annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mijn negatieve feedback is verwijderd: waarom?!

Ik heb negatieve feedback gegeven aan een verkoper die je probeert er in te luizen met onredelijke verzendkosten. Die negatieve feedback is verwijderd. Ik neem aan op initiatief van de verkoper. Daar heb ik twee vragen over:



1. Hoe kom ik achter de EXCATE reden dat mijn feedback is verwijderd? Dus niet die lijst met lagemende redenen van eBay zelf.



2. Hoe heeft de verkoper dit voor elkaar gekregen? Ik krijg het nl. maar niet voor elkaar om contact te krijgen met eBay (e-mail).



Groeten,



Michel

Bericht 1 van 16
laatste antwoord
15 ANTWOORDEN 15

Mijn negatieve feedback is verwijderd: waarom?!

stephanthecollector
Community-lid

was de transactie al voltooid? als dat niet zo is dan kan de feedback worden verwijderd simpelweg omdat er niet betaald is.



Bericht 2 van 16
laatste antwoord

Mijn negatieve feedback is verwijderd: waarom?!

stephanthecollector
Community-lid

ik zie dat u twee keer negatief heeft gegeven aan dezelfde verkoper ebay heeft de negatief niet verwijderd alleen het commentaar!

Bericht 3 van 16
laatste antwoord

Mijn negatieve feedback is verwijderd: waarom?!

Inderdaad: mijn opmerkingen zijn verwijderd. Maar waarom en hoe?

Bericht 4 van 16
laatste antwoord

Mijn negatieve feedback is verwijderd: waarom?!

kopersbescherming
Community-lid

Daar kan eBay u niets over vertellen, conform het privacy beleid.



Maar ik kan dat wel.


Via een daartoe voor de verkoper beschikbaar formulier, dit om eerroof en eventueel daaropvolgende claims te voorkomen.



-- Bewerkt door kopersbescherming op 8 Apr 2011 15:30 CEST
Bericht 5 van 16
laatste antwoord

Mijn negatieve feedback is verwijderd: waarom?!

kopersbescherming
Community-lid

En omdat u niet betaald heeft, dat is toch wel zonde nummer 1 op eBay.



Bericht 6 van 16
laatste antwoord

Mijn negatieve feedback is verwijderd: waarom?!

stephanthecollector
Community-lid

waarschijnlijk waren uw opmerkingen richting verkoper beledigens en dus tegen de regels en ja dan wordt het commentaar verwijderd.


Bericht 7 van 16
laatste antwoord

Mijn negatieve feedback is verwijderd: waarom?!

Ik HEB betaald. Ik ben geen oplichter: de verkoper in kwestie echter wel.


[Ik heb grote moeite met de techniek van dit forum: ik krijg de rest van mijn tekst er niet in...]


Even wat extra info. Tegenwoordig is het mogelijk om op meerdere items automatisch verzendkosten korting te krijgen als je deze koopt via "Buy Now" en de betaling pas NA het laatste item doet. Geweldig goed en duidelijk systeem en de verzendkosten zijn duidelijk te berekenen van te voren. Ik wist dit echter toen nog niet en ik heb  van te voren met de verkoper contact opgenomen (ouderwetse methode). Het ging om twee kleine opnaai-emblemen (zg. patches) die in een enveloppe kunnen en bijna niets wegen.


-- Bewerkt door madscientistvanz op 9 Apr 2011 18:50 CEST

-- Bewerkt door madscientistvanz op 9 Apr 2011 18:51 CEST
Bericht 8 van 16
laatste antwoord

Mijn negatieve feedback is verwijderd: waarom?!

stephanthecollector
Community-lid

ten eerste niemand noemt u een oplichter!


ten tweede u noemt iemand een oplichter via het feedbacksysteem en dat is verboden en wordt gezien als laster.



u heeft twee items gekocht en heeft aan verzendkosten 4 pond teveel betaald, echter is het zo dat op sommige zaken een verkoper zoveel aan verzendkosten kan berekenen als hij wil het is aan de koper dan of hij/zij dan nog wil kopen u bent zelf akkoord gegaan met de verzendkosten omdat u meteen heeft betaald via PP, u noemt nu de verkoper een oplichter en noemt hem zelfs gluiperig.



