op 19-09-2011 14:46
Hallo Allen.
Graag wil ik een Winkel starten, daar ik een grote collectie modelbouwartikelen wil verkopen.
Echter met de wisselende koers de laatste tijd wil ik graag de prijzen in euro's hebben. Daar de meeste klanten zich bevinden in Amerika en Canada, vraag ik me af of deze producten wel zichtbaar worden in deze landen.
Kan iemand me wat tips geven?
Bedankt!
op 19-09-2011 17:57
voor optimale zichtbaarheid in de us en canada moet je je objecten op ebay.com aanbieden. Daar betaal je wel de hoofdprijs aan fees. Veel duurder dan ebay.nl . Je potentiele kopers zien de prijzen in dollars als je op .com aanbiedt. Maar ook als je op .nl aanbiedt rekent ebay zelf de biedingsprijs of nu kopen prijs om en zien bijv. amerikaanse gebruikers zowel jouw euro prijs als ook de omgerekende dollar prijs (gebeurt automatisch, kan je niks aan veranderen). Dus list je op .com, betaal je veel fees, heb je een hoge zichtbaarheid en worden je prijzen alleen in dollars weergegeven.. Biedt je op .nl(of een andere site binnen de euro zone), dan komt de prijs in euro's te staan en zien kopers buiten de euro zone ook de omgerekende prijs in hun eigen valuta.
op 19-09-2011 19:44
Beste Abeldoorn,
Bedankt voor je reactie.
Zo lang ik de titel en inhoud van de advertentie engels hou, moet deze dus alsnog zichtbaar worden voor de Amerikanen?
Bedankt!
op 19-09-2011 22:53
Als je hem op .nl aanbiedt is het alleen zichtbaar in de vs ALS de potentiele koper in zijn zoekopdracht aangeeft dat hij wereldwijd wilt zoeken. Standaard staat dat op zoeken binnen je eigen land , dus de klant moet dat zelf veranderen, of je nou engelse titels gebruikt of niet.
MAAR als je object uniek genoeg is dan laat ebay bij de zoekopdrachten zien dat er bijv. binnen je eigen land niks te vinden is maar dat internationale verkopers dat wel aanbieden. Maar stel, je product is ehhh, coca cola, daarvan zijn er binnen de usa al duizenden, dus dan komt jouw advertentie niet in beeld. Is je product ehhh, een abeldoorn (ok, mijn gebruikersnaam, maar ios maar een voorbeeldje), daar is dan maar 1 product van dus dan laat ebay zien, nothing found, but 1 international seller is selling.....
Je product titel moet natuurlijk ok weer niet te vreemd zijn want wie wil er nou zoeken op een 'abeldoorn'. Je moet dus je weg zoeken tussen totaal niet gevonden worden omdat je titel in duizenden advertenties staat en misschien totaal niet gevonden worden omdat niemand gaat zoeken op een (daar is die weer) een abeldoorn.
Hoop dat dit een beetje duidelijk is.
op 19-09-2011 23:11
Beste abeldoorn,
Op deze manier is het zeker duidelijk! Mijn producten zijn redelijk zeldzaam en ik verwacht dat ze bij zoekopdrachten zeker als alternatief buitenlands product worden getoond bij de Amerikanen.
IK ga het gewoon proberen en kan volgende advertenties altijd nog op ebay.com plaatsen ipv nl.
Bedankt!
op 30-09-2011 04:38
Op eBay.nl aangeboden items zijn niet zichtbaar op eBay.com. Zie bijvoorbeeld:
http://cgi.ebay.nl/Old-Dutch-Clock-with-moon-changes-carrousel-/320765604378?pt=LH_DefaultDomain_146&hash=item4aaf1eb21a
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l2736&_nkw=%09+Old+Dutch+Clock+with
Zelf heb ik een paar jaar lang op eBay Australië verkocht. Alles werd automatisch weergegeven op eBay.com tussen de Amerikaanse aanbiedingen. Maximale zichtbaarheid tegen de laagste kosten. Helaas is dit niet meer mogelijk omdat eBay de tarieven op eBay Australië deze maand met tot circa 300% heeft verhoogd (ietsje pietsje meer dan de inflatie).
Dat was de enige vluchtroute. Die is nu afgesloten.
-- Bewerkt door auxfinesherbes op 30 Sep 2011 4:46 CEST