op 05-03-2011 11:06
Ik heb vorige week bij een Duitse ebayer twee auto's gekocht voor een racebaan. Nu wil ik ook nog gashendeltjes, maar die heb ik nog niet gewonnen. Een paar keer was me een andere bieder te slim af. Ik heb aan de verkoper gemaild dat ik meerdere objekten wil kopen, dus dat de betaling volgt zodra ik alles gekocht heb. Tot mijn grote verbazing heeft hij nu een geschil geopend vanwege het uitblijven van betaling. Wat moet ik hiermee?
De verkoper reageert totaal niet op de diverse mails die ik hem heb gestuurd.
Eens met de andere antwoorder. En ook eens met de verkoper. Strkt gesproken probeer je eenzijdig achteraf de voorwaarden van een gesloten contract te wijzigen en ben je boos dat de andere partij daarin niet mee wil gaan.
Ik ben het overigens met je eens dat verkoper zou kunnen antwoorden. Blijft over de vraag: in welke taal heb je met deze (internationale) verkoper gecommuniceerd.
Wat betreft het openen van een geschil: deze bestaat al en is geopend door de verkoper. Hier kan je je ei kwijt ALS je het laat escaleren.
Mijn advies: tel de sterren en betaal 🙂 Zie het dan maar als leergeld. Je kan in zijn feedback dan je twijfels mbt de communicatieve vaardigheden van de verkoper kwijt.