annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geschil geopend

Ik heb vorige week bij een Duitse ebayer twee auto's gekocht voor een racebaan. Nu wil ik ook nog gashendeltjes, maar die heb ik nog niet gewonnen. Een paar keer was me een andere bieder te slim af. Ik heb aan de verkoper gemaild dat ik meerdere objekten wil kopen, dus dat de betaling volgt zodra ik alles gekocht heb. Tot mijn grote verbazing heeft hij nu een geschil geopend vanwege het uitblijven van betaling. Wat moet ik hiermee?
De verkoper reageert totaal niet op de diverse mails die ik hem heb gestuurd.

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (7)

Antwoorden (7)

u had van tevoren contact hierover moeten opnemen met de verkoper, alleen de verkoper maakt uit of hij/zij aan gecombineerde verzending doet, en of hij wil wachten op de betaling tot u klaar bent met bieden. u mailt nu de verkoper en verteld hem dat u pas betaald als u zover bent! dat is dus de omgekeerde wereld. nogmaals de koper bepaalt niet of de verkoper gecombineerd wil verzenden en akkoord gaat met een uitgestelde betaling.

]

als verkoper kan je het zo instelen dat ebay na 4 dagen al een geschl wegens niet betalen opent. Dat gebeurt volkomen automatisch door de ebay software. Zelfs al zou die jouw voorstel goedvinden, dan nog kan de ebay software na die 4 dagen automatisch dat geschil openen..

als verkoper kan je het zo instelen dat ebay na 4 dagen al een geschl wegens niet betalen opent. Dat gebeurt volkomen automatisch door de ebay software. Zelfs al zou die jouw voorstel goedvinden, dan nog kan de ebay software na die 4 dagen automatisch dat geschil openen..

Anonymous
Niet van toepassing

Eens met de andere antwoorder. En ook eens met de verkoper. Strkt gesproken probeer je eenzijdig achteraf de voorwaarden van een gesloten contract te wijzigen en  ben je boos dat de andere partij daarin niet mee wil gaan. 

Ik ben het overigens met je eens dat verkoper zou kunnen antwoorden.  Blijft over de vraag: in welke taal heb je met deze (internationale) verkoper gecommuniceerd.

Wat  betreft het openen  van een geschil: deze bestaat al en is geopend door de verkoper. Hier kan je je ei kwijt ALS je het laat escaleren.

Mijn advies: tel de sterren en betaal 🙂 Zie het dan maar als leergeld. Je kan in zijn feedback dan je twijfels mbt de communicatieve vaardigheden van de verkoper kwijt.

-- Bewerkt door magic_dragonstorm op 6 Mar 2011 10:46 CET

Ik heb de verkoper niet met een voldongen feit geconfronteerd. Ben alleen van de verkeerde veronderstelling uitgegaan dat de verzending gecombineerd zou kunnen worden. Wanneer de verkoper mijn mail fatsoenlijk beantwoord zou hebben en me dit zou meedelen, had ik de auto's per omgaande betaald en was er niet tot mijn grote verbazing een geschil geopend. Bovendien ben ik ook van andere biedingen uitgesloten. Ik heb de feedback bekeken en blijk niet de enige persoon te zijn die op deze manier wordt behandeld. Kan er niet een geschil worden geopend tegen mensen die niet reageren op gestelde vragen?

u had dat gemeld nadat u al iets gekocht heeft! het punt is dat u dat voor die tijd had moeten doen, nu stelt u de de verkoper voor een voldongen feit, en ja de verkoper had in ieder geval kunnen reageren.

Ik had dat ook gemeld nadat ik de raceauto's had gekocht, maar tot op heden taal nog teken van de verkoper vernomen. Dus dan had de verkoper me toch kunnen meedelen dat hij/zij niet aan gecombineerde verzending doet?

Een vraag stellen