annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe moet ik een geschil tegen mij stoppen? Een verkoper heeft een geschil geopend, maar hij zegt dat het niet nodig was.

nikkicornelisse
Community-lid

Er is een geschil tegen mij geopend dat ik moest betalen, terwijl ik de betaling al verstuurd had.

Vervolgens heb ik contact opgenomen met de verkoper en dit uitgelegd. Hij zei dat eBay automatisch een geschil tegen mij opende en dat hij de betaling al ontvangen had en zelfs het product al verstuurd had.

Daarom moet nu het geschil gesloten worden. Hoe gaat dit?

Geaccepteerde oplossingen (1)

Geaccepteerde oplossingen (1)

Dat ebay automatisch een geschil opent heb ik nog nooit gehoord en lijkt me ook onwaarschijnlijk. De koper of verkoper opent een geschil. U geeft tussen de regels aan het niet gedaan te hebben dus de verkoper blijft over en dient het ook zelf  te sluiten. U kan nu volgens mij niets doen behalve dat aangeven. Ontvangt u niets dan kan u uiteraard zelf een geschil openen.

Antwoorden (4)

Antwoorden (4)

het_regent
Community-lid

Als je jezelf tijd en inspanning wilt besparen, kun je de Assistent voor onbetaalde objecten gebruiken om geschillen wegens onbetaalde objecten namens jou automatisch te openen en te sluiten. Wanneer de Assistent voor onbetaalde objecten is ingeschakeld, worden geschillen automatisch geopend als een koper na een bepaalde periode niet betaald heeft. Het standaardaantal dagen waarna een geschil wegens een onbetaald object wordt geopend, is 24 dagen.

Nadat het geschil is geopend, heeft de koper 4 dagen de tijd om het object te betalen. Als je de betaling binnen deze 4 dagen ontvangt, wordt het geschil automatisch gesloten.

Als je de betaling niet binnen 4 dagen ontvangt, wordt het geschil automatisch gesloten door de Assistent voor onbetaalde objecten, ontvang je creditering van de verkoopcommissie. Het onbetaalde object wordt geregistreerd op de account van de koper. Je kunt het object op elk moment opnieuw aanbieden.

Als je er de voorkeur aan geeft geschillen handmatig te openen en te sluiten, ga je naar Transactieproblemen oplossen. De koper en jij kunnen ook tot een overeenkomst komen om de transactie te annuleren.

spanje35
Community-lid

Hoi, ik ben ook een verkoper, doet  automatisch melding als een object niet betaald is, na 5 dagen dat de koper niet heeft betaald ga automatisch, en geschil. open, dus ja dat kan.

gr Spanje35

nikkicornelisse
Community-lid

Update:

De verkoper zei opnieuw dat hij niet de case zelf geopend had, maar dat automatisch ging.

En nu is de datum dus verstreken en heb ik mooi een aantekening wegens onbetaald object...

Hoe kan dit ongedaan worden gemaakt? Ik ben hier nou niet bepaald blij mee zeker omdat de verkoper bleef ontkennen dat hij de case geopend had en deze ook nooit heeft gesloten.

nikkicornelisse
Community-lid

Bedankt!

De verkoper hield vol dat het automatisch verstuurd was en dat hij het niet geopend had. Toen ik daar enigszins boos op reageerde omdat wij duidelijk mailcontact hadden gehad dat ik de betaling verstuurd had en hij mij daarvoor zelfs bedankt had, werd ik beschuldigd van het bedreigen van hem. Belachelijk dus.

Ik ga er nog een mail achteraan sturen met de vraag of het geschil gesloten kan worden.

Een vraag stellen
Berichten met de meeste kudos