op 05-04-2012 19:28
Hallo, al jaren koop ik op de amerikaanse ebaysite en betaal met paypal, gister en vandaag lukt het me echter niet om te betalen. Ik had een saldo van 50 dollar op mijn paypalaccount, ik moest 43 dollar betalen. Paypal blijft zeggen we are processing your payment maar een betalingsbevestiging krijg ik niet en ook mijn tegoed wordt niet gewijzigd. Eindeloos met pp gemaild, ze zeggen betaal maar met je creditcard, met een uitgestelde bankoverschrijving of een directe overschrijving. Alles geprobeerd, ook nog mijn paypalsaldo over laten boeken naar mijn bankrekening maar ik kan gewoon niet betalen. Ik krijg alleen maar standaardantwoorden van pp, ze lezen de mails niet eens, het laatste advies van pp was dat ik met de verkoper maar contact op moest nemen en op een andere manier moest betalen. Ik wil echter kopersbescherming. Cookies zijn verwijderd, al mijn accounts 4 stuks zijn gekoppeld. Alles gecontroleerd. Wie heeft advies? Van pp hoef je niets te verwachten. Bedankt!
Mij is precies het zelfde overkomen.
Kreeeg een standaart mail van paypal na contact via hun website maar dat lijkt niet te werken en ook niet van toepassing te zijn op het euvel.
Toch even hun antwoord:
Bekijk het gedeelte dat voor u van toepassing kan zijn en volg de eventuele stappen.
1. De eBay-betaling kan niet worden voltooid.
Koppel uw PayPal-rekening en eBay-account:
Als u een betaling probeert te verrichten voor een eBay-object, maar dit lukt niet, controleer dan eerst of u uw eBay-gebruikersnaam aan uw PayPal-rekening heeft gekoppeld. U kunt onderstaande stappen volgen:
Log in op uw PayPal-rekening op https://www.paypal.nl. Klik op de subtab 'Profiel'. Klik op 'Verkoopvoorkeuren'. Klik op 'Bijwerke...
Probeer nu nogmaals de betaling te verrichten.
Betaalverzoek:
Indien u problemen ondervindt met het verrichten van een betaling, of als u een aanvullende bedrag dient over te maken aan de verkoper, dan kunt u de verkoper vragen om u een betaalverzoek te sturen. Zodra u het betaalverzoek heeft ontvangen, kunt u nogmaals proberen de betaling over te maken. Via uw eBay-account kunt u een betaalverzoek van de koper aanvragen.
2. De betaling is nog in behandeling.
Als u een uitgestelde bankbetaling heeft verricht, duurt het 4 tot 6 werkdagen voordat de transactie is voltooid. PayPal haalt eerst het geld van uw bankrekening. Zodra het geld is ontvangen, wordt dit doorgestuurd naar de verkoper. De status van deze transactie blijft 'In behandeling' totdat de verkoper het geld heeft ontvangen.
In uw rekening kunt u bij de transactiegegevens controleren wanneer wij verwachten dat de overboeking is voltooid. Indien de transactie na 7 werkdagen niet is voltooid, kunt u nogmaals contact met ons opnemen.
3. De betaling wordt geweigerd.
Als u de betaling via creditcard probeert te verrichten, kan de creditcardmaatschappij de betaling weigeren. Wij ontvangen alleen een melding dat de betaling is geweigerd, we ontvangen hier geen reden voor. Veelvoorkomende redenen waarom een creditcardmaatschappij een betaling kan afwijzen:
- Het limiet op uw creditcard is overschreden.
- Vanwege een technisch probleem heeft de creditcardmaatschappij de betaling niet kunnen autoriseren. U kunt proberen de betaling op een later tijdstip te voltooien. Wis de cache en cookies in uw browser en probeer nogmaals de betaling te voltooien.
- Uw creditcardmaatschappij kan deze transactie vanwege veiligheidsredenen blokkeren omdat het niet overeenkomt met het normale uitgavenpartonen.
- De creditcardgegevens op uw PayPal-rekening komen niet overeen met de gegevens die uw creditcardmaatschappij heeft.
Controleer of het factuuradres en de vervaldatum op uw PayPal-rekening overeenkomen met de gegevens bij uw creditcardmaatschappij.
Indien u uw creditcardgegevens op uw rekening dient te wijzigen, kunt u onderstaande stappen volgen:
1. Log in op uw PayPal-rekening op https://www.paypal.nl.
2. Klik op de subtab 'Profiel'.
3. Klik op 'Rekeninggegevens'.
4. Klik op 'Bijwerken' naast Creditcards.
5. Werk uw gegevens bij.
6. Voer de kaartbeveiliginscode in.
7. Klik op 'Opslaan'.
Als de creditcardgegevens nog overeenkomen met de gegevens bij uw creditcardmaatschappij en de betaling wordt alsnog geweigerd, probeer dan de creditcard te verwijderen en opnieuw toe te voegen:
1. Log in op uw PayPal-rekening op https://www.paypal.nl.
m2. Klik op de subtab 'Profiel'.
3. Klik op 'Rekeninggegevens'.
4. Klik op 'Bijwerken' naast Creditcards.
5. Klik op 'Verwijderen' en vervolgens nogmaals op 'Verwijderen'.
6. Klik nogmaals op de subtab 'Profiel'.
7. Klik op 'Rekeninggegevens'.
8. Klik op 'Bijwerken' naast Creditcards.
9. Selecteer het type kaart en voer uw gegevens in.
Succes iedereen.