annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ebay houdt geld vast, wil dus niet verzenden, kan ook niet annuleren, 't zit helemaal vast.

Anonymous
Niet van toepassing

Eerlijk is eerlijk, ik heb over het hoofd gezien dat Ebay tegenwoordig het geld van een verkoop vasthoudt totdat de koper of verkoper aan kan tonen dat het pakketje is aangekomen. Als ik dit op tijd had opgepikt, dan was ik eerder van Ebay verdwenen, maar goed... Het kwaad is al geschied.

 

Nu heb ik iets verkocht aan iemand in Italië. Ik heb een goede reputatie, ook als verkoper. Maar toch houdt Ebay het geld vast totdat ik aan kan tonen dat ik het pakketje heb verzonden EN dat het is aangekomen, EN dat de koper er tevreden over is. Helaas staat Italië bekend om dat er veel pakketjes verdwijnen of dat er grootschalig mee wordt gefraudeerd. Veel verkopers bieden dus simpelweg geen verzending naar Italië meer aan.

 

Omdat Ebay het geld van de koper vasthoudt, en omdat het pakketje naar Italië moet, wat ik dan uit eigen zak moet betalen, heb ik besloten om de koop maar beter te annuleren. En toen begon de ellende...

 

Ik heb geprobeerd te annuleren, de koper heeft geprobeerd te annuleren, en in beide gevallen verwacht Ebay van mij dat ik de koper een terugbetaling doe. Die ik dus niet ga doen zolang ZIJ het geld al binnen hebben en vasthouden. Ze verwachten nu van mij dat ik een creditcard toevoeg om de terugbetaling überhaupt te kunnen doen, wat ik niet kan doen omdat ik geen creditcard heb. Als antwoord daarop zeggen ze doodleuk dat ik dan maar een creditcard moet aanvragen (met een betuttelende uitleg erbij), zodat ik die toe kan voegen..... Nee dus! Paypal, een overwijzing of Ideal zijn blijkbaar geen optie.

 

De verkoper is op dit moment flink de sjaak, want ik wil het dus niet verzenden, en hij krijgt van Ebay ook zijn geld niet terug zolang IK geen creditcard ga toevoegen en een terugbetaling uit MIJN eigen zak ga doen.

 

Inmiddels al 6 keer gemaild naar de klantenservice om te proberen om dit te regelen, 2 keer te horen gekregen dat ik maar een creditcard moet toevoegen, en verder bieden ze geen oplossing. De andere 4 keer kreeg ik niet eens antwoord. De klantenservice is sowieso een aanfluiting, ze zitten schijnbaar in India of Pakistan ofzo, en waarschijnlijk begrijpen ze de Nederlandse (of Engelse) taal maar amper. Ik kreeg in beide gevallen een standaardbericht terug, die me dus niks verder helpt. Ebay verdient miljoenen, misschien wel miljarden, maar ze zijn te beroerd om een Nederlandse helpdesk met Nederlandse werknemers in te richten? Wat een grap!

 

Inmiddels heb ik al mijn andere objecten verwijderd. Dit is de zoveelste ergernis en ik ben nu echt wel helemaal klaar met Ebay. Wanneer, of ALS, dit ooit wordt opgelost, dan sluit ik mijn account. Ik vind het jammer want het was fijn om internationaal te kunnen verkopen. Maar de laatste tijd lijkt het er steeds meer op dat de "kopersbescherming" niks meer is dan een truc om verkopers willens en wetens geld en goederen afhandig te maken.

 

De koper heeft er gelukkig begrip voor, ze hebben daar dezelfde problemen. Uiteindelijk zal de zaak wel een keer escaleren en dan hoop ik dat Ebay eindelijk hem zijn geld teruggeeft. Maar misschien gaat dit nog wel maanden duren, wie weet, ze hebben de buit immers al binnen en het boeit ze verder duidelijk geen bal.

 

 

Bericht 1 van 3
laatste antwoord
2 ANTWOORDEN 2

Ebay houdt geld vast, wil dus niet verzenden, kan ook niet annuleren, 't zit helemaal vast.

Anonymous
Niet van toepassing

p.s.

 

Ik weet dat er hier geen oplossing zal worden aangeboden.

Maar ik wilde het toch graag even delen om mensen te waarschuwen.

Bericht 2 van 3
laatste antwoord

Ebay houdt geld vast, wil dus niet verzenden, kan ook niet annuleren, 't zit helemaal vast.

Anonymous
Niet van toepassing

 

Update:

 

Nadat de zaak is gestagneerd, en Ebay door de koper is gevraagd om het op te lossen.,

heeft Ebay de koop geannuleerd en de koper eindelijk zijn geld teruggegeven.

 

Net gelijk geprobeerd om mijn account te sluiten, maar dan doen ze ineens "updates aan de site".

Blijkbaar proberen ze de leegloop nu op deze manier tegen te houden 😕

 

Nee hoor, alles is geweldig, we verliezen helemáááááál geen klanten door ons nieuwe faalbeleid...

Bericht 3 van 3
laatste antwoord