op 08-02-2012 19:57
Ik heb een object gekocht dat volgens de beschrijving zeldzaam en geproduceerd voor 1945 was.
Heb een prijs betaald dat normaal gesproken voor een origineel exemplaar betaald wordt.
Heb gemeld bij de verkoper dat ik niet tevreden was met mijn koop en een oplossing wilde.Hij reageerde dat hij verkocht had zonder garantie en niets terug nam (dit stond ook in de advertentie) Hij schreef ook dat er niet in de advertentie stond dat het om een origineel ging. Hier ben ik het dus niet mee eens.
Hij heeft mij en de andere bieders geen eerlijke info verstrekt.
Na dit bericht van de koper heb ik onmiddelijk gemeld dat ik het hier niet mee eens was en mijn geld terug wilde. Heb nog een geschil geopend bij ebay maar verkoper reageerd niet.
Bij Paypal kon ik geen geschil openen omdat ik een geschil had lopen bij ebay. Na hulp te vragen bij ebay kreeg ik het advies te bellen naar de verkoper maar ik kan hem niet bereiken vanwege de telefoon die uit staat.
Wat moet ik nu
Aangezien de claimtijd via PP is verlopen is er niet veel meer wat u kunt doen, als u een CC heeft gekoppeld aan uw PP rekening dan kunt u via uw CC Maatschappij het geld nog terug proberen te krijgen dit kan tot een jaar na aankoop!
Aangifte doen is een optie maar ik weet niet of de politie er iets mee kan/wil doen!
U kunt tot 60 dagen na transactie nog een Feedback geven daar zou ik in ieder geval gebruik van maken.
Hartelijk dank voor uw reactie.
Ben alleen bang dat het te laat is om bij Paypal een klacht in te dienen. Het object is betaald met Paypal op 25-12-2011, nu dus 47 dagen geleden. Het begon eigenlijk al met het gekochte object, dat zeer lang onderweg was. Ik ontving dit pas op 20 januari. Heb die dag onmiddelijk een case geopend bij Ebay.
De 21 januari reageerde de verkoper dat hij mij niet te gemoed kwam om het probleem op te lossen..
Heb dan gewacht tot 6 februari, in de veronderstelling dat er misschien toch nog een oplossing kwam en op 6 februari heb ik geprobeerd om bij Paypal een klacht in te dienen, maar dit kon niet vanwege het geopende geschil op Ebay.
Nu heb ik van Ebay het advies gekregen om de verkoper te bellen, maar zijn telefoon is buiten gebruik. Ook is mij aangeraden aangifte te doen bij Politie, wat ik nog niet gedaan heb. Het lijkt dus dat ik een verkeerde keus heb gemaakt. Ik had niet bij Ebay moeten klagen, maar direct naar Paypal.
Wat is nu nog mogenlijk? Bij voorbaat hartelijk dank.
Je kunt gewoon een geschil openen bij PP wegens een object die niet is zoals omschreven en/of omdat het om een vervalst object gaat!