annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Veel meer verzendkosten betaald, dan wat ervoor is gebruikt !

labradorbeertje
Community-lid

Hallo,

Ik heb iets uit Duitsland gekocht, daar stond een bedrag voor verzendkosten bij, vond het erg veel , maar ik kon het nergens anders kopen. (heb nu wel iets gevonden, maar dat zul je altijd zien ..)
Omdat het vrij lang duurt heb ik vanmorgen twee mailtjes, 1 van de verkoper en 1 van ebay.eu gekregen, dat het pakketje nu verzonden is.
De tweede mail echter bevatte ook informatie over de verzendkosten, ipv 16,90 euro, lees ik 5,45 voor verzendkosten, uitgezonderd verpakkingskosten.
Maar het komt in een grote envelop, hoe duur kan die dan wel niet zijn.......
Ik ben dus genept..., ik wil eerst wachten tot ik het pakketje heb, en dan m,n teveel betaalde geld terug.
Trouwens ik heb wel vaker eens m,n bedenkingen over verzendkosten uit het buitenland, dan staat er een ander bedrag op het pakje bv.
Hoe pakken jullie dit aan

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (10)

Antwoorden (10)

Ik betaal liever 4,95 verzendkosten voor een item die ik win voor 0,01
Dan dat ik 6,95 betaal met gratis verzendkosten, zo kan je het ook zien.

labradorbeertje
Community-lid
Hallo, Ik verkoop zelf dingen op marktplaats, nog nooit een klacht gekregen, alles keurig netjes en verzendkosten zijn verzendkosten , geen extraatjes voor als een (bied)prijs tegen zou vallen. Het is toch van de zotte als je een X bedrag voor verzendkosten betaald, maar dat dit geld er niet voor gebruikt wordt. Wat heeft dat met eigen verantwoordelijkheid te maken ?? Maar natuurlijk wacht ik alles eerst even af, ik brand iemand niet direct tot de grond toe af. (oh ja, Feedback weet ik te vinden hoor ) Groetjes

Als het om een item gaat dan reken ik gewoon het betaalbedrag+verzendkosten bij elkaar en bedenk dan of ik het er wel of niet voor wil geven.
Besluit ik van wel dan hoor je mij nergens over klagen, en ook geen lage sterrenbeoordeling als ik het van te voren wist.

En bij meerdere items van een verkoper lees ik altijd eerst de voorwaarden voor gecombineerde verzending of vraag dit van te voren.

Zolang het maar duidelijk aangegeven staat en ik weet wat ik koop en voor hoeveel.
Wat er achteraf opstaat zal me een rotzorg zijn.

Maar goed dat ben ik, als verkoper reken ik alleen de postzegels of pakketzegel en dan nog geven volgens mijn raporten veel Nederlanders een 4 of een 3 voor verzendkosten terwijl ze niks betalen voor verpakking en enveloppen.

kopersbescherming
Community-lid

Als u niet tevreden bent kunt u altijd een beroep doen op de gratis PayPal kopersbescherming.

stephanthecollector
Community-lid

Heeft u trouwens voor het bieden al eens gekeken naar de feedback en sterren beoordeling van de verkoper? Die is namelijk niet best!!

stephanthecollector
Community-lid

In principe bent u akkoord gegaan met de verzendkosten door op het item te bieden en uiteindelijk ook te winnen u geeft zelf al aan dat u het op voorhand al erg veel vond maar heeft toch geboden, voor dat u zegt dat u genept wordt zou ik eerst maar eens wachten tot het binnen is, mocht het inderdaad zo zijn dat er teveel aan verzendkosten zijn betaald kan u contact opnemen met de verkoper en vragen om het teveel betaalde terug te storten.
Ook ik heb wel vaker gehad dat als ik iets binnen krijg er een heel ander bedrag op het pakje staat dan wat ik betaald heb, het hangt er een beetje vanaf hoeveel teveel is betaald maar ik heb inderdaad wel eens contact opgenomen met een verkoper en daarna keurig mijn teveel betaalde porto kosten terug gekregen.
Verder kunt u tijdens de feedback altijd nog via de sterren score aangeven dat er teveel aan porto wordt gevraagd.

Verder bestaat P&P niet alleen uit verzendkosten maar inderdaad ook uit verpakkings materiaal enz, ik verkoop zelf ook en bereken dit nooit maar het staat een verkoper vrij dit in alle redelijkheid te doen.
Ook is het een stuk uw eigen verantwoordelijkheid want u wist op voorhand wat de verzendkosten waren en heeft toch besloten te bieden!

Buitenlandse post buiten Europa om varieert al jaren tussen de 1 en 5 weken...
Zelfs uit de UK kan het wel eens 3 weken duren, er zijn berichten genoeg daarover in de forums te vinden...

Ik bestel alleen iets als ik het beduidend goedkoper kan krijgen dan in de winkel, anders vind ik het ook niet de moeite waard om erop te wachten.

labradorbeertje
Community-lid

Er is nog geen pakje of iets wat er op lijkt gearriveerd.
Ik moet er nog drie van gekochte Ebay dingen krijgen.

Eerst doet paypal er al een week over,heeft een verkoper problemen, dan staakt de post, de pakketpost van tnt kan mijn pakketten op moment niet traceren,ook al is er aangetekend verstuurd, en usps blijft in de USA steken.
Ik kan er niets wijzer van worden op dit moment.
Als ik iets van wat ik zoek ook in de winkel kan kopen doe ik dat geloof ik voortaan maar.
Want twee weken en langer wachten vind ik niet echt leuk meer......
Dus nog geen vervolg

stephanthecollector
Community-lid

Krijgen we nog te horen hoe het is afgelopen?

Marktplaats is op geen enekele wijze met ebay te vergelijken.

Je vroeg zelf hoe anderen ermee omgingen, nou hierbij de antwoorden dus.
Hoe jij ermee omgaat is aan jou.

Een vraag stellen