonplaats-combinatie zeldzamer dan dat blokje (over het stempel hoeven we het niet te hebben want dat is gewoon niet zoveel meer waard; met 20 cent voor het blokje knijpt iedere verkoper zijn handen dicht, stuiver erbij voor de afstempeling en voilà).