annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Product internationaal verkopen

tijsva
Community-lid

Ik heb twee producten aangeboden via ebay.nl en heb wereldwijd verzenden aangegeven. Wanneer ik echter dezelfde zoekterm ingeef op ebay.nl maar dan op ebay.de, dan wordt mijn product niet gevonden, ook niet bij aanbieders in het buitenland.

Heeft iemand enig idee hoe dit komt? Ebay.co.uk en ebay.com geeft ook geen gevonden resultaten.

Alvast bedankt!

Bericht 1 van 10
laatste antwoord
9 ANTWOORDEN 9

Product internationaal verkopen

stephanthecollector
Community-lid

ebay.nl bestrijkt een te klein gebied, kopers in de uk en vs kopen dit soort zaken op hun eigen site u kunt het beste dit soort zaken aanbieden op ebay.uk of .com   het aanbod is gewoonweg te groot vandaar dat u in het buitenland niet of nauwelijks te vinden bent.



houd er wel rekening mee dat de plaatsingkosten hoger kunnen zijn dan op ebay.nl.

Bericht 2 van 10
laatste antwoord

Product internationaal verkopen

tijsva
Community-lid

Om meer kopers aan te trekken zal ik dus bijvoorbeeld op ebay.de moeten plaatsen? Maar kan een duitser of engelsman geen producten van ebay.nl vinden, tenzij zij direct op ebay.nl zoeken?

Het zou toch juist goed zijn dat producten van over de gehele wereld gevonden kunnen worden via elke ebay website?

Bericht 3 van 10
laatste antwoord

Product internationaal verkopen

stephanthecollector
Community-lid

dat zou goed zijn alleen helaas werkt het niet zo, om een zo groot mogelijk publiek te trekken kun je het beste items plaatsen op een ebay site waar veel bezoekers komen dus b.v de uk of vs.



als men zeer gericht zoekt is het wel mogelijk om items te vinden op ebay.nl maar het merendeel van verkochte items op ebay.nl worden gekocht door NL kopers

Bericht 4 van 10
laatste antwoord

Product internationaal verkopen

tijsva
Community-lid

Duidelijk, bedankt voor je uitleg.

Dan nog een klein vraagje over verzendkosten. Momenteel kijk ik op tntpost.nl wat het kost om iets te verzenden naar het buitenland. Is er een handige manier om eenmalig een "lijstje" te maken in ebay, zodat per land automatisch de juiste verzendkosten verschijnen?

Bericht 5 van 10
laatste antwoord

Product internationaal verkopen

kopersbescherming
Community-lid

Items op eBay.nl geplaatst zijn ook bij wereldwijde verzending meestal slechts op deze site te zien.


Dat komt omdat de plaatsingskosten maar vooral de verkoopkosten op eBay.nl veel lager zijn dan die op eBay.com, co.uk of .de.


Uiteraard hebben die sites een veel groter bereik.



Houdt u er wel rekening mee dat veelal PayPal verplicht is te gebruiken voor de verkopen en dat er vaak een maximering van de verzendkosten geldt die niet kostendekkend is.


Bericht 6 van 10
laatste antwoord

Product internationaal verkopen

gastonz60
Community-lid

De beste manier om internationaal toch gevonden te worden is om één item op .com aan te bieden, potentiele kopers zien dan ook je andere aanbiedingen die wel op de .nl site staan.

Bericht 7 van 10
laatste antwoord

Product internationaal verkopen

tristanseller
Community-lid

Ik wil graag een groot aantal LP's verkopen maar mijn advertenties staan op Eby.nl en worden bijna niet bekeken.


Is Ebay.com de internationale site?

Bericht 8 van 10
laatste antwoord

Product internationaal verkopen

tristanseller
Community-lid

Ik wil graag mijn spullen verkopen via Ebay.uk.


Ik deed het eerst via Ebay.com maar daar zijn de verzendkosten maximaal 4 euro.
Kan iemand mij een idee geven welk gebied ebay.co.uk bereikt? Is dat een veel minder groot gebied dan bij ebay.com????

Bericht 9 van 10
laatste antwoord

Product internationaal verkopen

Op ebay.co.uk kan je opgeven om volledig zichtbaar te zijn op ebay.com tegen een meerprijs...

BuzzzGames - Free Online Games
Bericht 10 van 10
laatste antwoord