annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Servies kapot aangekomen bij koper.

timbtimb
Community-lid

Hallo,

 

Ik heb een tijdje terug een Zauberflöte servies verkocht aan een persoon in Duitsland. Deze heb ik verzonden met TNT, ik heb oprecht m'n best gedaan om dit zo goed mogelijk te verpakken. Veel kranten een goede doos, netjes afgeplakt. Ik heb zelf namelijk ook wel is het een en ander kapot ontvangen en vond dat altijd heel jammer. Dit object (het gaat om een theepot) wat ik heb verstuurd is dus kapot aangekomen. Ik heb in de advertentie gezet dat alle verzendingsrisicos voor de koper zijn, maar deze probeert de kosten toch op mij te verhalen. Wat moet ik nu doen? De gene heeft het geld al in beslag laten nemen op Paypal enzo en ik word er eigenlijk wel een beetje geirriteerd van.

 

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Ik weet echt niet wat ik hier mee moet..

 

Alvast bedankt!

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (13)

Antwoorden (13)

Laat je niet ontmoedigen hoor.

Aan genomen dat je het goed verpakt hebt zou ik inderdaad een foto als bewijs vragen.

Dit kun je ook aan paypal voorleggen dat er bijvoorbeeld geen bewijzen zijn gemaild en dat de tegen partij dan maar aan paypal moet bewijzen dat het gebroken is aangekomen.

Paypal is lekker makkelijk en snel hoor, maar er kleven nogal wat nadelen aan.

Ten eerste kost het veel geld :8}

Ten tweede heb je altijd kopers die twee vliegen in een klap willen vangen, dus kopen betalen via paypal en dan proberen je geld terug te krijgen X-(

Ten derde sta je als verkoper bijna altijd aan de zijlijn.

 

Maar ik heb het zelf wel een keertje gewonnen, en dat was gewoon omdat tegenpartij met mail in gebreke bleef.

Dus probeer zoveel mogeljk paypal te overtuigen en te bewijzen van je gelijk, dan komt het wel goed.;-)

 

-- Bewerkt door pollewob op 3 Oct 2011 16:09 CEST

Inderdaad een foto vragen van de schade. Je hebt zeker recht op bewijs. Ik heb al honderderden keren serviesgoed verzonden en weet dat de kans op schade erg klein is als je spullen goed verpakt. Uit ervaring weet ik ook dat beginnende verkopers vaak niet snappen wat goed verpakken inhoudt, ook al doen ze nog zo hun best.

 

Met alleen krantenpapier kom je er niet. Ook al is de zending verzekerd: je krijgt geen rooie cent schadevergoeding als het pakket niet zwaar beschadigd is aan de buitenkant. Ook ik heb in het begin leergeld moeten betalen als verkoper; het is niet anders.

 

Je kan het ook proberen te bekijken vanuit de ogen van de koper: je koopt serviesdelen, betaalt vooruit. En vervolgens krijg je een doos met scherven thuis. Je neemt contact op met de verkoper en die zegt: jammer voor je, maar ik heb mijn best gedaan op de verpakking dus ik vergoed niets.

 

 

 

 

abeldoorn
Community-lid

pay-pal probeert het geld van uw pay-pal rekening te halen. Staat daar geen geldop, dan vraagt pay-pal u uw rekening aan te vullen. Doet u dat niet, dan kan je eigenlijk pay-pal niet meer gebruiken, zodra er geld op staat wordt dat alsnog afgeschreven.

timbtimb
Community-lid

De gene heeft mee geen bewijs gestuurd. Het lijkt me ook onmogelijk te bewijzen. Verder is het geld niet naar haar terug gestort maar heeft paypal het tijdelijk in "beslag" genomen. Het enige is er stond geen geld meer op mijn paypal account dus ze hebben eigenlijk niks.. Tenminste paypal kan toch geen geld van mijn rekening af halen?

 

Maar eigenlijk zeggen jullie dus dat het mijn schuld is en dat ik de rekening moet betalen? Wat gebeurd er als ik dit niet doe?

ebygumt
Community-lid

De gouden regel.

 

Op eBay werkt het zo dat de koper altijd gelijk heeft, de verkoper dient uitsluitend de rekening te betalen, verder niets.

 

 

De koper heeft een claim ingediend bij paypal en blijkbaar z'n geld teruggekregen.

Zo werkt de klantbescherming bij pp.

De verkoper blijft aansprakelijk.Helaas,maar je hebt dus wel bewijs gekregen van de koper?

 Jij kan wel het risico bij de koper leggen,maar je bent verantwoordelijk als verkoper!

-- Bewerkt door 035anja035 op 2 Oct 2011 19:50 CEST
timbtimb
Community-lid

Sorry Anja ik klikte te snel, ik heb wel nog wat vervolg vragen.

 

Ik heb dus mn uiterste best gedaan om het zo goed mogelijk te verpakken enzo. Ik weet niet of ik het pakketje verzekerd heb. Maar ik heb dus duidelijk aangegeven dat de risicos bij de koper liggen, dan kan ze het geld toch niet op mij verhalen, mocht ik niks terug krijgen van de verzekering?

De verkoper is verantwoordelijk voor een goede verpakking!,dus ook dat het product heel aan komt.

 

Heb je een bewijs,dat het servies stuk is aangekomen,heeft de koper een foto gestuurd  onmiddellijk na ontvangst?

Heb je het verzekerd verzonden bij Post.nl,dan kan je er je klacht indienen,en proberen de schade terug te krijgen.

timbtimb
Community-lid

Een geschil op paypal trouwens.

timbtimb
Community-lid

Nou ik ben inmiddels wat verder,

 

Het pakket blijkt inderdaad niet verzekerd. Ik had hier eigenlijk geen idee van dat dit kon/moest. Ik ben gewoon naar het postkantoor en heb gezegd dat ik het wilde verzenden. Deze heeft dat blijkbaar ook gewoon gedaan.

 

Ik ben erg teleurgesteld want gister werd mij verteld dat alle pakketen naar het buitenland automatisch verzekerd werden aan de telefoon, maar dat blijkt nu achteraf te gaan om

 

Wat nu? Moet ik het volledige bedrag terug betalen? Of moet de koper met mij de kosten delen of iets dergelijks?

 

En stel nou dat het geschil gesloten raakt, kan de koper of ik zelf dan nog een rechtzaak aanspannen of iets dergelijks. Of is het als het gesloten is gewoon klaar en kan er verder niks meer aan veranderd worden?

Vraag de koper om een email met foto van het kapotte servies!

Als nieuwe verkoper houdt pp jouw geld vast.

Er afhalen lukt  zeker niet

 

timbtimb
Community-lid

Oké, en als ik mijn paypal account verwijder, wat gebeurd er dan. Gaan ze me dan later nog lastigvallen?

 

Maar voor de duidelijkheid ze kunnen me dus geen geld afpakken?

-- Bewerkt door timbtimb op 2 Oct 2011 22:36 CEST
Een vraag stellen
Berichten met de meeste kudos