op 08-02-2011 14:06
De informatie aan de rechterzijde is verouderd. De TNT heeft op de zakelijke pagina's zgn Hiccups waarin alle vertragingen met toelichting staan:
Postbezorging – Verenigde Staten van Amerika
Datum: 23 december 2010
Verwachte vertraging: Onbekend
Land: Verenigde Staten van Amerika Regio/ plaats/ zip code:
Oorzaak poststremming: De Verenigde Staten (VS) heeft de veiligheidseisen voor het versturen van post naar de VS verscherpt, voorlopig tot en met 7 februari 2011.
Hierdoor kunnen pakketten zwaarder dan 500 gram met bestemming VS niet meer met het vliegtuig vervoerd worden en zal een vertraging in de overkomstduur ontstaan van ongeveer twee weken. Post en pakketten tot 500 gram kunnen nog wel per vliegtuig vervoerd worden. Deze maatregel geldt voor alle postbedrijven wereldwijd.
U zult hiervoor nog nadere informatie ontvangen van uw TNT Post accountmanager. Hoe kunt u uw pakket zwaarder dan 500 gram toch met spoed naar de Verenigde Staten versturen?Dit kunt u doen door gebruik te maken van TNT Express. TNT Post vindt dit een vervelende situatie. Onze excuses voor de overlast die door deze maatregel van de Amerikaanse overheid is ontstaan. Aanvullende opmerkingen: Indien noodzakelijk houden wij u op de hoogte van verdere ontwikkelingen.
http://www.tntpost.nl/zakelijk/post/hicc-update/
Op de UK post site staat deze informatie ook:
http://www.royalmail.com/portal/rm/content1?catId=400033&mediaId=3800088
op 22-02-2011 15:37
lekker geregeld allemaal, 4 pakketten gestuurd naar de vs met een totaal waarde van 3500 euro.. dank je TNT!!! krijg momenteel de ene naar de andere claim aan mijn broek hier..tot nu toe altijd een feedbackscore gehad van 100%..wat gaan wij daar aan doen... pakketten zijn nu al 4 weken onderweg..en nog helemaal niks... EBAY....LAAT JE HOREN AUB!!!!!
op 22-02-2011 15:58
3500 euro verdeeld over 4 pakketten, dan is het zowieso niet slim om met TNT te verzenden naar de US, gebruik dan liever UPS of een andere koerier voor zo een bedrag.
Die claims zijn niet zo erg als je tenminste aangetekend verzonden hebt als het geschil opgewaareerd word tot een claim heb je nog 30 dagen de tijd om bewijs te leveren.
Ebay kan hier niks aan doen, het is de verkopers verantwoordelijkheid een betrouwbare service aan te bieden.
op 23-02-2011 15:14
Dat is onzin omdat de oorzaak niet bij TNT Post ligt maar bij de Amerikaanse overheid (Homeland Security). Ik krijg momenteel ook vragen over waar de spullen blijven die ik een maand geleden verzond. USPS tracking geeft alleen aan dat de pakketten Amsterdam Int. Mail Center hebben verlaten.
De beste info staat op de site van Royal Mail. Update 15 februari jl.:
"The United States Department of Homeland Security is continuing to require increased security measures for items carried on passenger airlines. As a result, some mail entering the US from around the world, and including the UK, that would normally be sent via passenger aircraft must now travel by other means, including ships and cargo planes. Most items, including personal letters and cards, magazines, CDs, DVDs and lightweight packets, will be delivered in the US within a few days of posting. However, there are delays of about two weeks for some heavier packets. These delays are currently affecting stamped items, franked items, and items posted under contract, with the exception of Destination Sort and/or M-Bag items. Royal Mail is very sorry for these unavoidable delays. We have implemented a number of contingency plans to ensure as much of our customers’ mail reaches the US as quickly as possible and are continuing to work to minimise disruption to our customers, whilst ensuring we comply fully with the US directives and regulations."
http://www.royalmail.com/portal/rm/content1?catId=400033&mediaId=3800088
op 25-02-2011 16:19
Hier staat natuurlijk wel in wat ik de hele tijd al roep.
Okay ze mogen paketten niet met passagiers vliegtuigen vervoeren kan ik inkomen.
Maar vrachtvliegtuigen zijn wel toegestaan.
het is helemaal TNT zijn keuze om alle pakketten dan maar op de boot te gooien tenzij je natuurlijk een dure manier pakt van 140€ dan kan het wel per vracht vliegtuig.
Dus come on mensen laten we niet de hele zwartepiet aan de US gven. Onze TNT heeft voor de voor hun goedkoopste maar voor ons de meest klantonvriendelijke
manier gekozen. Krijg je bij mij niet goedgepraat. Dit zijn niet de middeleeuwen. Huur ruimte in een vrachtvliegtuid ipv een passagiersvliegtuig en het scheelt een paar dagen ipv weken.
Schaamteloos hoe TNT met zijn klanten omspringt, als het zo moet hoop ik dat er snel een andere vervoerder inspringt en voor een redelijke prijs naar de US gaat verzenden, kan TNT weer gaan klagen over het vrijgeven van de postmarkt.