annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

items (boeken) uit Engeland komen niet meer op bestelling

ondina2
Community-lid

Sinds eind november afgelopen jaar komen pakketjes met boeken uit de Engeland niet meer aan. Wel andere post uit Engeland (brievenbuspost) en boeken uit VS en Frankrijk komen gewoon aan. Ik dacht eerst dat het met de kerstdrukte te maken had maar het gaat nu gewoon door. Ik mis nu al zo'n zes boeken en er is er niet één meer aangekomen!



Omdat het alleen post uit Engeland betreft heb ik het idee dat het aan de verwerking dáár ligt maar dit weet ik natuurlijk niet zeker.



Zijn hier meer ervaringen mee of ben ik de enige? En wat kan hieraan gedaan worden?

Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

items (boeken) uit Engeland komen niet meer op bestelling

henvhee
Community-lid

ik heb de laatste tijd ook slechte ervaringen met boeken verstuurd uit engeland, maar dan voornamelijk als ze als brief worden verstuurd. ik heb nu al verschillende boeken die ik had gekocht via amazone.uk of ebay die nooit of met hele grote vertraging zijn bezorgd......ik bestel tegenwoordig niks meer in engeland want het wordt toch niet bezorgd......

Bericht 2 van 5
laatste antwoord

items (boeken) uit Engeland komen niet meer op bestelling

stephanthecollector
Community-lid

je kan er ook voor kiezen ze als pakket te laten versturen! maar dan betaald u iets meer! hoewel de standaardverzendingen voor de UK naar b.v NL in vergelijking erg laag zijn, hier is de goedkoopste optie via post.nl 8.69 voor een pakje tot 2kg (niet aangetekend) vanuit de UK verzenden ze al een pakketje vanaf 2 pond! dus wellicht een optie om het via pakketservice te laten verzenden!

Bericht 3 van 5
laatste antwoord

items (boeken) uit Engeland komen niet meer op bestelling

ondina2
Community-lid

Ik heb in het verleden al vaak boeken ven andere items vanuit


Engeland besteld en tot november vorig jaar geen enkel probleem gehad, ook niet met 'standaard' post. Pakketpost is uiteraard een optie en wordt voor verschillende items ook standaard aangeboden door de verkoper. De zuivere verzendkosten zijn echter in Engeland niet de enige kosten als de verzendkosten in de reactie hierboven kloppen. Verpakkingskosten, opslagkosten, naar-de-post-toe-moeten-kosten, noem maar op en ze bedenken het en ze zijn zeer beledigd als je hier iets van durft te zeggen. Voor de goede orde, het gaat niet om een pond extra, maar om vele ponden. Kreeg toevallig gisteren wel een boekje (snel) uit de UK. voor 2.20 aan postzegels, in een goed verstevigde enveloppe, prima. Maar verzendkosten waren wel 7 pond met standaard post. Voor pakketservice ben ik voor een boek van ongeveer 1,5 kg soms 16 - 18 pond kwijt. En met een koeriersticker over de oorspronkelijke zegel kan ik de werkelijke kosten niet achterhalen.



Los hiervan komen b.v. brieven en kaarten met standaard post uit de UK weer wel aan, en op tijd. Ra Ra...



Bericht 4 van 5
laatste antwoord

items (boeken) uit Engeland komen niet meer op bestelling

stephanthecollector
Community-lid

al die extra kosten die u net vermelde zijn in mijn ogen absolute onzin, ik heb in de drie jaar dat ik verkoop nog nooit extra kosten in rekening gebracht, maar o wee al men in de UK iets bij mij koopt en de werkelijke verzendkosten moeten betalen dan klagen ze steen en been, ze snappen niet dat hier andere verzendkosten gelden dan in de UK. ik heb in het verleden ook vele pakketjes ontvangen uit de UK en de kosten varieerden van 1,20 tot 7 pond (standaard) voor signed for delivery betaal je natuurlijk meer.



Ook ik ben wel eens tegen een verkoper aangelopen die de verzendkosten als melkkoe gebruikte maar dat laat ik dan wel merken en koop daar natuurlijk nooit meer iets!

Bericht 5 van 5
laatste antwoord