annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

versturen naar Verenigde Staten

clap105
Community-lid

Ik heb een michelingids van 1948 verkocht. Moet opgestuurd worden naar VS


Via wie of wat doe ik dit best ?


Dien ik extra kosten aan te rekenen op mijn factuur die ik naar de koper zend.


Wie betaalt de invoerrechten ? Zijn er invoerrechten of andere op deze michelin gidsen.


Moet ik een factuur meesturen of nota (ik ben particulier) ?


Moet ik dan het werkelijke bedrag opzetten van de verkoop?


Wie heeft hier ervaring mee ?

Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

versturen naar Verenigde Staten

stephanthecollector
Community-lid

U heeft in uw verzendvoorwaarden gemeld dat u alleen binnen Europa verzend, Ik ben niet op de hoogte van de post tarieven van België maar het lijkt mij dat zo'n waardevol boekwerk het beste aangetekend en verzekerd verzonden kan worden.


U dient aan te geven wat de waarde is van hetgeen u verzend dus het werkelijke bedrag waar het voor verkocht is, de optie gift gaat in deze niet op omdat het handig is het verzekerd te verzenden.


Eventuele invoerrechten zijn voor rekening van de koper!


De kosten voor de verzending kunt u gewoon opgeven op de factuur (invoice ) die u verstuurd naar de koper.

Bericht 2 van 5
laatste antwoord

versturen naar Verenigde Staten

Verstuur via een koerier, zoals Fedex op UPS o.i.d.


Een aangetekende verzekerde verzending via TNT stopt bij de grens van Amerika.

BuzzzGames - Free Online Games
Bericht 3 van 5
laatste antwoord

versturen naar Verenigde Staten

stephanthecollector
Community-lid

Oh Ja!! nooit geweten en hebben ze van TNT ook nooit verteld, dus je btaald voor aangetekend en verzekerde verzending en je krijgt er gebakken lucht voor terug!


Nou dat is dan lekker!!!

Bericht 4 van 5
laatste antwoord

versturen naar Verenigde Staten

Het enige wat werkt is de traceercode van int. plus, maar USPS in Amerika weigert pakketjes van TNT met handtekening retour de handtekening te vragen/de handtekening door te sturen aan TNT 😞


Dus enige paypal bescherming blijft dan uit, en als TNT dan na een klacht van de verzender bericht krijgt van USPS dat het wel aangekomen is (hun zogenaamde onderzoek van enkele maanden) dan keren ze ook niks uit ondanks dat het verzekerd is.


Medewerkers van TNT weten dit veelal ook niet, in elk geval de baliemedewerkers niet.

BuzzzGames - Free Online Games
Bericht 5 van 5
laatste antwoord