op 02-10-2011 15:06
Hallo,
Ik heb een tijdje terug een Zauberflöte servies verkocht aan een persoon in Duitsland. Deze heb ik verzonden met TNT, ik heb oprecht m'n best gedaan om dit zo goed mogelijk te verpakken. Veel kranten een goede doos, netjes afgeplakt. Ik heb zelf namelijk ook wel is het een en ander kapot ontvangen en vond dat altijd heel jammer. Dit object (het gaat om een theepot) wat ik heb verstuurd is dus kapot aangekomen. Ik heb in de advertentie gezet dat alle verzendingsrisicos voor de koper zijn, maar deze probeert de kosten toch op mij te verhalen. Wat moet ik nu doen? De gene heeft het geld al in beslag laten nemen op Paypal enzo en ik word er eigenlijk wel een beetje geirriteerd van.
Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Ik weet echt niet wat ik hier mee moet..
Alvast bedankt!
Laat je niet ontmoedigen hoor.
Aan genomen dat je het goed verpakt hebt zou ik inderdaad een foto als bewijs vragen.
Dit kun je ook aan paypal voorleggen dat er bijvoorbeeld geen bewijzen zijn gemaild en dat de tegen partij dan maar aan paypal moet bewijzen dat het gebroken is aangekomen.
Paypal is lekker makkelijk en snel hoor, maar er kleven nogal wat nadelen aan.
Ten eerste kost het veel geld :8}
Ten tweede heb je altijd kopers die twee vliegen in een klap willen vangen, dus kopen betalen via paypal en dan proberen je geld terug te krijgen X-(
Ten derde sta je als verkoper bijna altijd aan de zijlijn.
Maar ik heb het zelf wel een keertje gewonnen, en dat was gewoon omdat tegenpartij met mail in gebreke bleef.
Dus probeer zoveel mogeljk paypal te overtuigen en te bewijzen van je gelijk, dan komt het wel goed.;-)
-- Bewerkt door pollewob op 3 Oct 2011 16:09 CEST