annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wanneer voert eBay.nl nou dat nieuwe betaalsysteem in?

In landen om ons heen als Duitsland rollen ze nu het nieuwe eBay betaalsysteem uit - alles gaat dan via je bank rekening en je hebt veel lagere kosten voor o.a. paypal.

Ik kan vanaf volgende week zelfs niet meer op eBay.de verkopen, er staat dat ik eerst mijn gegevens moet aanpassen op mijn 'eBay home site'. Dit is in mijn geval dus eBay.nl, maar die heeft nog helemaal geen optie om deze gegevens toe te voegen..

 

Er is wel een nieuws artikel hierover in het nederlands, maar daar word ik ook niet veel wijzer van.

 

Is er hier iemand die al een uitnodiging gehad heeft van eBay.nl voor het nieuwe systeem, of weet iemand wanneer het zo ver is?

Bericht 1 van 2
laatste antwoord
1 ANTWOORD 1

Wanneer voert eBay.nl nou dat nieuwe betaalsysteem in?

Hallo,

inmiddels is hier wel al vel over gezegd, voor de zekerheid toch nog ff: heb niet de illusie dat je kosten omlaag gaan, die gaan fors omhoog.

Er komen namelijk kosten bij die je nooit hebt gehad, zoals 11% kosten over verzending en eventuele btw, jawel: courtage over btw. Hou je dus maar vast.

 

Daarnaast moet je gewoon binnen 24 uur verzenden, ook al duurt het zo'n 3 werkdagen voor je zeker weet dat je je geld hebt.... 

Er zijn nog meer nadelen, in Duitsland wordt ook vrij fanatiek aan de bel getrokken door verkopers. Er zijn veel mensen die zich zorgen maken , maar niet om zo snel mogelijk ebay pay

"aan te kunnen zetten". 
Wat wijsheid is , weet ik niet, in Duitsland wordt inmiddels opgeroepen om het nieuwe systeem niet te accepteren, want als je dat doet, heb je uiteraard ook geen bezwaar tegen wat ebay ook doet. 

 

Tis aan ieder voor zich, maar dat de nieuwe manieren van ebay om zoveel mogelijk geld op de rekeningen van ebay te kunnen bijschrijven, komen er sowieso aan. Of ze het kunnen volhouden, is aan ons, zonder verkopers, geen ebay.

 

Besef alsjeblieft allemaal heel goed dat je in no time onverwacht heel veel geld kunt gaan bijleggen, afhankelijk van het type account. Ik zie het bij handelaren in "kleingoed" hobby spullen, munten, postzegels, cassettes, spellen, singletjes, dat soort dingen.

Mensen realiseren zich nog niet helemaal, dat ipv 10 % winst maken, je ineens 10% moet bijleggen, of meer. De eerste klappen die echt gevallen zijn, vielen in België. Bij Belgische forumleden kun je lezen, dat er ineens wel heel hoge kosten op ze afkwamen en dan hebben we het alleen over de veranderende aanbiedingsbundels.

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar een paar honderd euro per week of maand gaan bijleggen, is denk ik voor veel verkopers lastig.

Ik denk dat we  sowieso rustig moeten blijven ademen, maar dat we elkaar nu nodig hebben. 

De eerste ervaringen met ebay pay lijken erg zorgelijk. Aan de andere kant: de Amerikaans ebay is altijd de duurste van alle ebay's geweest en die is er ook nog. Je merkt wel dat er veel veranderde. Natuurlijk door covid, onmogelijkheid tot verzenden door covid, douane regels, en kosten, brexit etc.

Maar daarvoor veranderde er ook al veel: de Amerikanen kopen bijna niet meer buiten Amerika.

Daar is ebay dot com ook op gericht: er is niet eens een button wereldwijd zoeken beschikbaar en dat kan van Japan tot en met Canada, maar niet op de US variant.

Het zal dus wss steeds meer MP achtig verkopen in de eigen regio worden, met een marge hier en daar, denk ik. En , zoals het er nu naar uit ziet, heel veel kleine aanbiedingen die niet meer kunnen. 

 

Het is eigenlijk overprotectie van de AMerikaanse markt, de Russen en Chinezen deden het ook. Die handel is ook bijna dood, terwijl tot een paar jaar geleden iedere week mensen uit de VS, Canada, Australië, Rusland en China zich melden, althans bij mij , mijn zoon en schoondochter. 3 accounts waar je hetzelfde ziet gebeuren....

 

De "Gouwe Tijde" van vrijhandel is voorbij en dat wilde EU ook.  Kunnen jullie nog al die handelsverdragen herinneren? Zoals het geweldige handelsverdrag dat handel met bijv Canada zo goedkoop zou maken? 

T tip, meen ik...
Dat blijkt alleen te zijn voor grote bedrijven die in bulk kopen en verkopen. De laatste keer dat ik 2 lp's heb ingevoerd uit CAnada viel ik zowat achterover van de invoerrechten. En het wordt nog duurder. Ook al koop je maar voor 10 euro buiten de EU , de douane wil geld van je. Over alles. Hoe goedkoop het ook is.

 

Tsja, dan kun je eigenlijk niet anders verwachten , dat met zoveel werelddelen die hun grenzen dichttimmeren door iedere keer opnieuw een melkkoe te bedenken, de handel steeds verder zal afzwakken. 

Maar wij mensen zijn creatief en er zal wel weer iets op gevonden worden.

 

Groeten,
Rita

 

 

Bericht 2 van 2
laatste antwoord