Er zijn gelukkig regels opgesteld over wat wel en niet gezegd mag worden in de feedback, dit geldt overigens ook voor de forums, het is namelijk ook verboden leden met naam en toenaam te noemen omdat deze zich hier niet kunnen verdedigen.



En dat u 4 pond heeft moeten betalen voor het verzenden van twee item ach ik heb wel hogere verzendkosten gezien!

Bericht 9 van 16
laatste antwoord

Mijn negatieve feedback is verwijderd: waarom?!

Even wat extra info. Tegenwoordig is het mogelijk om op meerdere items automatisch verzendkosten korting te krijgen als je deze koopt via Buy Now en de betaling pas NA het laatste item doet. Geweldig goed en duidelijk systeem en de verzendkosten zijn duidelijk te berekenen van te voren. Ik wist dit echter toen nog niet en ik heb  van te voren met de verkoper contact opgenomen (ouderwetse methode).



Het ging om twee kleine opnaai-emblemen (zg. patches) die in een enveloppe kunnen en bijna niets wegen. Verzendkosten voor dergelijke enveloppen vanuit Engeland zijn klein: ik heb dit vaker gedaan. De verkoper beloofde mij via email contact (dat via eBay verliep nota bene) de 4 Britse Pond (= 4,50 Euro!) terug te storten via Paypal. De 4 Pond leek mij een vergissing van de verkoper te zijn voor zo'n klein licht item. Vandaar mijn email van te voren. Ik had de patch namelijk ook bij een andere verkoper kunnen kopen daar dit item niet zeldzaam is.



De verkoper heeft alleen de lage (reële) verzendkosten voor de eerste patch teruggestort. Ik heb dus 4 GBP (4,50 Euro!) moeten betalen voor het verzenden van een brief via de post. Dit is een klassieke truck om meer geld te verdienen: lokken met normale item kosten en oplichten (een ander woord is er niet voor) met schandalig hoge verzendkosten.



Jarenlang heb ik niets met eBay te maken willen hebben vanwege deze altijd en eeuwig toegepaste truck. Altijd zat je tot aan de eeuwigheid met buitenlandse verkopers te bakkeleien over  verzendkosten omdat die er vroeger nog niet duidelijk bij werden vermeld. Ziek werd ik er van. Vooral als ze van te voren beweerden dat het 10 Dollar kostte om te verzenden en er uiteindelijk een postzegel van 3 Dollar op bleek te zitten. Bah!



Vandaar dat ik deze oplichter (na weeeeeeer al dat e-mailen achteraf) negatieve feedback heb gegeven en alle andere eBay-ers heb willen waarschuwen voor het feit dat deze handelaar (Retro-television) mensen probeert er in te luizen d.m.v. de ouderwetse truck van normaal geprijsde items met een van de items met  be-lach-e-lijk-e verzendkosten. Het is niet voor niets dat je tegenwoordig bij de feedback aan kunt vinken in een lijstje waarom je feedack negatief is. Een van die standaard redenen is "onredelijke verzendkosten". Alleen is daar achteraf niets meer van terug te zien. Nu ontspringt hij de dans op een gluiperige manier en dat verdient hij niet. Andere eBay-ers moeten weten waarom hij negatieve feedback heeft gekregen.



Daarom wil ik dus de exacte reden weten van de verwijdering van mijn neg. feedback commentaar. Die handelaar zit te klieren en te liegen. Ik geloof er nl. geen barst van dat ik met mijn commentaar de eBay regels heb geschonden. En dat wordt "geheim" (lees: privaat) gehouden door eBay. Zo kan ik mij niet verdedigen en kan ik er ook niet van leren voor de volgende keer (als die ooit komt!). Ik wil commentaar kunnen leveren op zo'n manier dat het blijft staan. Op deze manier kom ik er nooit achter hoe dat moet. Schandalig eBay! Zo blijijijijijft iedereen van eBay weggaan naar de reguliere online verkoop (Wehkamp etc.). eBay: doe hier nu eens wat aan! De verkoper is blindelings geloofd en er is geen 'wederhoor' met mij gepleegd. Wat een onzin zeg. En ik kan er niet over in discussie gaan met eBay: althans als u een email adres van eBay daarvoor heeft, dan hoor ik dat graag.



-- Bewerkt door madscientistvanz op 11 Apr 2011 18:20 CEST

-- Bewerkt door madscientistvanz op 11 Apr 2011 18:20 CEST
Bericht 10 van 16
laatste antwoord