annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Welke actie ondernemen bij malafide kopers?

Welke actie kan ik ondernemen bij malafide kopers?

Als de koper beweert dat beschadigde artikelen verstuurd zijn, maar zelf een beschadigd item hebben dat ze gratis willen vervangen door de verkoper te beschuldigen, welke actie kan ik dan ondernemen?

 

In de hulprubrieken van eBay kan ik daar niets van vinden!

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Welke actie ondernemen bij malafide kopers?

De koper heeft altijd gelijk !

Het gebeurt idd vaak,dat artikelen beschadigd aankomen.

Als u de koper wantrouwt,eis dan bewijs met foto's.

Als u denkt,dat het een ander object is,stuur dan voortaan uw items"gemerkt"op.

Bijv. met een sticker met uw naam of iets aan de onderkant.

Ook moet de koper het beschadigde artikel,desnoods op uw kosten terugsturen,voordat u gedwongen wordt

om geld terug te storten.

Er is weinig te doen aan de vele oplichters.

 

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Welke actie ondernemen bij malafide kopers?

Gedwongen terugbetalen? Bestaat dat dan? Laat het geld door de koper overschrijven op je rekening.

Nooit met Paypal laten betalen (tenzij de koper/verkoper vertrouwd is). Bij de oplichter is Paypal beter bekend als 'gratis winkelen'.

Ik probeer het uit te leggen:

Bij Paypal gaan dagelijks ruim 500.000 transacties erdoor. Het systeem is geautomatiseerd wat betekent dat als de koper meldt dat het niet goed is, het bedrag wordt geblokkeerd en zodra het bewijs geleverd is dat het pakket terug is bij de verkoper het geld wordt terug betaald aan de koper. Automatisch en niets aan te doen.

Blijkt nu dat je een baksteen hebt teruggekregen in plaats van die exclusieve versterker van 2000 euro die je gestuurd had dan heb je pech. Dat wil zeggen: de koper heeft de zaak opgelicht en gratis gewinkeld. Paypal kan het geld nooit terughalen bij de koper.

Nu is het aan jou om te bewijzen dat jij die versterker had gestuurd en een baksteen hebt ontvangen.

Als je de bewijsvoering voor elkaar krijgt dan heeft Paypal een schadepotje  waaruit je betaald kunt krijgen.

Ik spreek uit ervaring. Een enorm circus compleet met schaderapport en uiteindelijk heb ik mijn geld retour.

 

Hoe voorkom je dit?

Tja, heel voorzichtig zijn.Oppassen voor kopers:

-met heel weinig feedback of met een relatief nieuw lidmaatschap,(Ik ben mijn password kwijt en dus heb een nieuwe account.....)

-die zeggen enkel met Paypal te kunnen betalen.

 

Als het geld op je bankrekening staat is het van jou en niemand haalt het daar nog vanaf. Dus overschrijving is veilig.

Mocht de koper zijn beklag gaan doen bij Ebay dan houd je daar hoogstens een negatieve feedback aan over.

Niet leuk, maar je kunt daar wel op antwoorden. Jouw antwoord zegt meer over jou dan de negatieve feedback van de koper.

 

 

 

 

 

 

 

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Welke actie ondernemen bij malafide kopers?

Ik heb net hetzelfde meegemaakt!

 

Net gepost!

 

http://community.ebay.nl/t5/Internationaal-verkopen/Internationaal-verkopen-wetgeving/m-p/248911#U24...

 

Ebay hoeft niet meer voor mij als ze er niet iets aan doen.

Bericht 4 van 4
laatste antwoord