op 22-08-2011 22:47
Hoi ik heb iets verkocht op ebay
de betaling is verricht via paypal maar op mijn rekening staat nog niets
Meestal krijg je een aan ebay/paypal gekoppeld emailadress een email you`ve got funds
echter nu niets en zegt ebay payment being processed by paypal
zolang mijn rekening op 0 staat stuur ik nix op
Hoe zit dat ?? houd paypal mijn verworven geld soms vast ?
op 23-08-2011 16:47
paypal heeft het altijd al zo toegepast via bankbetalingen met automatische incasso...
En het geldt voor iedereen... ook al ben je een geverifieerde zakelijke gebruiker zoals ik...
Dus niet de laatste tijd Stephan en ook niet alleen nieuwe leden 😛
Dat er meerdere berichten binnenkomen hierover heb er meer mee te maken dat ebay succes heb met het door de strot douwen van paypal bij z'n gebruikers...
op 23-08-2011 17:14
op 23-08-2011 19:26
Geen idee hoe dat komt.
Ik heb hetzelf als ik betaal via automatische incasso en pp dan duurt 't 10 dagen voor mijn verkoper ze centen heb en ik heb kopers die erg actief zijn en die betalingen zijn bij mij ook gewoon rond de 10 dagen uitgesteld. Ben niks anders gewend eigenlijk...
En ik ken verder ook niemand bij wie het anders gaat... Er gaat jaarlijks behoorlijk wat geld door me paypal accounts heen dus een onbetrouwbare gebruiker ben ik niet lijkt me 😮
Ik ben ook lid van pp nog voor ebay ooit van paypal gehoord had en ik heb het zelfs op me oudste account en me particuliere account.
Miss mag ebay me gewoon niet meer omdat ik al maanden niks aanbied en me winkels leeg laat lopen 😛
op 23-08-2011 19:29
haal je je geld meteen weg van PP als er een betaling binnen is? ik heb altijd wat geld op de rekening staan misschien dat het daaraan ligt? ik verzin ook maar wat hoor! ik heb wel eens betaald toen er geen geld op de PP stond dus via de bank maar er was toen geen sprake van een uitgestelde betaling. erg vreemd allemaal maar ja zolang het goed gaat hoor je mij niet klagen:^O
op 23-08-2011 19:45
Nou ik haal het er niet gelijk af maar ik heb bijna alles in USD en GBP op me rekeningen en ik wissel het liever zelf om op een juist moment dan dat pp het automatisch doet (ik let nog wel op de kleintjes) ook i.v.m enige terugbetalingen of correcties die nog uitgevoerd moeten worden, dus aankopen in euro's laat ik dan incasseren via me rekening en als ik haast heb via de cc...
Het meeste wat ik ook betaald krijg is voor digitale producten, zoals webtemplates, flash games, scripts, donaties bij opensource projecten en dat soort dingen en dat gaat allemaal buiten ebay om.
Wie weet ligt het daar dan ergens aan...
op 25-08-2011 00:48
Nou de lol gaat er zo wel erg gauw vanaf
10 dagen wachten op mn centen
wat een kolderij
Heb ook op ebay UK een wiel te koop
ebay UK is ook zo lekker.....Paypal houdt dan ook je centen apart totdat de koper een positive feedback geeft en daarna wordt het vrijgegeven .....de veilingkosten bedragen trouwens 10 % v.d. opbrengst maar goed Ebay sell`s
op 25-08-2011 00:53
de carburateur is verkocht op ebay USA
dus kort door de bocht kan het hier op neerkomen
na 10 dagen geeft paypal het geld vrij maar houd het nog vast totdat koper het ontvangen heeft
ik stuur het op en duurt naar australie zeg 2 weken
nou das snel zeg : als het tegen zit heb ik rond 4 weken mn geld
die vent geef ik sowieso een neutral..moet ie maar een visa eraan koppelen als je internationaal koopt
op 25-08-2011 10:08
Als verkoper kan je geen neutraal of negatief geven, alleen maar positief.
En dat je maar neutraal wil geven omdat de koper maar een cc moet gaan koppelen is ook geen klantvriendelijke instelling. En de koper kan er zelf niks aan doen en die weet 9 van de 10 keer geeneens hoe het ontvangen van geld op ebay in z'n werk gaat voor en al helemaal niet voor beginnende verkopers.
op 25-08-2011 10:14
op 25-08-2011 10:19
ook mist er wat text in je aanbieding, je bent een internationale verkoper...
Dan zal je in je aanbieding aan moeten geven dat enige douane en inklaringskosten voor de koper zelf zijn, zonder die ene regel heeft de koper het recht dat geld terug te claimen via paypal...
Hoop voor je dat die binnen de EU verkocht word...
-- Bewerkt door centralwebshop op 25 Aug 2011 10:20 CEST